Blaasontsteking en infectie down under

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Meryl, 21 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ben vorige week naar de dokter geweest, moest zo ontzettend veel plassen (lees: ieder kwartier enkele druppels :() en had opeens erg veel afscheiding. Nu bleek ik en een blaasontsteking en een schimmelinfectie te hebben :x heel veelvoorkomend tijdens de zwangerschap volgens de huisarts...
    Heb nu een kuur van 3 dagen achter de rug (soort zeeperig eitje die je in moet brengen) en de afscheiding is grotendeels weg :) ook de frequentie qua plasjes is een stuk minder :)

Ondanks dat de medicijnen geschikt zijn voor zwangeren, voelde ik me er toch wat onprettig bij...ik bedoel: antibiotica is gewoon rommel ergens...Ik ben er trouwens ook wat misselijk door, herkennen anderen dit? :(

2. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi,

Heb dit ook gehad. Geen blaasontsteking maar een hechting in mijn been waardoor ik antibiotica moest slikken. Ik heb goed gevraagd of dat ik deze antibiotica mag slikken en dat mocht tot het laatste trimester. Dat stelde wel gerust. Ik kreeg door de antibiotica meteen een schimmelinfectie en moest daardoor ook medicijnen nemen (heb drie kuurtjes gehad :( ) Je kindje eet wel via jou, maar je maag en lever breken die antibiotica af voordat het bij het kindje komt. Hoop dat deze gedachte je gerusteld? En als je kindje candida krijgt of de blaasontsteking naar je nieren kruipt is veel slechter en vervelender dan een beetje medicijnen. Mocht je trouwens nog last hebben na de kuurtjes, gewoon terug gaan hè? Want het is echt heel erg vervelend, normaal al, maar nu nog meer tijdens de zwangerschap! Ik weet hoe het voelt...

Succes!

3. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Dank je Jobijntje, voor je bericht! Stelt zeker gerust!

Wauw, mooie buik heb je trouwens!!

Groetjes,
    Meryl

4. mama2778

mama2778 Lid

17 jun 2009
    27
    0
    0
    Almelo
    Hey Meryl

Even een berichtje van een expert op blaasontsteking-gebied. Ik heb het chronisch, zwanger of niet. Het is echt heel belangrijk dat je je kuurtje antibiotica afmaakt. Ook adviseer ik je om als je ermee klaar bent, toch nog even een plasje in te leveren bij de huisarts. Ook al heb je geen klachten meer! Er kan namelijk wat blijven zitten, en je wil het niet meemaken, dat het je terugschiet naar je nieren, want dan ben je veel verder van huis.

Ik snap heel goed, dat je je er niet echt lekker bij voelt, om die medicatie te slikken, maar je huisarts geeft je echt geen spul wat schadelijk is voor de baby. Oh, en die misselijkheid, daar heb ik ook last van. Ik eet meestal een kwartiertje van tevoren even wat. Bij mij helpt het!
    Beterschap, en luister naar je lijf!

xxx mama2778
    29weken

5. red

red Lid

23 feb 2006
    94
    0
    0
    Hoi! Idd, zoals mama2778 ook zegt: als je je kuur af hebt, nog even laten controleren of het ook echt weg is. Is het niet weg, moet je je urine even op kweek laten zetten om te zien welke bacterie je blaasontsteking veroorzaakt. Belangrijk dat je uitsluit dat het om Streptokokken B gaat.

Misselijk tijdens een ab-kuur ben ik ook bekend mee. Niks niet leuk! En ook even opletten, door ab ben je wel weer meer bevattelijk voor schimmelinfecties. Dus ook daar even je oog op houden en zodra je daar weer wat van merkt, aan de bel trekken!

6. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde: blaasontsteking en vaginale schimmelinfectie. Ik kreeg Amox antibiotica mee, een zeperig eitje, en nog schimmelzalf.

Verder moest ik een kweek naar het ziekenhuis brengen. Vanmorgen moest ik bellen voor de uitslag. EN WAT BLEEK??? Ik heb die Amoxkuur voor niks geslikt. De bacterie die in mijn urine zit is totaal ongevoelig voor Amox. Dus nou heb ik vanochtend opnieuw een plasje gebracht; en zometeen moet ik bellen voor de uitslag en voor welke kuur ik nu weer naar de apotheek moet. En misschien moet het weer op kweek gezet. Wat een gedoe!

