blaasontsteking? Ervaringen gezocht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maliro, 23 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliro

    maliro Niet meer actief

    Hallo

    mijn dochter van ruim 4.5 heeft afgelopen augustus en afgelopen december een blaasontsteking gehad. De laatste keer klaagde ze duidelijk over veel pijn en had ze regelmatig dr onderbroek nat.

    De laatste 4/5 dagen ongeveer plast ze weer in dr broek. Drie keer een grote plas maar vooral veel druppels terwijl ze allang zindelijk is.
    Ze klaagt nu niet echt over pijn (vandaag twee keer bij plassen) maar wil het er ook niet over hebben. Ze schaamt zich voor de natte onderbroeken. ik wordt er niet boos om en doe luchtig over het verschonen en benadruk dat het niet erg is.
    Omdat ze van zichzelf weinig plast heb ik haar vandaag elk uur op de wc gezet maar nog heeft ze tussendoor druppels in dr onderbroek. Waar ze zich normaal met 3x per dag naar het toilet droog kan houden lukt het nu met elk uur naar toilet nog steeds niet.
    Zelf heb ik nooit een blaasontsteking gehad en dus geen idee hoe dit voelt of wat erbij hoort.

    Dus dames die dit wel hebben gehad of herkennen van hun kinderen: kan het urineverlies en af en toe pijn (geen koorts) wijzen op een blaasontsteking?
    Dit is overigens haar eerste vakantie zonder anti-biotica dus ik hoop er het beste van!
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Urineverlies bij kinderen is zeker een signaal van een blaasontsteking.
    Ik ga ervan uit dat haar urine de vorige keer wel op kweek is gezet?
    Dit is protocol bij kinderen.
    Als ze nu een derde keer weer een infectie heeft moet ze door naar de kinderarts.
    Veegt ze haar billen wel goed af dus van voren naar achteren? Heeft ze moeite met de ontlasting?
    De e coli is bij jonge kinderen de grootste veroorzaker van terugkerende blaasinfecties.
    Zou morgen direct een gewassen ochtendplas inleveren.
    Ik heb als klein meisje 1x een blaasontsteking gehad en nu ruim30 jaar later kan ik me nog herinneren hoeveel pijn het deed.
    Het idee dat ik enorm moest plassen maar dat er maar 1 brandende druppel uitkwam brrr Krijg er nog rillingen van als ik eraan terugdenk maar er zijn genoeg kinderen die zonder bijzondere symptomen rondlopen.
     
  3. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wat vervelend.
    Ik heb het zelf vaak gehad en veel antibiotica gehad toen.
    Kwam er achter dat cranberry pillen of sap veel sneller helpt.
    En ook een stuk gezonder.
     
  4. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    bij de natuurwinkels of drogist verkopen ze cranberry capsules. Die werken echt goed.
    Even kijken of dit ook voor kinderen geschikt is
     
  5. maliro

    maliro Niet meer actief

    Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een potje urine weg gebracht, vanmiddag bellen voor de uitslag.
    Ze staat zowiezo onder controle bij de kinderarts dus ik ga het daar de volgende keer aangeven.
     
  6. maliro

    maliro Niet meer actief

    Zowel eerste uitslag als uitslag van de kweek lieten geen blaasontsteking zien. Maar de kweek wees ook uit dat er "iets" niet goed is. Morgen nieuwe urine inleveren en dat wordt naar het ziekenhuis gestuurd. Ik vind het maar vaag dat er "iets" niet goed is. Iemand die dit eerder heeft meegemaakt?
     
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Mijn oudste dochters hebben beiden wel eens blaasontsteking gehad. Bij mijn oudste resulteerde dat in veel plassen en urineverlies, bedplassen. En bij mijn middelste dochter resulteerde dat in krijsen van de pijn tijdens het plassen. Kan dus allebei.
    Zodra mijn oudste dochter last heeft van wat urineverlies laat ik haar iig meteen extra drinken. Na ieder toiletbezoek iig een glas water e.d. En dat werkte goed. Ik vermoed dat ze dan een beginnende blaasontsteking had en door veel te drinken loste dat dan natuurlijk en snel op. Werd het urineverlies niet minder ging ik natuurlijk naar de ha.

    En tijdens mijn laatste zwangerschap had ik voor het eerst blaasontsteking. Eerste test wees uit dat er wel iets niet helemaal goed was, maar moest toch eerst op kweek in het zkh voor definitieve uitslag. Is dus misschien een beginnende blaasontsteking.
     
  8. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Ik gebruik tegen blaasontsteking D-manose. Kijk even of dat voor kinderen mag, want het is natuurlijk en verwijderd de bacterien uit je blaas.
     
  9. ziezo

    ziezo Bekend lid

    2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Mijn zoon heeft het het met regelmaat.
    Hij heeft een blaasafwijking. Hij klaagt dan over rug / buikpijn soms komt daar koorts bij maar het stijgt nooit hoger dan 39. Mijn zoon "lekt" altijd,dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen.
    Wanneer hij over beide kanten van zijn rug klaagt zijn het overigens zijn nieren en 1 kant blaasontsteking
     
  10. maliro

    maliro Niet meer actief

    Het was uiteindelijk een blaasontsteking. Gelukkig voelt dochter zich al wat beter, alleen nog erg vermoeid.

    Qua supplementen ed moeten we voorzichtig zijn. Ze heeft een hartritmestoornis en dat is een contra-indicatie voor veel medicatie, kruiden en supplementen. Dus ik zou dan eerst moeten uitzoeken wat ze wel en niet mag.
     

Deel Deze Pagina