Vitamine C 1000 mg

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lana1986, Mar 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

Oct 2, 2014
    1,194
    400
    83
    Female
    #1 Lana1986, Mar 25, 2015
    Last edited: Mar 25, 2015
    Hallo,

Eigenlijk slik ik al bijna de hele zwangerschap (nu 22,5 weken zwanger) vitamine C 1000 mg (daarnaast trouwens een multi voor zwangere vrouwen). Ik merk dat vitamine C ook helpt tegen bloedneuzen die ik telkens kreeg in een periode waarin ik geen vitamine C slikte. Maar nu ik laatst ging Googlen zag ik allemaal tegenstrijdige berichten over deze vitamine. Mijn vraag is nu: is het veilig om vitamine C 1000 mg te slikken gedurende de zwangerschap? Ik ben het gebruik overigens aan het afbouwen, omdat ik gezond leef en het weer gelukkig ook weer wat beter wordt :).

Alvast bedankt!

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemorgen,

Het kan geen kwaad om dit te gebruiken. Alleen als je besluit te stoppen bouw het dan langzaam af. Je lichaam is gewend veel vitamine C binnen te krijgen en kan hierdoor niet meer zuinig doen met vitamine C. Hierdoor kan jij en je kindje een tekort krijgen aan vitamine C. Dit geldt voornamelijk als je 1500 mg vitamine C binnenkrijgt. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page