Ik kan je dus helemaal begrijpen. Want bij mij is het dus zo dat ik die vieze rotzooi ook nog eens voor Jan Doedel heb geslikt en daar word ik helemaal niet vrolijk van...

7. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Bedankt voor jullie ervaringen en tips ladies! Heb ik veel aan!
    Ik ben vandaag de laatste pil geslikt (anti-biotica), goede tip om toch nog voor de zekerheid een plasje langs te brengen. Merk nu weer dat ik toch weer wat meer plas sinds 2 dagen (ieder half uur zeker terwijl ik niet al teveel drink)...

@ Linda: wat vervelend zeg, alles voor niks en weer opnieuw een kuurtje...zit je niet op te wachten! Sterkte meis.

8. mama2778

mama2778 Lid

17 jun 2009
    27
    0
    0
    Almelo
    Hey Meryl!

Het is heel belangrijk, dat je goed en veel blijft drinken! Nog meer dan je normaal al drinkt! Anders is de zuurgraad van je urine hoger, en dan vinden je bacterie-vriendjes errug fijn! Ik weet als geen ander dat het ontzettend pijn kan doen met plassen, vooral als het maar een paar drupjes is, maar blijf spoelen!

9. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Thanks mama2778, ik moet ook weer meer gaan drinken. Soms zo lastig omdat ik in de hulpverlening werk en dagelijks clientgesprekken voer van 1,5 uur waarbij ik niet weg kan lopen om te plassen (suf he?)...pijn heb ik trouwens niet bij het plassen gelukkig, alleen continue die hevige druk op de blaas.....(zucht), wat vervelend kan dit toch zijn.
    Ik ga weer proberen met een waterfles aan mijn zijde de dag door te komen. Sinds de zwangerschap heb ik opeens zo'n afkeer van water gekregen, dit terwijl ik het voorheen heerlijk vond en iedere dag minstens 1,5 liter wegdronk...heel vreemd wat er allemaal gebeurt tijdens zo'n zwangerschap :))

Dank je nogmaals voor de tip!!

10. mama2778

mama2778 Lid

17 jun 2009
    27
    0
    0
    Almelo
    Oh ja, joh! Ik krijg water ook echt niet weg! Nou ja, een glas wel, maar niet de minstens 1,5 liter! Dus ik drink gewoon de allergoedkoopste groene ranja! Niet te zoet maken, en toch een smaakje!

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hoii Myrel, ( en de rest! ;) )

Ik maak even gebruik van jou verhaaltje, want.. ik heb namelijk ook last van groenige afscheiding, vaak plassen, en ook vaak terugkerende pijn bij plassen.. nog veel meer, kortom: alle symptomen van een infectie..
    Nu is mijn huisarts tot 6 juli op vakantie, en ik ( lekker eigenwijs ) weiger gewoon om naar de diensdoende andere dokter te gaan.. Voel ik me niet prettig bij.
    Dus.. ik wwacht tot 6 juli en ga dan naar de dokter.
    Maar hoe gaan ze het bekijken of je het echt hebt?
    Alleen op urine, of moet je ook echt ( grof gezegt ) met de benen wijdt?
    Ik voel me er helemaaaaal niet prettig bij aangezien het ook een mannelijke dokter is, ik zal wel preuts zijn ik weet het ook niet, maar ik kan er dan nu al tegen op zien.
    Mijn vraag is dus: doen ze echt een inwendig onderzoek, of doen ze ook veel op je verhaal uit?

Hoop dat iemand een antwoord heeft voor mij..
    Alvast bedankt!!!

liefss leoniee,.

12. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Leoniee,

Ik zou als ik jou was meteen morgen een afspraak maken met de huisarts. Zeker met groene afscheiding, want dat zou ook trichomonas kunnen zijn. Verder moet je nooit met dit soort klachten blijven lopen, dat is echt niet goed voor jou en je baby! Mijn huisarts kijkt nooit daar beneden met dit soort klachten, maar gaat echt af op mijn verhaal, maar misschien dat hij met groene afscheiding wel wil kijken. Dat is zeker erg vervelend, maar geloof me een huisarts ziet dat zooooo vaak, je hoeft je echt nergens voor te schamen!!! Je kunt natuurlijk ook altijd aan de assistente vragen of je niet een vrouwelijke huisarts kunt krijgen? Daar kijken ze echt niet van op!

Succes!
    En echt niet wachten tot de 6e hoor, daar doe je jezelf echt tekort mee!

Groetjes, Jolan.

Deel Deze Pagina