Afsheiding gedurende de cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gelukkig, 26 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Wie weet er een site of kan mij uitleg geven over de verandering van de afscheiding gedurende de cyclus?

Ik had me eisprong al moeten hebben maar heb nog steeds geen vruchtbaarslijm gezien. Normaal heb ik dit wel altijd heel duidelijk. We zijn vanaf deze ronde om de dag aan het klussen dus misschien heeft dat ook invloed op me afscheiding en heb ik daardoor het vruchtbaarslijm niet ontdekt!

Vies verhaal......maar als ik met me vinger in me vagina ga zit er wit cremeachtige afscheiding aan.
    Zit vandaag op dag 23 van de cyclus. Laatste cyclus was 36 dagen dus die houdt ik nu ook aan.

Ik heb wel al heel de week af en toe lichte steekjes/krampjes rond me eierstokken/baarmoeder. En iets gevoelge borsten. Dit duidt misschien ook wel op een eisprong.

Ik vraag me dus af of ik voor of na me eisprong zit?

2. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ben ik ook benieuwd naar...

3. mamamirri22

21 jul 2009
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    waarom probeer je geen ovulatietests, hoeven niet duur te zijn en geven wel wat meer duidelijkheid

4. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Of ga je volgende ronde tempen.

5. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Ik zit pas in de 2e ronde dus tempen heb ik (nog) geen zin in.
    Elke ochtend vroeg de wekker om een thermometer in je arie te stoppen, nee daar begin ik pas mee als ik met de 9e ronde nog niet zwanger ben.

Ovulatietesten heb ik deze ronde voor het eerst gebruikt, maar omdat ik de eerste 7 cyclussen een gemiddelde cyclusduur van 28 dagen had en de laatste ronde ineens op 36 dagen zat ben ik op dag 9 begonnen met de ovutests. Na een paar dagen ben ik er weer mee gestopt omdat ik dacht, zolang ik nog geen vruchtbaarslijm heb is er dus ook nog geen eisprong. Ben op dag 20 weer begonnen omdat ik zoiets had van duurt wel lang voordat me eisprong naderd. Toen had ik dus op dag 20 een duidelijk streepje maar nog lang niet positief, de dag erna was het streepje weer lichter en die dag erop ook. Nu kan het dus zijn dat me eisprong is geweest in die 5 dagen die ik niet getest heb.

Vandaar ook me vraag hoe de verandering an je afscheiding is gedurende de cyclus. Heb al gegoogeld maar kan er weinig over vinden.

6. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb helaas ook geen idee sorry. Kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om te tempen, heb ik ook niet. Mss dit keer gewoon een ei overgeslagen, volgens mij doe ik dat ook wel eens en dan heb ik ook veel minder slijm.

7. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Als het zo is dat ik dit keer geen eisprong zou hebben, wordt ik wel gek!
    Dan gooi je zomaar een ronde weg...
    Maar ja, als het zo is doe je er niks aan.

Snap toch al niks meer van me cyclussen. Was redelijk regelmatig en vorige cyclus was ineens 36 dagen. Baal er wel van. En nu deze cyclus spot ik dus geen vruchtbaarslijm.

8. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ja een vrouwenlijf is niet altijd even fijn nee. Ik voelde sinds mijn cyclus op gang was gekomen na de bevalling mijn ei heel goed, had een vrij nette cyclus. 4 maanden voor we voor een tweede gingen was opeens mijn ei kwijt??? Helaas pindakaas geen peil meer op te trekken. Deze maand wel weer een ei gevoeld dus heb redelijke tot goede hoop :D

9. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Ik heb ook een keer gehad dat ik(bijna) geen slijm had..toen dacht iik nog..huh moet nu toch ongeveer wel slijm krijgen? maar was op vakantie en er verder niet meer aan gedacht..wel geklust rond die dagen waarvan ik dacht dat ik mn eisprong moest hebben...en..zwanger!!!!
    Mensenlichaam is maar raar hoor!!

x

10. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien even kijken bij de content.

