24 weken zwanger & hoge bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Babiii1989, 27 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babiii1989

6 dec 2019
    22
    4
    3
    Vrouw
    Hoihoi, Vanwege verloop (placenta insufficiëntie) van mijn vorige zwangerschap ben ik met 12 weken gestart met acetylsalisylzuur en calcium. Nu heb ik echter met 24 weken alsnog een hoge bloeddruk, 140/95. Normaal 110/70.

Bij mijn vorige zwangerschap was mijn bloeddruk pas verhoogd met 38 weken dus ik herken dit niet Nu ben ik begonnen met methyldopa, 3x daags. Dinsdag weer controle, m’n gevoel zegt dat ie niet gezakt is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe is bij jullie gegaan nadat er redelijk vroeg hoge bloeddruk is geconstateerd?

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Ik heb hypertensie, ook buiten mijn zwangerschappen om. Niet-zwanger is het met medicatie onder controle, maar in alle drie mijn zwangerschappen heb ik vanaf halverwege het tweede trimester toch last gehad van een flink verhoogde bloeddruk. Ik heb toen ook methyldopa gekregen (bovenop mijn standaard bloeddrukmedicatie dus), vond het geen fijn spul ;) maar het hielp wel wat - al had het wel even tijd nodig.

Protocol bij hypertensie is doorgaans inleiden met 38 weken, is bij mij alle drie de keren ook gebeurd (met respectievelijk 38+0, 37+6 en 37+5).

Deel Deze Pagina