Toxoplasmose en zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lampje89, 10 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lampje89

Lampje89 Lid

10 aug 2023
    7
    1
    3
    Vrouw
    Ja hoor, hier waarschijnlijk het zoveelste topic over Toxoplasmose, maar wil het toch even delen..

Ik ben nu 6 weken zwanger en zit me nu alweer druk te maken (hormonen?). Maar wellicht kan iemand me geruststellen..

Gisteren ben ik met mijn dochtertje naar de speeltuin geweest. Haar cakeje viel op de grond, wat resulteerde in tranen met tuiten. Ik heb het cakeje opgeraapt, een beetje gepoetst en gezegd dat ze het best nog kon eten. Vervolgens nam ik een hap om te laten zien dat het heus niet vies was. Nou, het zand knipperde tussen mijn tanden.. Toch maar weggegooid!

Eenmaal thuis begon het gepieker. Overal wordt gewaarschuwd om handen goed te wassen na tuinieren/zandbakken, etc. En ik neem er ook nog eens een hap van!

Is mijn gepieker terecht, of sla ik een tikkeltje door?

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    De kans is eigenlijk erg klein dat precies op die zandkorrels kattenpoep dat ook nog eens besmet was gezeten heeft. Maar ik ben helaas emigszins zoals jij, met name met oog op toxoplasmose ben ik nogal een paniekzaaier. Het is al gebeurd, je doet het niet weer, de kans is klein dat het besmette korrels waren en de kans dat je het zou overdragen is bij 6 weken ook heel klein. Hopelijk lukt het je het los te laten!

3. Jonahah

Jonahah Lid

1 aug 2023
    47
    11
    8
    Ik zou mijzelf er niet al te druk om maken. Maar; ik ben dan ook een beetje beu van alle angst propoganda overal

wij hebben drie katten. Tijdens mn zwangerschappen ook. Tuurlijk heb ik niet aan hun billen gezeten, maar tilde ze gewoon op en deed mn ding met ze. Lijkt mij dat het risico daarmee groter is, dan wanneer er toevallig een kat heeft gepoept en dat poepje weer is verdwenen voor jij je cakeje liet vallen en een hap nam.

probeer het los te laten. Tis ook gebeurd dus je veranderd t niet meer. Maar die angst om alles tijdens je zwangerschap is echt funest voor je eigen mind.

Mrs1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina