Hallo meiden, sinds donderdagavond zijn mijn binnenste schaamlippen erorm gezwollen. Het kwam zomaar in één keer opzetten. Heb vrijdagochtend direct gebeld en hoefde hier niet voor te komen, want het klonk als een vaginale infectie. Heb er ook wat rare afscheiding en jeuk bij. Gisteravond een 'ei' ingebracht wat moet helpen, maar vandaag is het alleen nog maar erger geworden! Ik heb zoveel last dat ik eigenlijk nog nauwelijks kan lopen en het brandt ook echt enorm Wie herkend dit? En wie weet misschien iets waarmee ik het kan verzachtend of in ieder geval de zwelling kan laten afnemen.. Het huilen staat me nader als het lachen liefs loes
van de week is de vaginale infectie bij mij geweest heel fijn. kon niet lopen van de pijn.. ben op internet gaan zoeken, en daar zag ik yoghurt en karnemelk staan (ja ten einde raad) het hielp de ergste zwelling en jeuk tegen! en het was heerlijk verkoelend. (normaal zou ik zeggen niet doen, daar heb je dokters voor... en dat zeg ik nog steeds, maar was blij dat ik gewoon even zonder jeuk,pijn,zwelling kon lopen) Ik sliep zonder onderbroek, na 1 uur maakte ik me van onderen helemaal schoon (babydoekjes) en na twee dagen (ingebrachte ei) was het bij mij weg!
Ohw meid wat verschrikkelijk! Ik weet niet of je normaalgesproken ook zo'n eitje krijgt bij een infectie? Het kan namelijk ook zijn dat je allergisch bent voor de stoffen die in de zalf zitten wat zoveel wil zeggen dat het medicijn dan erger is als de kwaal... Ik heb dat zelf ook. Ik kan niet tegen al die zalven. Nu ik zwanger ben mag ik ook niets anders als die zalf dus dat is geen optie (normaalgesproken krijg ik een pil die ik moet innemen met een glas water). Ik ben nu dus aangewezen op de huis tuin en keuken middeltjes die je overal kunt kopen. Wat bij mij goed helpt is Multi-Gyn actigel. Bij de drogist verkrijgbaar. Dat kun je zowel uitwendig als inwendig gebruiken. Heel erg veel sterkte!
Ik kan daar dus niet tegen (die vaginale pillen en creme gyno dactarin etc).. het werd al erger.. dus nu krijg ik een pilletje die ik moet slikken en dan is het met 2 dagen bijna weg. Ik heb het 2x per maand, waarschijnlijk door mn b12 tekort dan ben ik er heel vatbaar voor. Het is verschrikkelijk..
ik heb nog nooit een vaginale infectie gehad, dit is de eerste keer dat ik het heb. Ik hoop dan niet dat het een reactie is op het ei, daar ben ik dan helemaal mooi klaar mee Het is deed op zich niet pijn toen ik het inbracht en ook vannacht heb ik geen last gehad. Het leek zelfs vanochtend wel wat afgezakt te zijn. Alleen het is zo enorm gezwollen dat het steeds schuurt als ik loop, dus het raakt natuurlijk helemaal geirriteerd zo.
@ Patroeschka, echt waar? Jij krijgt een pil die je moet innemen? Welke als ik vragen mag? Ik had altijd die turkooiskleurige pil, weet even niet meer hoe die heet. Maar mijn huisarts heeft gezegd dat ik die niet mag nu ik zwanger ben, enkel die zalven waar ik dus niet tegen kan net als jij.
Ik heb dit ook gehad tijdens mijn zwangerschap 1x. Heeeel erg rode, schraalvoelende schaamlippen. Helemaal rood en zoooo een jeuk en branderig gevoel alsof er open wonden zaten. Wat ze dan aanradend e vk en HA is die vaginale gel ( gyno nog wat) en idd die ei vormige medicatie, schimmelinfectie creme/zalf maar allemaal inwendig dus! Ik werd helemaal gek, want ik wil niets inwendig ik heb aan de buitenkant erge last!!! Wat ik heb gdn is idd insmeren met turkse yoghurt ( is dik) en sudocreme en veel met water wassen na t plassen en zo min mogelijk met wc papier vegen. natte doekjes zit parfum in dus ik zou zelf een washandje natmaken en dan deppen...het duurde even maar ging uiteindelijk weg. De inwendige gel en creme smeerde ik er gwn aan de buitenkant ook op. Succes en sterkte meid, t is zoooo niet leuk die infectie of wat t ook is! Brand als een gek en zooo een pijn dat je t niet meer weet hoe te zitten of te staan etc... xxx
Insmeren met joghurt helpt inderdaad. Die van de turkse joghurt is denk ik zelfs een hele goede tip omdat die dikker is. Wat je ook nog kan doen, wel smerig maar hielp mij, een tampon in joghurt soppen en die inbrengen. De orale tabletten (diflucan) mag je normaliter niet hebben in de zwangerschap!
