Hoi Ik doe als sport fitness en dan krachttraining, en geen cardio. Nu ben ik dinsdag voor het eerst weer geweest sinds ik zwanger ben, dit i.v.m. vakantie. Toen ik de rechte buikspieroefeningen deed was dit vervelend, net of er een knoop in mijn buik zit, een paar centimeter onder de navel. Ook werden de krampen wat erger. Vanmorgen deed ik thuis weer de oefeningen en weer dat gevoel van een knoop in mijn buik. De schuine buikspier oefeningen gaan wel goed, dan voel ik niets. Kan het nu kwaad om de rechte buikspieren te doen. Op internet staat dat je deze namelijk vaak kunt doen tot ongeveer 16 weken. Ik ben pas 5 weken zwanger. Groetjes MarielleB
hoi Marielle, het is het belangrijkst om naar je lichama te luisteren. Als die oefeningen je nu al pijn geven zou ik ze niet meer doen. In principe mag het tot 16 weken, maar het belangrijkst is om het op jouw situatie af te stemmen, en blijkbaar is het nu al genoeg voor jou. De andere oefeningen en de sport zelf kun je gerust voortzetten. Mirjam