Grrrrr....Ik ben boos. Ik heb vaak blaas ontsteking,helaas. De laatste paar keren is mijn blaasontsteking binnen 48uur omgeslagen naar nierbekkenontsteking. Hierdoor heb ik geleerd zeer snel te reageren op een blaasontsteking. Aan de laatste nierbekken onsteking zat een staartje,mijn rechternier is voor 30% beschadigt en 'staat open'. (Dit betekent dat deze nier alle afvalstoffen niet afbreekt,maar doorsluist naar mijn urineweg.) Daarbij heeft mijn VK me gewaarschuwt voor blaasontstekingen. Als je er te lang mee blijft lopen,kan het schadelijk zijn voor mijn kindje,heeft ze me gezegt. Dus toen ik vannacht het bekende gevoel al aanvoelde komen,heb ik vanmorgen meteen mijn nieuwe dokter gebelt. Alles uitgelegt,hoe en wat. En wat denk je? Ik mag morgenmiddag wel even langskomen. Ik nogmaals uitgelegt,dat ik meerdermaal bekent ben met blaas en nierbekken ontsteking,en dat ik zwanger ben. Tevens heb ik koorts en moet ik weer veel overgeven. Dit duidt allemaal op een ontsteking,en ik wil er snel bijzijn!!! Nee,de dokter blijft erbij dat als ik veel water drink vandaag,het morgen waarschijnlijk wel weer over is,en dat hij dan alleen maar controle uit hoeft te voeren. En nu? Naar het ziekenhuis gaan voor een blaasontsteking vindt ik ook weer zo wat,mijn VK heeft een spoedgeval en kan me niet te woord staan. (wat een timing )
Ik zou denk ik gewoon naar de dokter toegaan en niet weggaan voordat ie me geholpen heeft!! Meid, ik hoop dat je snel geholpen wordt en dat het snel weer over is. Succes!!
nou meid ik vind dit echt belachelijk! als ik jou was ging ik gewoon naar de eerste hulp of de dokterspost. schijt aan hebben. ik weet hoe het is om een nierbekkenontsteking te hebben en dat is zeker geen pretje! denk aan jezelf meid en ook aan die kleine die in je buik zit! gewoon gaan. wie niet waagt wie niet wint. misschien willen ze je ergens anders wel helpen.
Ik zou dan gewoon naar de Huisartsenpost gaan! Wil je eigen HA het niet, dan maar de post raadplegen!
geen idee.. eigenlijk! Maar dan je ga je toch naar de eerste hulp! Of gewoon langsgaan bij de HA en zeggen dat ie je zsm moet helpen!
Misschien kan je je verloskundige inschakelen? Die snapt het belang waarschijnlijk wel en kan je een doorverwijzing geven. Met name combinatie met koorts is niet goed! Sterkte Groetjes Daphne
Edit: VK is nog steeds niet bereikbaar ivm een spoedgeval. Naar de huisartsenpost mag je alleen geholpen worden met een verwijzing van je huisarts. Ik heb de eerste hulp gebelt,en blaasontsteking voldoet niet aan de eisen om je daar te kunnen helpen... Jeeetje...ben je duur verzekert...wordt je nog niet geholpen,het enige wat zóú kunnen is dat ik mijn vorige huisarts laat bellen dat het echt nodig is dat ik vandaag geholpen wordt...
Wat een stomme dokter zeg. Ik heb ook veel last gehad van blaasontstekingen, en ik weet zeker dat dat niet vanzelf over gaat. Beter nog het wordt alleen maar erger. Als ik jou was zou ik gewoon met je potje plas naar de dokter gaan en antibiotica eisen.
idd! ga er gewoon heen hoor je betaalt toch verdorie je verzekering en je hebt een goeie reden!! 1 van mijn meisjes is met 29 weken geboren wegens een verwaarloosde niet opgemerkte blaasontsteking er is dus zeker gevaar voor je kindje!
