litteken keizersnee vraagje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door luuus, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luuus

luuus Niet meer actief

ff een vraag ik heb in dec een keizersnee gehad en nog last van mn litteken als ik een straakke broek aan heb doet me litteken zeer. en me huid trekt onwijs het lijtk net dat het te strak gehecht is als julie snappen wat ik bedoel er zit ook een soort deuk in me huid.. beetje vaag verhaal maar ik vraag me af of dit normaal is of dat ik hiermee terug moet ?

2. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    ik heb 7jaar geleden een keizersnede gehad,. en had daarna er ook wel wat last van maar bij de nacontrole werd mij gezegt dat het erbij hoorde want het is immers een wond, ik heb er enkel ook last van als het heel koud is in de winter bv dan issie heel gevoelig ook als ik er over heen strijk en nu vooral ik weer zwanger ben.
    Maar als je er zorgen over maakt zou ik gerust vragen aan een arts of iemand die er verders verstand van heeft.
    Ze hebben het bij mij wel netjes gedaan net onder de bikinielijn maar is soms ook wel gevoelig als ik een string aan heb die er net overheen gaat ofzo,.,.

Liefs shanice

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hier is hij ook erg gevoelig, vandaag zelfd nog! en tis vandaag precies 5 mnd geleden

4. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Hoi!

Ik heb totaal nergens last van eigenlijk. Het is een heel klein dun litteken geworden. Ik kreeg de 1e dag na de KS al te horen dat het een heel net litteken was en daar hadden ze gelijk in. De eerste maanden was het wel wat gevoelig hoor. Nu ben ik 33 weken zwanger van de 2e en jeukt het alleen af en toe.
    Volgens mij klopt het wel dat je er zeker nog een half jaar last van kunt hebben. Anders vraag je toch of je huisarts er naar wil kijken?

5. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik heb ook nergens last van hoor, kan m'n oude broeken weer aan, en doet helemaal geen zeer of zo.

6. meid22

meid22 Actief lid

14 feb 2007
    105
    0
    0
    Hallo,

Ik heb dan geen keizersnede gehad maar wel een bikinisnede door bbz van vorig jaar april. De litteken is zo'n 5 cm lang. Ik ben nu 39 weken zwanger en nu de kleine aan het indalen is voelt het niet prettig. Ik heb zelf het gevoel dat de kleine dieper wil indalen maar dat het daar niet lukt. Kennen jullie dit gevoel? Het rekt daar ook niet echt mee. Het lijkt echt dat het hoofdje van de baby boven het littekenweefsel hangt, zo voel ik het ook als het hoofdje duwt. En met plassen heb ik nu minder prettig gevoel, menstruatiegevoel en het trekt vanuit de litteken naar beneden. Herkent iemand dit of iets wat erop lijkt. Alvast bedankt.

Groetjes,
    Meid22

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb in dec. 2004 een kz gehad en heb af en toe ook nog dat het gevoelig is die litteken, ook met bepaalde broeken enzo. wat nog wel eens wil helpen tegen dat trekkerige en jeukkerige is vaseline er op smeren.

8. sannie82

sannie82 Lid

15 jul 2008
    78
    0
    0
    Heb dan wel geen keizersnede gehad, maar wel een operatiesnede in mijn nek. En wellicht hebben jullie iets aan deze tip.

Je hebt van biodermal een littekenzalf, die kun je er twee keer per dag opsmeren en dat houd de huid soepel en zorgt voor een goede genezing.
    Daardoor voelt hij minder trekkerig.

Ook opletten bij het zonnebanken dat de huid niet verbrand. Een sunblok gebruiken.

Succes dames

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Goede tips! Dankjewel!

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    klinkt alsof je litteken wat verkleefd zit. je huid bestaat namelijk uit een aantal laagjes, die normaal over elkaar heen kunnen glijden. na een diepe wond (zoals dit ook is) kunnen die laagjes op die plek aan elkaar gaan plakken. dat voel je (trekkend gevoel) en zie je soms ook (ingetrokken huid, litteken staat strak).

smeren met Calendula-emulsie (niet zalf of creme, écht die emulsie, die is het beste!).
    en vraag of een fysio je uit wil leggen hoe je dat zelf kunt losmasseren.

komt goed, maar investeer er even in; vanzelf gaat het niet! succes! (ben trouwens zelf fysio, en dit komt héél vaak voor)

Deel Deze Pagina