Hoi hoi, Zal maar meteen met de deur in huis vallen...Ik heb een dochter van bijna 2 jaar...tijdens de zwangerschap van mijn dochter kreeg ik met 7 week al veel rugpijn(althans dat dacht ik) Met een week of 11,12 liep ik al bij fysio en bleek het dus mijn bekken te zijn...zoals de fysio het zei: Het woord bekkeninstabiliteit gebruiken we eigenlijk weinig, maar je bekken is instabiel... Maar goed tot aan het einde van mijn zwangerschap daar gelopen en na de bevalling altijd lichte pijn blijven houden , maar het was dragelijk. Nu in het begin van mijn 2e zwangerschap weer pijn in mijn bekken en loop weer bij fysio(morgen heen) maar ik heb nu ook pijn in mijn rug, boven stuitje en mijn benen doen verschrikkelijk veel pijn( bovenbenen en net onder mijn billen zeg maar! Hoort dit nu gewoon bij bekkeninstabiliteit of is het iets anders? Heb het bij mijn dochter nooit zo erg gehad in de rug en benen... Bedankt...
Ja kan.... Hier ook (weer) bekkeninstabiliteit.. Bij mij trekt het ook door naar de benen... maar meestal t linkerbeen... of het rechtstebeen.... eigenlijk nooit tegelijk (?) andere pijnen die je beschrijft klinken me (helaas) ook bekend in de oren...
Bah...niks aan he...heb bij de zwangerschap van mijn dochter op krukken moeten lopen een poosje...dat wil ik nu eigenlijk niet weer....
ben deze zwangerschap gelijk met oefeningen begonnen uit het boek van cecile rost... en nu gaat het minder snel bergafwaarts... wellicht ook te proberen? en idd niets aan!
als ik jullie zo hoor hebben jullie niet bekkeninstabiliteit maar isias. Ze dachten bij mij namelijk eerst ook dat het bekkeninstabiliteit was maar toen ze erachter kwamen dat het van de onderrrug door het been trekt zeiden ze al gauw dat het ischias is en dat is nog vervelender maar fysio moet wel kunne helpen tegen de pijn!
isias...? Eigenlijk nog nooit zo van gehoord...., dalijk ff googlen.. (of wil ik niet weten wat het inhoudt)... Bij de eerste hebben zowel huisarts als fysio vastgesteld dat het bekkeninstabiliteit was.... wat is het verschil dan? Fysio had ik geen #$%$ aan.... maar wellicht verkeerde fysio? Ik moest sit-ups doen.... ja dat gaat geweldig met een dikke buik Heb nu dus nog niet eens de moeite genomen om een fysio/arts op te zoeken.... bekkeninstabiliteit (?) van de vorige keer was trouwens niet eens geheel weg..... als ik te veel gedaan had... kreeg ik toch weer pijn.... en mn be(e)n(en)... voelde ook nog zwaar en sloeg soms vast... Net of er opeens een betonblok aan hang en dat je die mee moet trekken.... Nu is het ook drama en krijg ik mn benen soms niet goed opgetild... (zo raar is dat)... verder pijn met zitten, staan en liggen..... en kan soms ook al niet meer (uit de bank en bed) opstaan..... voel me alweer aardig bejaard......
wat vervelend! alleen snap ik de peuten op t moment ook niet... maar als je ha en de peut t zeggen neem ik aan dat t klopt. bij mij werd door een lerende ha gezegd dat bekkeninstabiliteit ná de zwangerschap komt, wat onzin is. mn cesarpeut dacht ook dat ik op moest passen voor bekkeninstabiliteit en kreeg allerlei oefeningen. nu dacht de vk dat t issias was en verwees ze me naar een fysio. die zegt weer bekkenklachten en de oefeningen die ik van de cesar kreeg mag ik niet meer doen, omdat t belastend is... snappen jullie t nog? maar zijn de sit ups niet belastend? ik moet mn onderbuikspier nu proberen te trainen omdat die een deel van de belasting van je bekken opvangen. en als je sit ups doet wordt je bekken weer belast... ik hoop dat jullie allemaal goeie hulp krijgen en er daardoor zo min mogelijk last van hebben! veel succes!