Nou hier ook zo'n feestvierder...ik ben nu drie keer getroffen door zo'n infectie en heb het voor de zwangerschap nog nooit gehad. Bij mij helpt het eerste ei ook niet, pas na de tweede gaat het beter. Daarnaast heb ik overigens ook het zalfje naast de eieren en die helpt echt tegen het branderige gevoel. Wellicht ook die nog even vragen bij je huisarts?
Balen.. ik heb het zelf vorige week gehad. Kreeg 1 canasten tablet (geloof dat het zo heet) om in te brengen. De 3 dagen daarna had ik het gevoel dat het 10x erger was dan daarvoor, maar nu is het eigenlijk zo goed als weg.
Effe de bijsluiter goed lezen; dat "ei" gaat vaak pas optimaal werken na een dag of 3 en volgens mij staat er zelfs ook nog bij dat de klachten in eerste instantie toe kunnen nemen. No need to worry dus!
- Cardiflor Forte | VSM Geneesmiddelen maakt geneesmiddelen uit de natuur. Homeopathie en fythotherapie - Calendulan crème | VSM Geneesmiddelen maakt geneesmiddelen uit de natuur. Homeopathie en fythotherapie Die hebben allebei een verkoelende werking, neemt de zwelling weg en de jeuk gaat weg en het helpt ook nog tegen die kloofjes en scheurtjes, ik weet niet of je daar ook last van hebt.. maar goed daar helpt het ook voor.. Wel gewoon doorgaan met die eitjes.. Maar dit werkt snel, gewoon voor de klachten, alleen verhelpt het niet de schimmelinfectie.. (Verder natuurlijk niet wassen met zeep of die speciale vaginale wastroep, gewoon alleen wassen met water.. En geen maandverband of inlegkruisjes en een katoenen onderbroek en regelmatig een schone onderbroek) Ik heb heel lang met een schimmelinfectie gelopen, ben blij dat ik er vanaf ben.. Je kunt namelijk ook niet zomaar even gaan lopen krabben in het openbaar, waar je dan zo'n behoefte aan hebt.. Naja.. hoop dat die creme je helpt, mij heeft het in ieder geval geholpen! Gr. Carlien
twee weekjes terug heb ik er ook last van gehad. Ook die kuur gekregen van 3 dagen eitjes inbrengen. De eerste was bij mij ook een ramp! branden als een gek, maar staat inderdaad in de bijsluiter dat het behoorlijk kan gaan branden. Ben toen ook zonder onderbroek op bed gaan liggen, met een koud washandje erop. Bij het tweede eitje nergens last van gehad, en wat ben ik blij dat ik gebeld heb naar de huisarts voor een kuur. Weet niet wat mij overkomt. Als ik ga douchen was ik het ook nergens mee, maar doe de douchekop er ook wel eens op haha En als ik mij s' morgens ga wassen, gebruik ik twee washandjes. 1 zonder zeep dus voor het beneden gebied En in de middag doe ik vaak een schone onderbroek aan.
bedankt voor de tips meiden! Het is vandaag nog weer iets erger geworden en ik heb net de huisartsenpost even gebeld of ik ook iets voor de buitenkant kan krijgen. Krijg nu dus ook zalf erbij. Wat een ellende dit zeg
Het kan erg pijnlijk zijn idd. Wat bij mij wel werkte toen de boel zo opgezet was een koud washandje er op. Dat stilde de jeuk ook. Die eieren helpen echt wel alleen duurt even 2/3 dagen
Helaas gaat t nooit meer 'over' het is net zoiets als een koortslip. Als je weerstand bijv vermindert dan kan t de kop zo weer opsteken. (en aangezien mijn weerstand door mijn vit b 12 tekort 0 is, heb ik t constant) Als ik diflucan heb geslikt, is het meestal een week a anderhalf weg en begint de ellende weer. En t erge is.. ik ben er al helemaal aan gewend geraakt
oh echt? das niet leuk Ik heb ondertussen het kuurtje van die drie eitjes op en het is nog steeds niet verminderd. Ik moest me vandaag ook ziek melden, want het is zo enorm opgezet dat elke stap die ik zet me pijn doet. Kijk nu vandaag nog even aan wat die zalf doet en anders wil ik toch maar dat de dokter er even naar kijkt Moeten jullie het wel laten zien aan de dokter of gaat het bij jullie ook allemaal telefonisch? liefs
Hier gaat het in eerste instantie telefonisch. Vaak is het die drie eieren wel iets afgezakt. Maar als dat niet zo is lijkt het me wel handig om er even naar te kijken idd.
@ loezz, misschien kan een (klassiek) homeopaat je hierbij helpen? Homeopathische middelen mag je ook tijdens de zwangerschap gebruiken, en als die jouw weerstand helpen verhogen ruimt je lichaam zelf die infectie op. Met een aanvullende verzekering wordt zo'n consult (inclusief de medicijnen) zelfs vergoed. Beterschap!