hi meiden, ik heb dit ook al neergezet bij eerste symptomen, maar wil t toch even iets anders kwijt, want ik ben even de kluts kwijt. ik heb dus ineens hele erge blaasontsteking en heb dit nog nooit gehad. nu vroeg ik me dus af of dat een symptoom zou kunnen zijn van een zwangerschap ( al zo vroeg ) aangezien ik over een aantal dagen mijn nod heb. maar dit was dus mijn eerste vraag, maar als ik heel eerlijk ben, kan me dat nu even niet zo veel schelen aangezien ik echt tegen de muren opvlieg hier, omdat ik gek wordt van t gevoel continue te moeten plassen. dit is echt vreselijk! ik leef zowat op de wc en elke keer maar een paar druppeltjes en als t wel iets meer is, dan brand t zo vreselijk erg en krijg ik krampen onder in me buik! verder heb ik helemaal geen last van buikpijn. maar ik heb dus ook een beetje bloed erbij. nou ik weet dus dat dat kan bij een blaasontsteking, maar nu heb ik misschien een hele domme vraag, maar waar komt dat bloed dan vandaan? want ik heb namelijk t idee dat t nu niet uit mijn plasbuis komt, maar uit t andere gaatje ( sorry als t gek klinkt). ik ging daar namelijk met een papiertje in en er zat dus echt een beetje bloed aan. maar dat hoort toch niet dan? snap er echt helemaal niks van
Hoi Mendie, Blaasontsteking is echt niet fijn. Ben je al bij de dokter geweest voor een antibioticakuur? In ieder geval heel veel water drinken. Dan is je blaas voller en doet het niet zo'n pijn met plassen. Je plast dan die slechte bacterien uit. Waar dat bloed vandaan komt weet ik niet maar volgens mij hoort het in je urine te zitten. Groetjes, Noa
Ik heb ongeveer 4 maand geleden een hele heftige blaasontsteking achter de rug gehad, 1 kuurtje was niet genoeg. Het bloed komt waarschijnlijk WEL uit je plasbuisje, waarom het onder lijkt te zitten; waarschijnlijk drupt het er een beetje uit en stroomt/druipt het iets naar beneden. Ik had toen ook iets bloed, en was niet ongesteld! Ik leef met je mee want de pijn is niet mis!! , ik kneep soms zo met m'n voet dat ik 10 minuten een vaste stekende spier in m'n voet of kuit had... Ten tijde van mijn blaasontsteking was ik gewoon aan de pil.
Hi meis, Ook ik heb een blaasontsteking gehad en plaste op een gegeven moment ook bloed, als het zover is dan heb je je blaasontsteking verwaarloosd, althans dat zij de dienstdoende arts toendertijd! Sterkte meid! Er zijn trouwens wel meiden die met een blaasontsteking ook zwanger waren..alles kan! Knuf
bedankt voor de reacties meiden! ik denk trouwens niet dat ik m verwaarloost heb..ik had namelijk helemaal nergens last van. vanmorgen toen ik wakker werd ook niet en een paar uur later was t er ineens en toen een uurtje daarna zat er dus ook bloed bij. ik heb vandaag heel veel gedronken en ik merk dat t al wel een stukje beter is. vanmorgen en vanmiddag woonde ik echt op de wc maar nu ben ik al 1,5 uur niet geweest. pff wat een verademing zeg. ik heb trouwens ook helemaal geen buikpijn. alleen veel t gevoel gigantisch nodig te moeten plassen en dan komt er maar een klein beetje. en aan t eind van de plas brand t, maar ook dat is al een stuk minder. bloed heb ik ook niet meer gezien vanavond.
Fijn dat het een stuk minder is! Als ik jou was zou ik toch maar even de dokterassistente bellen en zeggen wat er aan de hand is, eventjes een potje met plas inleveren, zij controleert het, en je krijgt een receptje voor een antibiotica kuurtje. Het punt is namelijk; het kan terugkomen! En die bacteriën wil je gewoon niet in je lijf.
nou ik heb dus vanmorgen meteen de dokter gebeld en die zei kom even langs met ene plas, dus dat was ik ook echt wel van plan. maar t lukte me gewoon niet :S ik kon niet van die wc af komen. dus naar de dokter toe ging ik niet redden. toen heb ik weer terug gebeld toen er ook bloed bij zat en nu hebben ze me een antibiotica kuurtje gegeven. dat krijg ik namelijk dan gewoon thuis gestuurd dezelfde dag( zit in mijn zorgpakket). maar ik kan t dus denk je wel gewoon nemen ook al hebben ze mijn urine niet gezien?
Wel even opletten: sommige antibiotica mag je niet nemen als je je zwanger bent. Ook raad ik aan om na de kuur nog even te laten testen bij de huisarts of het echt 100% weg is. Anders zit je over een week weer met hetzelfde. Ik heb het zelf ook meerdere keren gehad en soms dus niet met 1 kuur weg.
jonie, bedankt voor je reactie. de dokter heeft me er gelukkig wel 1 gegeven die je ook mag nemen als je zwanger bent, dus ik doe t maar gewoon. maar idd wat je zegt, ik ga na die 5 dagen zeker nog wel even langs de ha. ik moet wel zeggen dat t gelukkig echt al wat minder is. moest er vannacht maar 2 keer uit om te plassen gelukkig en t brand al een stuk minder. nu heb ik wel een beetje buikpijn, iets wat ik nog niet had. maar ja dat heb ik wel vaker in de week voor mijn nod, dus daar kan t ook van zijn.
Wat mij veelal helpt is cranberry sap. de bacterien hier niet echt van dit kan na je kuur ook helpen een volgende ontsteking te voorkomen. veel succes met je ontsteking. groetjes Miranda
Hoi! Ik heb een jaar of twee geleden ook ineens zo'n ontzettende blaasontsteking gehad, meteen pijn, branden, bloed (het was echt heel vies, mijn vriend werd er misselijk van toen hij het potje voor de dokter zag). Ik had het nog nooit eerder gehad. Ik kreeg een anti-bioticakuurtje, heb heel veel gedronken en er een liter cranberrysap gedronken. Het was binnen een paar uur over en de volgende dag was ik er gevoelsmatig helemaal van af. Het loont trouwens om altijd na de sex even te plassen, dat schijnt een hoop ellende te voorkomen. Maar goed, daar hoeft het ook niet aan te liggen.