Hallo, Momenteel ben ik ruim 20 wk zwanger. Afgelopen zaterdag is een flinke blaasontsteking vastgesteld, daar heb ik antibiotica voor gekregen. Mijn vorige zwangerschap heb ik maarliefst 4 blaasontstekingen gehad, en ondanks dat ik nu extra oplet dat ik genoeg drink e.d. gebeurt het nu weer. Ik maak me er zorgen over omdat ik niet zo goed weet wat ik er nog tegen kan doen, aangezien ik ook niet graag maar antibiotica blijf slikken! Ik heb sinds zaterdag regelmatig harde buiken (daardoor kwam ik op het idee van de blaasontsteking). Mijn kuur is dus al bijna afgelopen, maar ondanks dat het de afgelopen dagen redelijk ging, loop ik vandaag alweer de halve dag met harde buiken. Ik vind dit een akelig idee, zeker omdat ik niet weet waar het eindigt, gezien de vorige keer (toen is het wel op kweek gezet, niets uitgekomen). Hierdoor maak ik me zorgen over voortijdige weeën. Misschien kun je me vertellen wanneer ik me écht zorgen 'mag' gaan maken en wanneer het vervelend is, maar onschuldig? Alvast bedankt!
Hallo, Vervelend blaasontsteking. Na je kuur AB even laten controleren of de blaasontsteking helemaal weg is. Slik je extra vitC of cranberry tabl. Dit kan de kans op een blaasontsteking verkleinen. Harde buiken mogen niet pijnlijk en regelmatig zijn. Worden ze dat wel even je verloskundige bellen. Warmte en rust kan helpen om de harde buiken te verlichten/verminderen. Groetjes Ineke