Hallo ik vind dit ook een beetje makkelijk ik heb het zelf cronisch en daardoor kreeg ik medicijnen mee naar huis ook al had ik het niet. nu kreeg ik het laatst weer en ik had al het vermoeden dat ik nu even moest informeren omdat ik zwanger zou kunnen zijn. afijn ik met mijn potje ernaar toe, ze hangen er dan een strookje erin (kan de assistent ook), halve dag later kon ik het ophalen bij de apotheek. ik kreeg wel andere medicijnen mee die niet schadelijk waren voor de baby. misschien wil je arts even met je babbelen maar dan moet hij je niet zolang laten zitten. probleem nu is dat je wel met je ochtend urine erheen moet en die heb je niet meer dus die vanmorgen bewaren in de koelkast kan het 24 houdbaar blijven succes
Ik ben zelf doktersass. en vind dit wel een hele rare gang van zaken. Een doktersassistente kan wel zien of jij een blaasontsteking hebt of niet. Een testje van 1 minuut. Dan kun je alvast beginnen met medicijnen. En dan kun je morgen naar de huisarts toe (als die vandaag echt geen tijd heeft). Ik bedoel jij bent er mee bekend dus zo lang hoeft dat ook weer niet te duren, hij/zij hoeft je vast niet meer te vertellen wat het is en wat je er aan moet doen. In de meeste praktijken mag je gewoon je urine brengen voor een uur of 10. Mischien een tip voor de volgende keer ? Gewoon 's ochtends heen gaan met je plas.
Belachelijk zeg!! Ik heb twee keer last gehad van een blaasontsteking (niet zo erg als dat jij hebt). Mijn huisarts weigerde me om antibiotica te geven en zei dat ik gewoon aan de Cranberry juice moest. Er zit in Cranberry Juice blijkbaar een soort stofje wat de bacterieën die de blaasontsteking veroorzaakt aan hem vasthecht. Deze verlaten dan via je urine je lichaam. Ik weet dat je niet hebt gevraagd om advies en misschien wist je dit al maar misschien dat je het in de tussentijd even kan proberen in de hoop dat het enigzins wat verlichting geeft. Het wert nl. echt. Nadeel is wel dat je va(a)k(er) moet plassen. Overigens werd mij aanbevolen om zo nu en dan een glaasje cranberry juice te drinken om mijn blaas schoon te houden. Ik hoop dat het een beetje helpt. Hoop dat je me nu niet al te brutaal vind Maar met jouw geschiedenis moet je idd gewoon meteen bij je huisarts kunnen. Dit slaat echt nergens op!
Cranberry juice,inderdaad wel van gehoord. Alleen,waar haal je dat? En nu ga ik daar ook echt om 8 uur voor de deur staan bij de dokter. En nemo: Dat dacht ik ook ja,mijn oude dokter deed het ook zo.Maar deze muts aan de telefoon weigerde aan alle kanten. En ik ga er morgen nog wel wat van zeggen, en ik wil meteen opnieuw nieronderzoek. Want wat is het fijne gevolg van vandaag: Rechternier speelt alweer op,mijn hele zij is opgezet en mijn hele rechterkant doet pijn. Morgen meer nieuws...
Onbegrijpelijk, zo'n huisarts. Cranberrysap kun je gewoon in de supermarkt kopen. Je hebt flessen van Ocean Spray (sorry, wil geen reclame maken, maar ja...), die zijn er volgens mij overal wel. Verder heb je in biologische winkels ook veel cranberrysap. En je hebt cranberry in capsulevorm of bruistabletten, gewoon van Kruidvat/Etos/Trekpleister/whatever. Sterkte!
over zulke artsen of assistenten kan ik zo kwaad worden.... brr brr.... Ik ben heel benieuwd hoe het morgen verder gaat. In ieder geval beterschap voor het moment en ik vind het balen dat je nier alweer opspeelt. Het is goed dat je er morgen ook t.o. de assistente iets van zegt, maar ook naar de dokter toe. Wat is eigenlijk de reden dat je van dokter bent gewisseld? Want je oude dokter kent je medische achtergrond erg goed.? Heel veel succes, ik duim en houd my fingers crossed. Ik hoop dat je ontsteking verder nog geen uitwerkingen heeft. (p.s. bij ons is dehuisartsenpost alleen toegankelijk buiten de spreekuren van de ha. Vanwege bloed in mijn urine vannacht, zijn we daar gelijk heengereden en werd ik ook gelijk geholpen.). Heb nu antibiotica. Het kan dus ook anders.
Timiris, niet lullig bedoeld hoor maar dat is toch niet normaal meer dat jij nou met zo'n pijn moet rondlopen!! Ik heb echt zo met je te doen! Ik zou ook, zoals Ingiemoppie al aangeeft, wel aangeven dat het belachelijk is zoals je bent behandeld!! Ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt en bij de arts hebt kunnen langsgaan. Laat je ons ff weten hoe het met je gaat?
Ingiemoppie het is natuurlijk belachelijk als je met je urine naar de huisartsenpost gaat, terwijl je die dag al je huisarts gebeld hebt. Je eigen huisarts had je gewoon moeten helpen, al helemaal met die combi van zwanger en blaasontsteking.
wat een klote dokter zeg... denk dat ik al zo bijdehand zou zijn om te vertellen hoe belachelijk ik het vind en meteen op zoek naar een nieuwe ha.... xx