blaasontsteking en zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kelly1980, Oct 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Vraagje:

Ik heb het vermoeden dat ik een blaasontsteking krijg, maar als ik hiervoor antibiotica krijg, kan dat dan kwaad als ik toevallig nu zwanger zou zijn?

2. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    weet niemand het antwoord?
    Ik denk zelf dat het geen kwaad kan aangezien ik uit meerdere forums kan opmaken dat ook zwangere vrouwen antibiotica tegen blaasontsteking voorgeschreven kregen........

3. mirella25

mirella25 Actief lid

Oct 15, 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    aangeven bij de huisarts dat je misschien zwanger bent en dan wordt er een medicijn voorgeschreven wat eventueel geen kwaad kan voor je zwangerschap

4. Niet meer actief

nee kan geen kwaad...veel vrouwen krijgen tijdens het begin van hun zwangerschap een blaasontsteking,deze kan gewoon behandeld worden met antibiotica

5. Konijn

Konijn Niet meer actief

Kan geen kwaad. Je moet het wel even aangeven, dan houdt je dokter er rekening mee, want er zijn veel soort antibiotica die je kunt krijgen. Ik kreeg een blaasonstteking toen ik nog niet wist dat ik zwanger was. Ik heb toen aangegeven dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn. Hij heeft me toen amoxicilline voorgeschreven. Uiteindelijk werd het een nierbekkenontsteking en heb ik ook veel pijnstillers ed. gekregen. Vlak na de onsteking bleek ik inderdaad zwanger te zijn. Ik was toen wat bezorgd, omdat ik van de apotheker eigenlijk nog geen paracetamolletje mocht slikken, maar volgens de huisarts (en ook volgens de verloskundige) kan het echt geen kwaad.

Tijdens een zangerschap ben je trowuens gevoeliger voor blaasontstekingen. Dan moet je juist antibiotica nemen, omdat de blaasontsteking bestreden moet worden.

Groetjes,
    Esther

6. Mirza

Mirza Actief lid

Sep 17, 2007
    159
    0
    0
    Dag Kelly

Nee, bij Monuril kan het in elk geval geen kwaad. De ha had me dit voorgeschreven en zei dat het zeker geen kwaad zou doen mocht "de conceptie al gebeurd zijn".

Groetjes
    Mirza

7. Lindaa1988

Lindaa1988 Niet meer actief

dan moet je zeggen dat je eventueel zwanger bent ik heb het ook gehad en kreeg een andere antibioticum kuur... omdat ik ook d8 dat ik zwanger was en had wel blaasontsteking...

8. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    he dames!

Bedankt voor alle reacties!
    Hier even een update:
    ik heb inderdaad een blaasontsteking, en heb vermeld bij de HA dat ik niet weet of ik zwanger ben. Ze heeft een kuur voorgeschreven die ook aan zwangere vrouwen voorgeschreven wordt......

Ik heb alleen nog maar weinig klachten van de blaasontsteking en twijfelde vanmorgen of ik wel moest gaan....dus wel goed geweest dat ik toch ben gegaan....

Share This Page