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    www.fertilityfriend.com, hier kan je ook een grafiek invullen, ff induiken hoe alles werkt maar hier heb ik bij de mijn zwangerschap veel aan gehad.
    Nu ik weer inzicht wil hebben in mijn cyclus gebruik ik ovutesten, beetje op de gok testen omdat ik niet weet wanneer,.......maar wel ideaal.
    Als het zo doorgaat heb ik dus binnen nu en 24-48 uur mijn eisprong, qua slijm klopt het ook wel.

12. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Hier heb ik idd. wat aan!
    Als ik die grafiek moet geloven komt me eisprong dus nog.
    Me afscheiding is nu cremeachtig en wit van kleur.
    We klussen vrolijk verder om de dag.
    En we zien het wel.

Bedankt!

13. lieve85

lieve85 Actief lid

21 mei 2009
    137
    0
    0
    ik houd mijn slijm ook een beetje in de gate , zit nu in ronde 2 dus heb nog niet echt inzicht in mijn cyclus maar d8 dat ik rond mijn vruchtbare periode ook echt vruchtbaar en du uitrekbaar slijm had ... nu echter nog niet ongesteld ene afgelopen donderdag was de test ook nog negatief.w8 maar even tot dinsdag dat ik nog een test toe , maar nu is mijn afscheiding erg wit en dun in mijn broekje.
    duss ben benieuwd!!
    nog een vraagje trouwens , misschien ben ik de enige die dit denkt , maar hoe verwaar je vruchtbaar slijm niet met sperma??
    beetje goor vraagje maar als wij hebben geklust dan blijft er natuurlijk wel wat achter...

14. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    De dingen die je onschrijft: wit cremeachtige afscheiding
    lichte steekjes/krampjes rond me eierstokken/baarmoeder. En iets gevoelge borsten, heb ik altijd na mijn eisprong.Het kan altijd wel een keertje dat je minder merkt van je eiwit achtige afscheiden.

Ik denk dat je eisprong al geweest is, maar door klussen kan natuurlijk nooit geen kwaad:D

15. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Goede vraag.....
    Omdat wij deze ronde (voor het eerst) om de dag klussen heb ik ook het idee dat mijn afscheiding anders is. Ik ga niet meteen plassen of douchen na de daad dus er blijft veel sperma achter.
    Nu moet ik zeggen dat ik mezelf gewoon ruik de volgende dag. Is natuurlijk ook niet gek.
    Maar ik ben dus bang dat ik misschien wel vruchtbaarslijm heb gehad maar het dus niet opemerkt heb omdat er om de dag een lading sperma vermengd wordt met me afscheiding.

Ben dus ook erg benieuwd naar reacties!

16. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Ja, dat kan best wel eens verwarrend zijn, als wij zonder condoom doen stop ik daarna altijd voor de avond er even een tampon in en haal ik hem de volgende ochtend eruit, dan weet ik zeker dat het geen sperma meer is, al kan je afscheiding volgens mij daardoor veranderen.

17. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Michelle, volgens mij moet je nooit een hele nacht een tampon indoen, ivm de tamponziekte.

18. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    #18 XxMiichelle, 26 jul 2009
    Laatst bewerkt: 26 jul 2009
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Toxischeshocksyndroom

Deze ziekte kan voorkomen bij mannen, vrouwen en kinderen.

Deze ziekte kan o.a. ontstaan door het verkeerd gebruik van een tampon, vooral de gewoonte om sterk absorberende tampons te lang in te houden. Hierdoor kan het vaginaalvocht zich ophopen en in de tampon een broedplaats vormen.

19. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat ik ervan weet is dat je een tampon niet langer als een uur of 4 mag inhouden. En overdag plas je vaker dan 's nachts toch? Dus dan verwissel je hem vaak. Als je je tampon te lang inhoud dan komen er verkeerde bacterien bij. Anders moet je maar ff googlen op tamponziekte, dan kun je er iets over lezen.

20. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Ja ik had het gelezen, het kan overal en bij iedereen voorkomen maar als jij niet hygienisch om gaat met je vagina en tampons enz. Dan kan die ziekte zich gaan broeden als je een tampon toevallig te lang inhoud.

Echter ik doe dit al jaren en heb eigenlijk hier nooit last van gehad gelukkig. Laat ik maar afkloppen ;)

Deel Deze Pagina