Rond week 17 van mijn zwangerschap heb ik een maandje last gehad van harde buiken, daarna ging het over. Tot ongeveer een maandje terug (wat logischer is nu met dit termijn). Echter voelen deze harde buiken heel anders, het is vergelijkbaar met wanneer de baby zich uitrekt waarbij zijn kontje of een ander lichaamsdeel heel erg uitsteken. Maar wanneer ik nu een harde buik heb rekt mijn buik meer naar boven, het drukt tegen mijn ribben en longen aan, een lichaamsdeel van de baby (kontje) steekt heel erg uit, ik krijg het vaak super benauwd. Het is wel zo dat heel mijn buik hard wordt, maar boven in steekt er altijd iets (zn kontje) heel erg naar buiten. Het duurt ongeveer 4/5 minuten voor het weer wegtrekt. Ik vroeg me af hoe harde buiken bij jullie aanvoel(d)en en of dit van mij herkenbaar is? Ik verbaas mij erover dat hij meer plaatselijk naar buiten uitsteekt en vooral boven in, ondanks dat hij al is ingedaald voel ik hem nog zo hoog. Ik ben trouwens kort van lengte misschien dat het daar aan ligt.
Wanneer ik een harde buik heb, is mijn gehele buik hard! Het voelt alsof alles strak getrokken wordt en ik het gevoel krijg dat ik veel te veel heb gegeten. Gebeurt voornamelijk bij inspanning! Nu momenteel soms ook spontaan, maar ben tegen de 33 weken aan, dus lijkt me normaal
Klinkt wel herkenbaar hoor. Je buik spant zich om de kleine heen en die is nu natuurlijk veel groter dan toen je 17 weken was. Hier ook allerlei bulten en hobbels als ik een harde buik krijg.
Ja hier ook regelmatig billen die uitsteken haha. Heb het ook als zij heel wild aan het bewegen is dan krijg ik ook echt een harde buik. Maar deze ervaar ik niet hetzelfde als de harde buiken die ik krijg als ik teveel gedaan heb. Die zijn namelijk echt pijnlijk.
Hier ook regelmatig een kont, voet, knie of weet ik vel wat voor lichaamsdelen die onder mijn ribben schuiven. Nu gelukkig wat minder omdat hij is gezakt. Maar harde buiken voelen echt alsof mijn broek veel en veel te strak zit, duurt een minuut en zakt weer weg.
Bij mij gebeurt het juist vooral wanneer ik me ontspan, en het meest in de nachten. Soms wel 4 of 5 keer in de nacht terwijl ik probeer te slapen...
Bij mij ook keihard en pijnlijk en lijkt wel soms alsof ik gekneusde ribben heb ofzo heel pijnlijk en benauwd gevoel. Sterke baby 😉