baarmoedermond veranderd na bevalling?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ireen, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Beste verloskundige,

Ik ben op 23-06 bevallen van een prachtige zoon. Hij is inmiddels dus alweer ruim 4,5 maand oud. Alles gaat hier goed en we genieten.

Omdat mijn man en ik tijdens intimiteit weer all the way willen gaan en ik dit niet durfde, ben ik van de week even op onderzoek uitgegaan (om te voelen of het allemaal wel goed zat enzo na een knip die moeilijk is geheeld). Ik hoop dat jullie dat niet raar vinden. Tot mijn verbazing kwam ik mijn baarmoedermond veel eerder tegen dan voor de zwangerschap en voelde deze ook heel anders aan... ik zou niet zeggen rafelig maar toch minder glad en stevig. Is dit normaal?

Daarbij nog een vraagje: Ik geef fulltime borstvoeding inclusief 1 a 2 nachtvoedingen. Ik ben nog niet ongesteld geweest. Ik weet dat dit kan en maak me er geen zorgen om. Echter, sinds een paar dagen verlies ik af en toe wat slijm met een klein beetje helderrood bloed...? Ik was vroeger echt altijd mega ongesteld (zo'n dag of 8) en dat deed ook veel pijn. Ik voel me nu niet ongesteld en het is ook zo weinig... Is dit een soort van doorbraakbloeding ofzo (hoewel ik al jaren geen pil meer gebruik, maar dan van de borstvoeding ofzo)?

Bedankt voor jullie tijd en moeite!

Groetjes,
    Ireen

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Ireen,

ja, de baarmoedermond is vaak anders na een bevalling. Vaak hangt ie ook wat lager in de vagina, dat kan in de loop van de tijd nog weer veranderen als je bekkenbodemspieren weer aansterken.
    Het kan heel goed dat je nu voor het eerst wat slijm en bloed gaat verliezen, dat is nog niet de echte ongesteldheid, maar wel een teken dat dat niet heel lang meer gaat duren. Denk dus wle aan anticonceptie!
    Als je borstvoeding geeft kan de vagina wat droger zijn, een beetje glijmiddel kan helpen!

Mirjam

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    bedankt!

Deel Deze Pagina