zoontje gooit iedere nacht dekens van zich af!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Migga, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Sinds een paar maanden slaapt mijn zoontje in een groot bed.
    Toen hij nog in een ledikantje sliep deed ik hem 's avonds een slaapzak aan, maar dat lijkt mij nu niet meer handig. (omdat hij nu immers zelf uit zijn bed kan)

maar het probleem is dat hij zich continu "bloot woelt". Ik moet er een aantal keer per nacht uit om hem weer in te stoppen, omdat hij huilend wakker wordt van de kou. Hij snapt blijkbaar zelf niet dat hij zijn dekens weer over zich heen moet trekken.

Wat kan ik hier aan doen?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi slaapt ook in een groot bed, met slaapzak.Levi heeft nog nooit onder dekens geslapen en wil ik voorlopig nog graag zou houden ;)
    Hij kan prima in en uit bed stappen en lopen met zijn slaapzak aan.

3. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Wij hebben 3 woelkinderen en de oudste is al bijna 8.:D
    Wat wij gedaan hebben is op de markt een breed stuk elastiek gekocht die de lengte heeft van iets meer dan de breedte van de matras. Daaraan vast gemaakt aan de uiteinden hebben wij een soort en met van brede bretelsklem gemaakt (kan je in naaiwinkels e.d. kopen) en halverwege de matras onderlangs laten lopen en aan de zijkanten van het dekbed vastgeklemd.
    Sinds we dat hebben gedaan gebeurd het nog zelden dat ze boven de dekens liggen.:)

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Milan heeft om dezelfde reden ook nog een poos met slaapzak geslapen hoor. En lopen daarmee gaat prima. Teentjes werden vakkundig in de hoekjes gepropt en schuiven maar:D

5. zohra

zohra Niet meer actief

1 laken bv in de lengte er stak over heen doen
    zodat zijn eigen gewicht erop ligt

jysk verkoopt zeg maar van dat elastiek gelijk met bretels eraan
    kosten iets van 5 a 6 euro

6. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Handig zeg, dat elastiek. Is daar ook een naam voor?

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Denk dat je misschien idd beter een slaapzakje nog kan gebruiken. Persoonlijk vind ik het altijd eng met elastiek enz. Zou het hier dus niet doen. En misschien overdag wat oevenen van als je het koud krijg doe je een dekentje om op af op af. Overdag. Kijken of hij de link voor de nacht gaat snappen. Maar wel een vervelend probleem idd.

Succes er mee.

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik ben inderdaad ook niet zo kapot van dat elastiek. Tuurlijk blijft hij lekker warm, maar in geval van tè warm, kan hij de dekens niet van zich af doen. Of hij kan er te ver onder kruipen, zonder dat de dekens kunnen wijken. Ik weet dat je zoontje oud genoeg is om zichzelf te kunnen redden, maar dan moet hij daar wel de kans voor krijgen..

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    waarom moet de slaapzak uit nu? mijn zoon kan zelfs lopen met een slaapzak aan. ze zijn heel handig met die dingen hoor.

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik vind dat elastiek verhaal maar eng.

11. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Het is niet zo met dat elastiek dat het zo strak zit dat de kinderen geen kant meer uit kunnen.
    Het elastiek loopt onder de matras door dus komt niet eens in de buurt van de kinderen en de twee bretelsclips houden aan de zijkanten het dekbed op hun plek.
    Kids hebben meer dan ruimte genoeg om te kunnen draaien, uit bed te komen en er onder te kruipen zonder dat het een beletsel is.
    Maar doordat het dekbed op z'n plaats blijft kunnen ze lekker woelen en blijven ze onder de dekens.
    En daarom zitten de clips ook halverwege de matras zodat ze bij warmte wel het dekbed van zich af kunnen doen.

Misschien is dit wat duidelijker.;)

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hmm hier slaapt onze dochter ook nog met slaapzak en ik ben bang dat er nog een winterslaapzak gaat komen ook....

Dekens vind ze verschrikkelijk, of wat dan ook.. Vanacht toen ze sliep een lakentje dwars over haar heen strak tussen het matras gestopt en vanacht toen ik even ging kijken, lag ze dus op de grond... Door het lakentje is ze denk ik juist méér gaan woelen en wroeten om het los te krijgen en in haar slaap dus uit bed gevallen. Eén kant van het laken zat nog vast het andere daar lag ze bovenop, op de grond dus... Ze sliep overigens heerlijk...

maar ik houd m'n ogen dus open voor een betaalbare winterslaapzak, met mouwen denk ik...

13. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Bedankt allemaal voor de tips!

Toen mijn zoontje nog in een ledikantje sliep, had hij de combisleeper. Een dure, maar GEWELDIGE slaapzak!! Ik had hem nieuw gekocht voor 70 euro, maar op marktplaats zijn ze ook wel te vinden.

Ik ga vanavond maar eens proberen om hem in te stoppen met een lakentje overdwars. Ben beniewd of dat werk!

14. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hihi, die heb ik ook! Superfijn issie.

15. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    ik zou gewoon slaapzak aanhouden en inderdaad wat ze zeggen oefenen overdag met dekens overheen trekken

Deel Deze Pagina