Hoi, Mijn eerste zwangerschap en het zal wel gewoon een "normaal" zwangerschaps kwaaltje zijn. Maar ik moet nog 2 weekjes wachten voordat ik de verloskunde kan spreken. Ik ben nu 6 weken zwanger en soms voelt mijn maar alsof die vol is en ik moet poepen of dat mijn blaas vol is, maar dat zijn ze niet. Het is niet echt pijn dat ik voel, meer een drukkend gevoel. Het gaat na een tijdje vanzelf over. Wel merk ik dat ik vol met lucht zit, komt eruit van boven en van onder de hele tijd :s Weet niet of dit gevoel normaal is? Denk dat te veel mensen om me heen me te bang hebben gemaakt met miskramen. Als ik ze verteld dat ik pas 6 weken zwanger ben, vinden ze dat ik dat veels te vroeg vertel want de kans is groot dat ik een miskraam kan krijgen zeggen ze. Ik ben zelf best "dom" als het komt tot zwanger zijn en weet er eigenlijk best weinig vanaf
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zeker een eerste keer is dat erg spannend.. Door de hormonen kunnen je maag en darmen behoorlijk beïnvloed worden.. Dus rommelende darmen en een opspelende maag kan echt bij een beginnende zwangerschap horen! Net als bv menstruatiekramp-achtig gevoel in je onderbuik/rug. En pijnscheuten in je onderbuik ivm banden die moeten oprekken door de groei van de baarmoeder. Verder vind ik het niet raar om met 6 weken te vertellen dat je zwanger bent. De kans op een miskraam is dan inderdaad groter dan met 12 weken, maar mocht dit je overkomen wil je dat misschien ook wel delen met je omgeving.. Iedereen mag toch zelf wel bepalen wanneer je het grote nieuws deelt!
gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat drukkend gevoel herken ik wel. Toen ik net zwanger was had ik er ook last van. Je darmen worden luier door de hormonen en kunnen ook opzetten. Ik denk dat alles een beetje in de verdrukking komt hierdoor. Veel lucht is volgens mij ook normaal (had ik in ieder geval wel). Tis lastig he dat je nog even moet wachten!! Ik vind het altijd vreemd dat anderen "moeilijk" doen als je ze vroeg vertelt dat je zwanger bent. Moet je toch zelf weten??!
Weet niet of de mentaliteit hier anders is (ik woon in Zweden). Hier geven ze me het gevoel dat de eerste 12 weken iets van 75% kans is op een miskraam, hier doen de meeste het zeggen na 12 weken. Ik merk wel dat als ik ga lopen dat de druk minder word, alsof het lopen mijn maag rustiger maakt.