Ik heb in de 3e/4e week blaasontsteking gekregen. En heb daarvoor antibiotica gehad. Ik wist pas toen de kuur afgelopen was dat ik zwanger ben. Er was nog wel iets in de urine te vinden na de kuur, maar het groeide niet. Nu heb ik er af en toe nog last van maar kan het steeds weg drinken. Alleen komt het dus wel steeds weer terug. Zoals vanmorgen; ik moest boodschappen doen en zit daarvoor eerst ff in de auto, toen met zoontje boodschappen voor de hele week doen, weer naar een andere winkel en nog ff gauw een winterjas kopen. Daarna terug naar huis en moest plassen, maar voelde het gelijk alweer aankomen. Van onze eerste heb ik HG gehad met opname bij 7w. En nu beginnen die symptomen van blijvende misselijkheid weer waardoor ik niet heel veel achter elkaar kan drinken (en eten). Dus als de HG doorzet zit ik straks met een probleem dat ik met de blaasontsteking blijf rondlopen. Kan ik hier iets tegen doen? Is er bijvoorbeeld een middeltje wat nog kan helpen om er 100% vanaf te komen? Ik zou voor onderweg wel drinken kunnen meenemen maar dat is toch geen oplossing wanneer het steeds weer terug komt? Flink vervelend en las dat het gevaarlijk is na de 3+ maanden zwangerschap..
hOI, Ik zou sowieso eerst urine weg brengen naar de huisarts en controleren of je echt een ontsteking hebt. Zo ja heb je antibiotica nodig, een sluimerende infectie is niet goed namelijk. Als je het niet hebt maar wel lichte klachten kan je cranberrysap of pillen nemen, dit is zuur waardoor je de bacterie kan doden. groeten evelien