Harde buiken, indalen of toch gewoon lucht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolky84, 12 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Hoi dames!

Dit is mijn eerste zwangerschap en ik ben nu 33 weken zwanger dus het einde begint langzaam in zicht te komen. Ik heb tot nu toe een droomzwangerschap met weinig klachten en 0 complicaties.

Nu heb ik al twee avonden op een rij best heftige pijn gehad. Alleen in de avond. Na het eten. Mijn buik wordt hard en blijft hard. Mijn buik is dan zo gespannen dat het zeer doet. Alsof er een opgeblazen ballon in zit.

Omdat het niet wegzakt lijkt het mij geen harde buik. Ik weet ook niet of ik die überhaupt al gehad heb. Volgens alles wat ik erover lees niet. Bij mij is mijn buik of hard of niet; geen afwisseling en zit niks tussenin.

Ik heb de VK niet gebeld omdat het voor mijn gevoel meer een scheet is die dwars zit ;) Voor ik zwanger was had ik ook vaak in de avond last van een opgeblazen buik. Dan kon ik echt 5 maanden zwanger lijken. Dat was ook pijnlijk. Ik heb ermee leren leven; komt altijd van eten.

Het gevoel is nu hetzelfde maar het is nu pijnlijker. Waarbij ik dan bedenk; logisch, gas kan nu door die kleine helemaal geen kant op.

Anderzijds heb ik beide avonden niets "raars" gegeten. Meestal als ik het van het eten krijg heb ik iets op wat ik normaal nooit eet, bijvoorbeeld na uit eten gaan.

Ook kreeg ik gisteren ineens flinke steken in mijn vagina. Heel venijnig. Heb ik wel eerder gehad maar was nu heftiger en vaker. Vooral gisteren wist ik me geen enkele houding met te geven en ging ik mezelf als van nature een beetje "wiegen". heel gek.

Overigens voel ik de kleine prima bewegen. Alleen als die buik heel hard is minder/doffer maar voel nog steeds beweging.

Beide keren ben ik gaan slapen en dan gaat het uiteindelijk gewoon over. Dus ik denk echt niet aan weeën ofzo. Maar na een nacht slapen zit het me toch niet helemaal lekker. Vooral omdat het twee avonden achter elkaar raak was.

Ben vooral benieuwd of iemand iets herkent?

2. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Wat apart... Het eten kan het idd zijn. Je maag darmen alles zit op andere plaatsen en minder ruimte.
    Hier soms ook ineens enorm last van m'n darmen en dan kan ik eigenlijk alvast vertrekken naar de wc.
    Andere keren zit ik weer wat verstopt dus geen peil op te trekken.
    Indalingsweeen zou misschien ook kunnen maar wel wat vroeg toch? En lijkt me vreemd dat dat alleen 's avonds na het eten zou zijn..

Misschien morgen de vk eens bellen om te vragen?

3. louan

louan Niet meer actief

Ik heb buiten de zwangerschappen ook altijd last van mn maag/darmen na het eten. Laatste tijd ook een harde gespannen buik voornamelijk na het eten. Zoals ook vandaag en nu maar deze worden wel afgewisseld met harde buiken. Moet zeggen de baby is mega druk dat het ook ongemakkelijk voelt. Ik heb toevallig morgen mn controle zal het eens vragen.

4. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Indalingsweeen lijkt mij ook vroeg. Heb er nu weer last van. Wel veel minder erg. Deze mini is ook altijd heel druk dus misschien komt het ook wel daardoor; darmen nog minder plek in combinatie met drukke trappelende baby. Denk wel dat mini al lager ligt want ook die steken in mijn vagina heb ik vandaag weer. En ik voel de hik van de kleine ook duidelijk lager dan eerst.
    Ben ook extreem moe vandaag. Dus wie weet is het een groeispurt. Kan vanalles zijn....

Konden we soms maar even kijken wat er daar binnen allemaal gebeurt he?

Maar feit dat het elke avond is na eten stelt me ergens juist wel gerust ;)

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Oh bah herkenbaar. Aan het einde van de dag is de baarmoeder bij mij ook meer gespannen en na het eten wat echt alleen nog maar kleine porties zijn is alles opgespannen hard en oncomfortabel. Sta soms echt te puffen en wil het liefst op mijn zij liggen. Geen echte harde buiken. Maar gewoon bol gespannen. Te vol.

Herken dit ook van vorige zwangerschappen de ene meer last dan de andere.

Succes ik denk dat het vooral het volle van je buik is.

6. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik had dit ook heel erg, buik was dan gewoon heel gespannen. Maar had ook heel veel harde buiken en wel wat complicaties dus weet niet of dat hetzelfde is wat jij hebt.
    Wat ik ook zeker had was heel erg last van mijn darmen, obstipatie. Idd het gevoel hebben dat je een keiharde PFFFFFFFFFFFFFFFT zou moeten laten en het gevoel dan weg is, maar dat die scheet dwars zit, haha.

Herkenbaar in ieder geval!

Deel Deze Pagina