Blaasontsteking?! help :(

Discussie in 'Gezondheid' gestart door justxme, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ojee, nu weet ik waar die rare buikpijn vandaan kwam afgelopen dagen. Sinds vanochtend echt een enorm brandend gevoel bij mn blaas :(
    Nou heb ik een probleem. Ik kan niet voor morgenmiddag bij mij eigen huisarts terecht omdat ik er niet in de buurt ben.
    En de 2 huisartsen hier in de buurt is er één van gesloten en de andere snauwde me toe dat ik toch echt naar mijn eigen huisarts moest gaan en zij geen vreemde hielpen.

Nu brandt mijn blaas echt ontzettend. En ik heb geen idee hoelang ik het al heb en of het schadelijk voor het vruchtje zou kunnen zijn?
    Mijn eigen huisarts gebeld voor advies(ze weten daar nog niet dat ik zwanger ben), ze zeiden gewoon veel drinken en als het te erg wordt huisartsenpost.
    Maar wanneer wordt het te erg? Wat zouden jullie doen?

2. ukky

ukky Actief lid

14 jul 2006
    329
    0
    0
    Limburg
    heb je al even op google gekeken staat meestal wel iets anders gewoon huisartsenpost bellen als je het niet vertouwd
    hoop dat je snel duidelijkheid hebt

3. Joanniej

Joanniej Lid

16 jul 2012
    55
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hopelijk ben je ondertussen al bij de huisarts geweest maar toch nog even een reactie van mijn kant :)

Al 2x last gehad van een blaasontsteking tijdens mijn zwangerschap, niet fijn! Het kan geen kwaad voor het kindje zolang het niet overslaat op je nieren.

De blaasontsteking kan vanzelf overgaan na een paar dagen (inderdaad veel drinken, en veel zeggen dat cranberrysap helpt) maar wanneer je een infectie hebt moet je het toch bestrijden met een antibiotica kuurtje!

4. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    En gewoon tegen de HA zeggen dat je zwanger bent! Bij alle medisch advies wat je vanaf nu inwint, ALTIJD vermelden dat je zwanger bent!

Helaas, heb ik sinds mijn vroege tienerjaren een keer of 6 tot 8 per jaar blaasontsteking... Dus ik weet wat het is! Veel water drinken (water, ranja of spa rood, maar geen cola of andere frisdrank!) helpt. Véél cranberrysap helpt...

Maar als je ontsteking eenmaal in je blaas zit, dan moet je toch een kuurtje gaan volgen.

In mijn geval wacht ik altijd gewoon tot de maandag, maar LET OP! Ik ben geen arts, ik luister gewoon goed naar mijn lijf! Dus als jij het niet vertrouwd, bel de HA post, en vertel en ajb bij dat je zwanger bent! ;)

5. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik heb zelf gisteren bij de huisartsenpost gezeten omdat ik echt heel veel pijn in mijn onderbuik en vagina had. Geen brandend gevoel bij het plassen. Ik moest langs komen en heb een kuurt gekregen. Zeker als je zwanger bent gewoon bellen naar huisarts of huisartsenpost want je kan er veel last van hebben en het kan overslaan naar je nieren. Dan ben je wat verder van huis af.. En inderdaad wat Firstimemom zegt, overal altijd melden dat je in verwachting bent.

Deel Deze Pagina