avond en kiespijn

Discussion in 'Gezondheid' started by Sahara, Apr 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoihoi dames,

ik wil graag iets vragen of 1 van jullie dit herkent want ik weet het nu ook niet meer.

overdag heb ik nergens pijn van (oke ben druk in beweging vanwege ons 4jarig zoontje)
    maar zodra de avond valt en ik breng kindje naar bed en ik ga lekker rustig op de bank zitten na een tijdje krijg ik zo,n hoofdpijn en krijg ik last van me mond met name me kiezen aan 1kant en dat trekt dan naar me kaak toe en houd vervolgens 1 a paar uur aan en ik heb alles geprobeerd mondwater enz maar het gaat niet weg de pijn is het ergst als ik lig.het rare is tijdens de zwangerschap van me oudste had ik 7mndn last van me mond maar dat was meer tandvlees en toen hij eruit was was het over en nu ben ik weer zanger en nu heb ik het sinds een week weer dus slaap eigenlijk niet echt meer gister was het om 4 snachts over :confused: en moet vervolgens weer 1,5 weer uit.

Weet iemand wat dit kan zijn!
    herkenen jullie dit is dit een zwangerschapskwaal of toch iets anderst?

hoop op jullie reacties

liefss

2. Lotte2

Lotte2 Lid

Jun 20, 2007
    47
    0
    0
    Rotterdam
    Wat toevallig zeg!

Ik heb hier dus ook heel erg last van gehad. Nog wel, maar gelukkig niet meer iedere avond/nacht.
    Of het een zwangerschapskwaal is weet ik ook niet, maar het is wel toevallig. Ben al bij de tandarts geweest en bij de huisarts (trekt ook door naar m'n oor) maar die kunnen er niets aan doen. Maar de pijn is echt vreselijk. Hopen dat het straks over is..

Sterkte!

Groetjes Lotte

3. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoihoi.

nou dat is wel erg toevallig ja gelukkig voor jou dat je het niet meer elke avond hebt want pfff dat is echt geen pretje.
    als je het had wat deed jij dan zoal om de pijn te verminderen?en hielp het wat?
    bij mij gaat de pijn ook hoger zitten het trekt veder me kaak in en ook al bijna tegen me oorgrens aan :cry:

thnx voor je reactie

en nog een vraagje waarom konden ze tandarst/ha niks aan doen?

liefss

4. Lotte2

Lotte2 Lid

Jun 20, 2007
    47
    0
    0
    Rotterdam
    Ik kon niets ontdekken wat de pijn deed verminderen. Ja, als ik rechtop ging zitten werd het wat minder. Heb ook paracetamol geprobeerd (ben daar niet echt kapot van, maar had zoveel last) maar ook dat werkte niet.

De tandarts kon niets ontdekken wat de pijn kon veroorzaken en de huisarts dacht aan een beginnende oorontsteking maar geloof niet dat je daar zolang en zoveel last van kan hebben.

Het is ook zo vreemd dat het alleen 's avonds en 's nachts is he?!

Ik hoop voor je dat het snel over is, en als je nog een tip hebt dan hoor ik hem graag!

Groetjes lotte

5. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoihoi.

thnx voor je uitleg maar dit is ook echt weer toevallig want bij mij helpt ook nix alleen jaja recht opzitten zodra ik ga liggen is het niet te houden en zo'n druk erop maar zodra ik ga zitten wel rechtop(niet hangen op de bank) werd het iets minder ik heb dan ook 1x zitten geslapen( een uurtje)maar geen aanrader, ja wat het dan zo ik ook niet weten echt vaag en ook omdat tijdens die pijn verstijfd je lichaam.

ik heb maar weer mondwater gekocht en hopelijk word het minder maar ook toevallig dat we beide van dezelfde tijd zijn(zwangerschapstijd)

als ik erachter kom hoe het kan verminderen laat ik het je weten hopelijk gaat het snel weer weg want je moet er toch niet aan denken en deze pijn en tegelijk bevallen :confused:
    ja heb het ook altijd savonds/snachts overdag geen last van.

liefss

6. Lotte2

Lotte2 Lid

Jun 20, 2007
    47
    0
    0
    Rotterdam
    Inderdaad, we zijn net zover! Heb ook al redelijk wat nachten op de bank gezeten of rechtop in bed.
    Hihi, dat was mijn gedachte ook; hoe moet dat met bevallen.. Maar ja, waarschijnlijk heb je dan meer last van de weeen ondanks dat deze pijn ook echt vreselijk is.
    Ik weet het niet, het is mijn eerste kindje.

Bij mij is het trouwens rechts; toevallig bij jou ook?

Volgens mij zijn wij verder de enige twee met dit "mankement" want verder reageert er niemand op.

Groetjes!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ djannah, misschien is het verstandig om toch zelf ook even een afspraak te maken bij de tandarts. Misschien dat ze bij jou wel iets kunnen vinden waar door je zo een last hebt.

@ Lotte2, wat vervelend zeg dat 'ze' niks bij je konden ontdekken waar het van zou kunnen komen. Misschien zou jij ook nogmaals een keer langs kunnen gaan, kunnen ze even een foto'tje maken, misschien dat daar wat meer op te zien is, misschien een ontsteking oid?

Voor jullie beide, ik hoop dat de pijn snel weg gaat hoor!
    Fijne zwangerschap nog!

8. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoihoi

Dankjewel bolbuikje voor je advies!

en jaja lotte ook bij mij rechts :cry:
    hihi denk ook dat wel de enigste zijn maar fijn dat wel toch weten dat we niet de enigste zijn he ;)
    ik wou je een mooie en fijne bevalling toewensen meid en hoeplijk dat de mondpijn weer snel weg mag gaan.

liefss

9. patricia34

patricia34 Bekend lid

Nov 19, 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Hey meiden!

Vervelend zeg....die pijn!
    Ik wil jullie toch ff duidelijk maken dat het verdacht veel lijkt op een ontsteking aan de wortelpunt van je kies.....( ben tandartsass.)
    De symptomen die jullie noemen....zijn echt typerend daarvoor!
    Het vervelende is dat er eigenlijk niets tegen helpt, de oorzaak moet worden weggenomen en dat kan alleen dmv een wortelkanaalbehandeling... :(

Ik zou toch even een afspraak maken bij de tandarts, hij kan je evt. een kuur voorschrijven zodat je na de bevalling met een gerust hart foto's kunt laten maken en evt. die behandeling..

Succes!

:thumup:

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Even een ietsie-pietsie off-topic,
    @ Patricia34, ha collega ;) !
    Maken jullie geen foto's bij dames die zwanger zijn dan? Wij wel, hebben een schort hangen die we om kunnen doen. Ook endo's doen wij geregeld bij zwangere dames.
    Groetjes!

En de dames met kiespijn, echt even een afspraakje maken hoor! Al kijkt je tandarts alleen maar even of hij/zij kan zien wat de oorzaak is. Met die pijnen blijven lopen is ook niet goed, en met een eventuele ontsteking blijven lopen is trouwens ook niet goed, voor jezelf en voor de baby.
    Succes he!

11. patricia34

patricia34 Bekend lid

Nov 19, 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Hey collega ;)
    Als het geen noodzaak is dan maken wij idd geen foto's bij zwangeren, vandaar dat een evt. endo ook liever wordt uitgesteld...of alleen ff openen en dan na de bevalling endo afmaken.
    Er zit bij ons een soort van endodontoloog die véél foto's maakt tijdens de behandeling ;)

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Aha, zo.
    Als bij ons zwangere komen voor gewoon controle slaan we de foto's over, maken boven de 22 elk jaar/elke 2 jaar bw's. Maar komen ze met klachten, waar 'we' zo geen oorzaak voor zien, maken wij wel foto's met die schort. En ja, ook hier een redelijk aantal foto's bij een endo, :rolleyes: . Maar toch doen wij wel endo's bij zwangere. Zowel het openen, als weer dichtmaken. Als het tegen het eind van de zwangerschap loopt (wat hier bij beide dames is) willen we idd nog wel eens starten, en dan de noodvulling wat langer laten zitten. En na de bevalling de endo afmaken. En owja, hier zijn we niet zo scheutig met ab voorschrijven.
    Zo, toch leuk even te horen hoe dat bij andere praktijken gaat :D .
    Groetjes!

13. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik heb het bij beide zwangerschappen gehad ik kon soms wel door de grond zakken van de pijn, maar de tandarts kon niet echt wat vinden. Tijdens je zwangerschap is je tandvlees heel gevoelig en dat heb ik dus ook. Mijn tandvlees is dan erg gevoelig! Hoop dat het deze zwangerschap niet weer zo extreem word want ik sta weleens dagen op de kop van de pijn. En pijnstillers helpen helaas niet.

14. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoihoi,

ja, mijn vorige zwangerschap had ik het ook alleen toen me hele bijna en nu sinds kort het gaat nu een paar dagen wat beter alhoewel het niet weg is en idd nix helpt.

ik hoop dat je deze zwangerschap het niet gaat krijgen.. want pijn in de mond vind ik tot nu toe echt de ergste terwijl ik niet echt kleinzerig ben .
    fijne zwangerschap toegewenst en thnx voor je reactie.

liefs

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Heb juist sinds na de bevalling last van een kies die al jaren gevoelig is. Was ooit een geirriteerde wortelpunt. Vermoedelijk veroorzaakt door een amalgaanvulling die ik er ooit in had. Ze heeft hem toen geveild, hoe noem je dat? Zodat mijn bovenkies er niet meer op kan drukken. Meer kon ze niet doen. De kies is zelf goed, dus dat wil ze liever ook zo laten. Afgelopen zaterdag heb ik 's avonds heel erge uitstralende pijn gehad. En nu gaat het elke dag weer een stuk beter. Doet geen pijn meer. Gister had ik een vaag gevoel in mijn kies, leek wel jeuk?

16. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik had het halverwege de zwangerschap dan begint het. Na de bevalling binnen 1 of 2 weken krijg ik nog 1x keer goed last ervan, bij de middelste was het echt extreem ik trilde erover had zo pijn. Me mannetje moest werken dus daar zit je dan met 2 kleintjes waarvan 1 baby met je helse pijn. Echt niks helpt helaas. Hoop dat het deze zwangerschap niet weer zo pijnlijk word, ik vind het super dat ik zwanger mag zijn van de derde maar die pijn is echt niet te houden en is het enige waar ik tegenop zit tijdens de zwangerschap!

Dank je! ik hoop dat jij er ook niet teveel last van zult krijgen, want het is idd echt geen pretje! Ik ben ook totaal niet kleinzerig maar met die pijn ben ik soms net een klein kind.
    Jij ook een hele fijne zwangerschap toegewenst!

liefs

Share This Page