Sorry voor het dubbel plaatsen ! Ik heb 1 keer mijn ongesteldheid overgeslagen ( nu 2 maanden geleden voor het laatst ongesteld) en we hebben een maand lang ons afgevraagd of ik nou zwanger was of niet. 2x een test gedaan, allebij negatief, dus we dachten: we zien het wel. Nu, 2 maanden na mijn laatste ongesteldheid bloed ik oppeens. Daarvoor had ik ontzettend hevige buikpijn. Zodanig dat ik moeilijk liep en zat. Ik had daarbij ook een gevoel alsof ik moest poepen ( lekker fris!).. zeg 5 a 10 minuten nadat deze pijn begon, begon ik te bloeden. De pijn heeft zo'n 2 uur aangehouden, ging weg en komt in vlagen weer terug maar verdwijnt wel sneller. Nu vraag ik me dus af, was ik zwanger en heb ik zojuist een miskraam gehad, Of heb ik gewoon een ongesteldheid overgslagen? Als ik wel een miskraam heb, kan ik dan tampons gebruiken of moet ik maandverband gebruiken zoals de vorige keer? Even wat extra info. Ik ben 20 jaar, nooit last gehad van menstruatiepijn, en al een keer een miskraam gehad die niet goed verliep waardoor ik een curretage moest ondergaan ( zo'n 6 maanden geleden )
Hoi, Als je test negatief was ben je niet zwanger. Het kan zijn dat je daarna nog zwanger bent geworden en dat het vroeg mis is gegaan en dat je dat merkt omdat je menstruatie niet heftiger is. Het bloedverlies en de buikpijn moeten afnemen. Als dat niet is, moet je de huisarts bellen. Een maandverbandje per uur is normaal, meer niet. groeten evelien