Hoi allemaal, ik wil even wat met jullie delen hoor. Heb al vanaf mijn eisprong een pijnlijk trekkerig gevoell onderin mijn buik links en rechts. Ook wat ongesteldheids krampen. Sinds 2 dagen moet ik ook meer plassen. Nu ben ik vanmorgen naar de huisarts geweest en daar blijkt dat ik een lichte blaasontsteking heb. Kreeg geen AB mee na overleg, omdat ik mag proberen met veel water en cranberrie sap het weg te drinken...Ik heb het gevoel zwanger te zijn en heb ook de verschijnselen. De assistente zei dat het vaker voorkomt in het begin vd zwangerschap? Nou ik drink me dus nu een ongeluk, maar voel me ook wat onzeker, kan het geen kwaad voor een evt vruchtje die blaasontsteking? Liefs, selma
In de zwangerschap heb je een verhoogde kans op een blaasontsteking. Dit komt omdat de blaas opzij wordt gedrukt door de groeiende baarmoeder. Hierdoor moet je vaak plassen, en er blijven ook makkelijker restjes urine in de blaas zitten. Bovendien bevat de urine meer voedingsstoffen dan normaal, wat ook een bron kan zijn voor het ontstaan van ontstekingen. Voorkomen Tip 1: Plas goed uit en wacht niet te lang met plassen. Tip 2: Als je denkt dat je een beginnende blaasontsteking hebt, probeer dan een paar dagen veel te drinken. Er zijn aanwijzingen dat het drinken van cranberrysap kan helpen, dit sap bevat een stof die het vastplakken van bacteriën aan de blaaswand tegengaat. Er zijn nog geen duidelijke richtlijnen over hoevéél cranberrysap je dan moet drinken. Gaan de klachten niet over, laat dan je urine onderzoeken bij de huisarts. Blaasontsteking bij zwangerschap - Medic Info Ze geven het wel als tip wat je nu ook hebt gekregen. Blaasonsteking en schimmelinfecties kunnen voorkomen in een zwangerschap, omdat je er gevoeliger voor bent. Ik kreeg dus een schimmelinfectie.. moest 2 weken zalf inbrengen, moet nu nog 4 dagen en dan heb ik mn kuur afgemaakt. Snap heel goed dat je je zorgen maakt om het kindje. Het kan alleen kwaad als je er lang mee loopt en het wordt niet behandeld. Ik weet niet of je een bepaalde tijd hebt dat de cranberry sap aan moet slaan? Anders over een paar dagen nog een keer de HA bellen voor advies als het niet beter wordt, waarschijnlijk krijg je dan wel een kuurtje. Sterkte met je blaasontsteking!
Geen dank, sterkte met de blaasonsteking het is geen pretje. Gelukkig dat je een lichte hebt En goed uitplassen he, dat veroorzaakt juist vaak de blaastonsteking, als je niet goed uitplast en er blijft nog wat in je blaas zitten.
Selma, ik slik granberrytabletjes maar op de verpakking staat dat je bij zwangerschap moet stoppen.... Kun je het niet alleen met het water oplossen? Ik had bij de zwangerschap van mijn zoontje ook vanaf mijn eisprong het blaasontstekingsgevoel (heb er nooit op laten testen) maar het voelde echt zo, toen dacht ik ook al vroeg dat ik wel eens zwanger kon zijn Ik duim voor je dat je zwanger bent
De tabletten mag je inderdaad niet als je zwanger bent maar de sap weer wel. Waarom geen idee.. Kwam het destraks met zoeken ook tegen dat je de tabletten niet mag dan maar wel de sap.. Zit er misschien toch nog iets extra's in de tabletten
Cranberrysap: het luxedrankje voor zwangere vrouwen Cranberrysap heeft tal van positieve eigenschappen op de gezondheid, mede door de natuurlijke aanwezigheid van antioxidanten. Zo heeft het een heilzame werking bij infecties van de urinewegen. Bij zwangerschap bestaat er een verhoogde kans op het ontwikkelen van blaasontsteking. Er blijven vaak restjes urine in de blaas achter en bovendien heeft de urine een andere samenstelling en vormt een betere voedingsbodem voor bacteriën. Samen zorgt dit voor een toegenomen risico op blaasontsteking. Cranberrysap bevat stoffen die het 'vastplakken'van bacteriën aan de blaaswand tegengaan. Het regelmatig drinken van cranberrysap tijdens de zwangerschap zou infecties in de blaas en van de urinewegen kunnen voorkomen.
Als ik jou was zou ik niet te snel aan de antibiotica gaan. Daar word je (of eigenlijk: je bacterien) namelijk immuun voor. Dus pas als het echt pijn gaat doen aan de AB, anders ben je straks nog verder van huis omdat iedere volgende kuur (als het écht nodig zou zijn) minder goed werkt. Dus idd veel drinken, en vaak plassen; als je ophoudt krijgen de bactieren weer meer tijd om te groeien.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk Ze moet ook weer niet te lang door blijven lopen met haar blaasontsteking, dus als het erger wordt contact opnemen met de HA.
Wat heerlijk om zoveel reacties te krijgen zeg! Wauw wat fijn om te delen. Ik drink veel en ga vanmiddag aan de cranberriesap. Ik moet over 2 dafen weer terug en urine weer laten testen, dus ik hou het zeker in de gaten! Ga nu even slapen, want voel me moe. En als ik slaap gaat de tijd sneller, haha!!! Lieve harte groet, Selma
ik heb al wel 2 weken last van een druppend goevoel, beneden maar vandaag 2x getest en bijde negatief maar toch 2 dagen overtijd... vind het wel heeeel spannend
Inderdaad ik blijk zwanger te zijn!!! Wij zijn heel erg blij en dolgelukkig, kan het bijna nog niet geloven! Liefs, Selma
Yes, net urine ingeleverd bij de huisarts en helemaal schoon. Nu op naar een mooie zwangerschap! Liefs
hey selma, van harte gefeliciteerd! wat fijn om te horen dat het geen blaasontsteking meer is, maar dat je zwanger bent!! Dat had er bij mij ook wel uit mogen komen! Ik heb 2 weken geleden urine ingeleverd, en had blaasontsteking (ab kuur gehad) inmiddels nog steeds het gevoel dat het niet goed zit met mn blaas, maar uit de urine komt geen echte blaasontsteking meer naar voren. Wel was mn hele dikke darm opgespeeld en pijnlijk. (heb vaker last van mn darmen) Nu moet ik een jaar lang aan de vezel zakjes gaan ... We zullen wel zien hoe het loopt!