Sit up's mogen niet! zeker niet met een al gegroeide buik. De spieren die de sit ups moeten verwerken doen het niet meer naargelang je buik groeit en ben je dus eigenlijk sit ups aan het doen vanuit je rug! Zoek een goede BEKKEN (ook als het isias is ) fysio, die al langer met het bijltje hakt. EN als het/iets echt zeer doet niet doen. Pijn heeft een functie en als het pijn doet zegt je lijf dat het niet goed is. vervelend gevoel is iets anders als pijn. luister naar je eigen lijf!
Vond het ook al raar van die sit-ups...! Verder deed de fysio eigenlijk niet veel..... Heb een kennis die (ook) sportmasseur is en die heeft me een paar keer onder handen genomen... door mn bekken ga ik namelijk scheef lopen en zitten er ook knopen bij mn rug en schouderbladen.... het neemt de pijn in het bekken niet weg.. maar voel me wel een stuk beter daarna...! Probeer ook nog zoveel mogelijk te bewegen, anders bouw je spieren af.... en wel optijd mn rust te nemen.... Tja vervelend gevoel.. is "vervelend"... maar pijn is echt pijn.... viel me gister trouwens op dat als ik op mn linkse zij lig.. en mn rechtse been zijwaarts wil heffen dat ik dat helemaal niet kan (nog geen cm)... en dat doet echt ontzettend pijn...... op mn rechtse zij en dan linkse been... gaat wel wat omhoog... (niet gemakkelijk, maar wel veel beter dan rechts) Snap ik gelijk waarom draaien in bed zo pijnlijk is en moeilijk gaat....
Ben gister bij fysio geweest en hoort allemaal bij mijn bekkeninstabiliteit. Heb nu een andere als vorige zwangerschap heb nu een bekkentherapeut...heerlijk vrouw....hele andere oefeningen gekregen als bij mijn 1e zwangerschap dus dat is wel prettig! Mijn rechterbekken staat hoger als mijn linkerbekken en doordat er nu heel veel speling komt heb ik wederom erg veel pijn...Ik krijg daar echt oefentherapie en als dat niet meer gaat, ga ik daar nog steeds heen voor masseren en dergelijke...moet er wel weer rekening mee houden dat ik weer op krukken terecht kom...
Nog vervelender... ? Ik moest op krukken voor bekkeninstabiliteit, is toch al vervelend genoeg opzich, met de waarschuwing om in een rolstoel terecht te kunnen komen en zelfs blijven als je verkeerde therapie krijgt...
kan heel goed bij bekkeninstabiliteit horen. heb zelf ook bekkeninstabiliteit (ben al bijna een half jaar geleden bevallen maar tis nog niet over) en wat je schrijft komt me erg bekend voor. ik heb het soms. de ene keer is het echt rond mn stuitje en de andere keer weer meer mn benen. ik denk zelf dat er dan een zenuw niet helemaal lekker zit doordat het bekken scheef staat. vaak is het bij mij weer weg als ik ff een rare beweging met mn rug of benen maak of als ik de boel ff oprek. overleg het ff met je fysio, die zal het ongetwijfeld beter weten dan wij hier. sterkte ermee. liefs doris
hallo dames, Zoek inderdaad een goede bekken ! fysio. http://www.bekkentherapie.nl/ staan ze op postcode geselecteerd. Ik heb ook erg veel last van mijn bekkeninstabiliteit. en ischias, Mijn pech is dat ik erg lenig ben, normaal geproken een prettig iets zodat ik mijn lijf nog wat kan bewegen als mijn rug niet wil. Door die lenigheid is alles extra los en dat is niet handig met bekkeninstabiliteit. En mijn stukke rug, versleten tussenwervelschijven zorgen ervor dat de boelniet meewerkt. Ik zit dus in een rolstoel als we gaan winkelen ( gewoon boodschappen), en heb een erasmus band om te zorgen dat alles en beetje op zijn plek blijft. Maar het gene waar ik het MEESTE baat bij heb is mijn super bekken fysio en het boek van cecile rost.. Kijk anders een of ze het in de bieb hebben en doe de oefenigen (of wat lukt) gewoon een paar dagen. Je voelt snel genoeg of het helpt.