Blaasontsteking en jeuk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door saartje27, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

    Heb vandaag mijn laatste antibiotica pil ingenomen voor mijn blaasontsteking. Heb het gevoel dat het niet weg is.

    Nu heb ik sinds gisteren ontzettende jeuk aan mijn vagina. Kan dit door de antibiotica komen of zou het een schimmel infectie kunnen zijn?

    Groetjes Vanessa
     
  2. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    Je moet toch even langs de huisarts om te laten checken of je blaasontsteking voorbij is. Ik zou dan meteen even vragen over de schimmelinfectie.
    Loop niet te lang door met jeuk want t is echt heel vervelend.

    succes ermee!
     
  3. Niet meer actief

    Vaak krijg je juist door een antibioticakuurtje een schimmelinfectie, omdat de AB de zuurgraad van je vagina verandert waardoor een schimmel vrij spel krijgt. Ik zou het even laten checken. Dan krijg je waarschijnlijk een zalfje eventueel in combinatie met vaginale tabletjes voorgeschreven. Enne niet krabben, hoe verleidelijk dat ook is... (been there, herken het heel goed ;)).

    Liefs, Tanya
     
  4. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Heb vanmorgen een plasje bij de dokter afgegeven en meteen erbij vermeld ontzettende jeuk te hebben van onderen.

    Kan vanmiddag bellen voor de uitslag. Ze zou met de dokter over leggen of het een eventueel schimmel infectie kan zijn. Ik wacht het maar even af.

    Er niet aan krabben is inderdaad erg moeilijk... :(

    Gr. Vanessa
     
  5. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    Je kunt ook bij "de Tuinen" een fles cranberrysap halen en drinken, is ook goed tegen blaasontsteking.
     
  6. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Kan je die ook ergens anders verkrijgen? Die winkel zit namelijk niet bij mij in de buurt...
     
  7. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    een reformwinkel heeft het ook, de tuinen bedoel ik mee, de tuin van...zoetermeer heet die hier...zit vaak wel in elke grote plaats zo'n tuin..
     
  8. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Bij het kruidvat etc. kan je ook cranberrysap krijgen.
    Maar dat werkt alleen tegen blaasontsteking, niet tegen een schimmelinfectie...
     
  9. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    klopt, dat zei ik ook..
     
  10. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik hoor vanmiddag of de blaasonsteking weg is of niet. Als hij weg is wil ik die sap in elk geval wel proberen. Neem aan dat ik als het niet weg is weer een antibiotica kuurtje ga krijgen.
     
  11. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Net gebeld voor de uitslag, geen ontstekings cellen meer in mijn urine te vinden. Gelukkig maar, alleen ik blijf last houden van een pijnlijk gevoel in mijn onderbuik.
    Die assistent (stomme muts) is vergeten te vragen voor de jeuk aan mijn vagina. Grrr...dat hoor ik dan morgen waarschijnlijk pas weer.

    Gr. Vanessa
     
  12. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Je hebt trouwens ook cranberry capsules/tabletten. Die kun je gewoon bij de drogist kopen.

    Zelf heb ik die wel eens gebruikt op aanraden van mijn huisarts. Als je eenmaal een blaasontsteking hebt helpen ze niet meer (dan moet je aan de antibiotica), maar soms kun je er wel mee voorkomen dat een beginnende blaasontsteking doorzet.
     
  13. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Moet zo toch naar de apotheek, kan ik ze meteen daar mee nemen.
    Bedankt voor de tips en adviezen allemaal.

    Gr. Vanessa
     
  14. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    als j gek word van de jeuk en je moet wachten tot morgen dan mss ff wat joghurt smeren. Die tip heb ik toen ook gekregen en t werkt echt. T verlicht enorm!
     

Deel Deze Pagina