Blaasontsteking en wat ertegen te doen.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wennepen, 19 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Hallo,

Ik heb de afgelopen 2 weken ontzettend veel last van harde buiken. Zelf heb ik na een week hard werken voorweeën gehad. Deze zijn gelukkig in de douche over gegaan en moest ik rustig aan doen. Nu ik een week lang echt heel rustig aan doe heb ik nog steeds harde buiken. De vk adviseerde om te testen op blaasontsteking en jawel hoor het is prijs.

Nu wilde de huisarts mij amoxcilline voorschrijven, maar hier kan ik niet tegen (ik word erg beroerd en ga flink overgeven). Hij zei dat er geen andere kuren gegeven mochten worden tijdens de zwangerschap (ik ben nu 23 weken zwanger). Hij zei dat ik 2x 500 mg vitamine C per dag moest nemen en cranberrypillen. over 5 dagen kon ik mijn urine dan nog een keer laten controleren.

Nu kwam ik bij de apotheek om alles te halen en de apotheker vertelde mij dat ik zoveel vitamine c niet mag hebben. Ik mag maar max 100 mg per dag binnen krijgen en dat krijg ik via mijn voeding gewoon binnen ( ik eet vrij gezond, groenten, fruit en neem iedere dag 3 geperste sinaasappels) De grote hoeveelheid vitamine c wordt opgenomen door de placenta en dit kan gevolgen hebben voor ons ongeboren kindje. De cranberrypillen is geen probleem om te nemen.

Nu is de huisarts niet met de apotheker eens en weet ik niet wat ik moet doen! Vandaar dat ik hier om advies kom vragen. Oja ik drink wel genoeg op een dag, zeker 2 liter.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Wennepen,

dat is inderdaad lastig. Ik weet dat er af en toe ook wel eens andere antibiotica wordt gegeven, maar liever niet en niet alle huisartsen zullen dit doen. De meeste ontstekingen in het lichaam kunnen canzelf weer over gaan zoner medicatie dus op zich is het niet verkeerd om te proberen het met cranberry en veel drinken aan te kijken, maar je moet er niet meer buikkrampen van krijgen, anders kan je baarmoedermond er al van veranderen. Probeer elke 3 uur sowieso te plassen en goed uit te plassen, blijf idd goed drinken en meer kun je niet echt doen. Mocht het nu erger worden of niet ivergaan, kan je vk eventueel overleggen met de huisarts of met de gyn.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina