Vreselijk duizelig, wat kan het zijn?

Discussion in 'Gezondheid' started by Luja, Apr 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luja

Luja Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik moet morgen toch naar de gyn, maar ik zit me een beetje zorgen te maken dus vandaar dat ik toch nog even een topic open... Hopelijk als geruststelling en anders kan ik me vast voorbereiden op mogelijk slecht nieuws.

De laatste paar dagen ben ik echt ontzettend duizelig, ga tijdens het lopen bijna van mijn stokkie en krijg er behoorlijke hoofdpijn van.
    meerdere malen per dag een piep in mijn oren en zwarte vlekken voor mijn ogen, ik kom dus amper de bank af, anders gaat het weer eens mis.
    Super frustrerend..... :( gelukkig doe ik zittend werk dus dan niet zoveel last, al ben ik steeds blij dat ik weer terug naar huis kan.
    Enige wat helpt tijdens een 'aanval' is iets met veel suiker eten, de piep is vrijwel direct weg en na een aantal minuten zakt de duizeligheid ook. Helaas is dit van korte duur en komt het na een uurtje weer gewoon terug.

Nu heb ik een beetje gegoogled en ik krijg steeds als resultaat zwangerschapssuiker te zien. Ben daar echt bang voor, ik ben als de dood voor naalden, dus als ik mezelf zou moeten prikken..brrr.... Dat wordt een drama vrees ik. In een van deze topics werd ook gezegd dat het lage bloeddruk kan zijn. Vorige keer was hij inderdaad aan de lage kant, maar het was op dat moment niets om me zorgen om te maken.

Heeft iemand daar ervaring mee? Had je ongeveer dezelfde symptomen? En wat hielp nou echt bij jou om het over te krijgen? Bleef het tot je bevalling of werd het minder?

Ik kaart het dus sowieso morgen aan, maar tot die tijd hoor ik graag ervaringen.. Vast bedankt voor degenen die willen reageren!

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Dat waren symptomen bij lage bloeddruk bij mij. Ipv suiker kan je ook iets zouts eten, dubbelzout dropje of een bouillon ofzo. Dat hielp bij bij mij wel en in beweging blijven dus niet te lang stil zitten of liggen.

Ik hoop dat het snel overgaat bij jou!

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Het kan ook komen door een ijzertekort, een simpel vingerprikje geeft al uitsluitsel daarover. Zou het in ieder geval even aankaarten bij je gyn maar dar was je toch al van plan las ik.
    Rustig aan en voorzichtig opstaan!

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Ik denk dat het verschillende dingen kan zijn, zoals bijvoorbeeld lage bloeddruk of ijzertekort. Ik denk dat het verstandig is om je bloed te laten checken. Als het ijzertekort is kun je daar maar beter nu achter komen, want het duurt even om het weer aan te vullen. Het komt vast helemaal goed joh! :)

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik weet niet wat het kan zijn, maar ik heb hier ook last van.
    Misschien even de vk of dokter bellen?
    Ik moet vanmiddag dus dan vraag ik gelijk even of dit normaal is en wat ik er tegen kan doen.

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Ijzer of een lage bloeddruk kunnen het ook zijn. Veel vrouwen krijgen er last van tijdens hun zwangerschap. Ben je ook erg moe de laatste tijd?

7. Luja

Luja Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties, ik ben net geweest en het blijkt 'gewoon' lage bloeddruk te zijn, 95 boven 70.
    Er is geen oplossing voor, moet vanzelf weer over gaan :)

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Mij helpt het vaak wel om dan wat zouts te eten/drinken, zoals een kopje bouillon of wat dropjes, wat chips e.d.

Share This Page