Ik heb een litteken van een keizersnede. Nu ben ik voor de tweede keer zwanger. Inmiddels al 33 weken. Ik merk dat de plek waar het litteken zit sinds deze week wat gevoeliger lijkt, soms een beetje een trekkend gevoel.... wat overigens ook weer wegtrekt. Bij de volgende controle ga ik het zeker aankaarten bij mijn verloskundige. Maar wat zijn jullie ervaringen met het litteken, wat dit bij jullie een gevoelige plek, of juist helemaal niet. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. En welk advies hebben jullie van de gyn of vk gehad, waar je op moet letten etc.
Merk echt helemaal niks van mijn litteken, maar bij mij is het ook al 3,5 jaar geleden en de snee zit echt superlaag. Misschien een beetje inmasseren met olie ofzo? Om de huid een beetje soepel te houden?
Ter info: Mijn keizersnede is van bijna 7 jaar geleden, perfecte genezing gehad zonder enige complicaties, wel ontzettend veel striemen om de onderbuik, dat was toen erg pijnlijk. Nu nog geen striemen, maar mijn buik is met 33 weken uiteraard al flink gegroeid, dus huid staat strak. Ik kan niet echt zeggen of dat trekkende gevoel van het litteken op de huid komt, of van het litteken in mijn baarmoeder. Ik smeer wel met gewone bodylotion en buikbalsem
Mmmm dat is wel apart ja. Zou toch eens met de vk of gyn overleggen. Lijkt me een heel akelig gevoel.
Ik heb (vooralsnog) geen last van het litteken. Is bij mij nu 2,5 jaar geleden. Ik kan wel de oneffenheden in het littekenweefsel beter voelen. Maar litteken is zowel inwendig als uitwendig mooi genezen. Gyn heeft bij de echo's moeite om het inwendige litteken te vinden. Ze zegt ook elke keer dat het er zo mooi uitziet. Duh... je hebt het zelf gehecht. (Maar dat was meer omdat de co zich niet goed voelde zo midden in de nacht met een spoedsectio )
Geen last meer gehad van het litteken, misschien dat het toch samenhing met het oprekken van de baarmoeder/huid, dat het littekenweefsel wat stugger is. Als ik mijn litteken ook navoel, is het niet meer gevoelig... volgende week woensdag naar de vk en dan ga ik het navragen
Toevallig heb ik vandaag aan de vk gevraagd of dat trekkende gevoel wat ik achter het litteken van mijn ks voel kwaad kan. Het voelde afgelopen dagen erg onaangenaam ook omdat de baby er tegenaan aan het schoppen was. Maar het is normaal dat je het voelt trekken, zei de vk. Het is toch iets minder rekbaar dan de rest van de baarmoeder.