Helemaal gerustgesteld..

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door nata, 29 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nata

nata Actief lid

22 okt 2007
    493
    0
    0
    Na mijn echo bij de gyn gisteren gingen er een miljoen dingen door mijn hoofd.. pff.. allemaal nieuwe informatie.. maar nu ben ik volledig gerustgesteld.

Twee follikels van mijn rechtereierstok waren vrij groot. Zou een komende eisprong(en) kunnen zijn. Mijn baarmoederslijm was echter al heel dik, dus zonder bevruchte eicel zou ik binnenkort ongesteld moeten worden. Maar waarom dan die grote follikels? Rijpe eicellen zijn er namelijk alleen vlak voor de eisprong en dan zou het baarmoederslijm nog niet zo dik moeten zijn.

Na intensief te hebben gegoogled heb ik iets moois gevonden.. Na de eisprong vult het overgebleven follikel zich met vocht en wordt dan corpus luteum, het bekende gele lichaam. Dit kan een cyste zijn. Schijnt vaak voor te komen. De cyste is dan doorzichtig.

Mijn follikels waren ook mooi doorzichtig (én ik had een mooie baarmoeder en een slanke buik, haha.. weet ik dat ook weer!).

Dus óf ik word binnenkort ongesteld (maar waarom heb ik dan twee grote rijpe follikels.. misschien ovarium cystes/functionele cystes), óf ik heb binnenkort een eisprong (of twee?!) óf het eitje(s) is bevrucht en de grote follikel(s) is een gevuld geel lichaam in het kader van een beginnende zwangerschap.

Kortom: niks wijzer geworden! Maar ben niet ongerust over de nieuwe informatie, dus dat is fijn!

Geen idee of jullie dit wel allemaal willen weten, maar wie weet zit er iemand in hetzelfde schuitje als ik en ik vind het fijn om even van me af te schrijven.

Heb nu heel erg ongi-gevoel en (.)(.) zijn nog steeds gevoelig, maar wel minder. Ook mijn burning nipples (hihi), gelukkig. Daarentegen echt SUPERemotioneel, heel moe en lage rugpijn.

Ik ga het gewoon lekker rustig afwachten. Wat komt dat komt. C'est ça.

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

jeetje meid, wat een verhaal! Kan dus 3 kanten op gaan! Ik hoop dat je zwanger bent! Sterkte de komende dagen! (als je niet ongi wordt, wanneer ga je dan testen?)

ps kon de gyn niet zeggen wat die follikels konden zijn dan?

3. nata

nata Actief lid

22 okt 2007
    493
    0
    0
    Ik test heel wat af kan ik je vertellen, haha.

Jij?

Gyn had het over rijpe eicellen dus binnenkort eisprong, maar kon dat niet rijmen met het dikke baarmoederslijm wat wijst op binnenkort ongesteld. Moet over twee maanden terugkomen.

Dus toen ben ik maar gaan googlen. :)

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoe dik was je baarmoederslijmvlies?

5. nata

nata Actief lid

22 okt 2007
    493
    0
    0
    Weet ik niet meer. Ze zei mooi dik dus dat zal er binnenkort wel uitkomen (ongi). Hoezo?

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Aangezien ik wel wat weet van dikke vliezen hahaha.
    Heb zelf in de MMM gezeten dus heb heel wat metingen gehad rond mijn eisprong.

Als het gewoon rond de cm dik was ofzo, dan is het normaal voor rond een eisprong.
    Maar je weet het niet, dus dat gaat over.

7. nata

nata Actief lid

22 okt 2007
    493
    0
    0
    De gyn zei dat het het zo dik was dat ik één dezer dagen ongi zou worden.. dus dikker dan rond de eisprong dan. Heb ook meegekeken op het scherm en volgens mij was het wel dikker dan een cm, zag veel grijs ofzo?

Wat is MMM?

8. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    MMM is Medische Malle Molen ;)

Deel Deze Pagina