Sommige dingen zijn een grijs gebied... Vis uit vacuüm kan listeriabacterieen bevatten, maar geldt dit ook voor bv gerookte kip? Zit het gevaar vooral in de verpakking, of meer in de combinatie van vis en de verpakking? Ik eet dus nu geen gerookte kip meer, maar zou dat best willen
Zowieso gerookte artikelen uit vacuumverpakkingen liever laten staan... vooral bij bederflijke waar als kip of vis... Dan kun je beter vers bestellen bij de poelier (of in geval van vis de visboer). Ik zou het risico niet durven nemen.
Ik heb dat ook een keer gegeten toen ik nog pril zwanger was Niet bij stil gestaan dat het niet zou mogen!
De meeste gerookte kipfilet is toch niet vacuüm verpakt? Nog nooit gehoord dat het niet mag, kipfilet uit een pakje zoals je op brood eet...
Gerookte kipfilet is echt een hele en dan gerookt. Die moet je zelf nog in plakjes of stukjes snijden voor bv salades enzo.
Oh, maar dat is dus niet vacuum verpakt in een strakke vacuumzak dus? Gewoon in een bakje met folie erover? Dan mag het geloof ik wel. Alleen wel goed op de datum letten
Je hebt ook gerookte kip in vacuumverpakking. Ik vind het ook een beetje grijs gebied maar ik eet voor de zekerheid niets uit vacuumverpakking zonder het te verhitten. Ik denk dat gerookte kip uit een bakje dat gewoon met folie is afgedekt wel gewoon kan sowieso, ik heb het wel gegeten.
Heb ooit ergens gelezen dat dat wel mocht. omdat bij vis wordt het gewoon vacuum getrokken, maar bij die gerookte kipfilet doen ze het vacuum maken met een of ander gas. En dan zou het wel mogen.