Hallo, Ik zit al een aantal dagen met een vraag waar ik zelf niet echt uitkom. Misschien een van jullie wel. Het zit zo: ik heb drie jaar lang een spiraal gehad. 2 juni was ik voor het laatst ongesteld. Op 22 juni heb ik mijn spiraal laten verwijderen. De dokter gaf wel aan dat de kans op een zwangerschap bestaat als we een paar dagen geleden nog sex hebben gehad, aangezien de spermacellen langer dan 1 dag in leven blijven. Maargoed, 3 weken na je menstruatie ga je daar niet van uit. Na het verwijderen vh spiraal heb ik op 24 juni een bloeding gehad met stolsels. Maar volgens mij niet een menstruatie want die zou ik dan toch begin juli moeten hebben. (Ik heb namelijk altijd een regelmatige menstruatie gehad van ong 28 dagen voordat ik het spiraal had). Nu is de menstruatie uitgebleven, ik heb drie dagen geleden een test gedaan die aangeeft dat ik zwanger ben 1-2 weken. Kan dit?? Zo ja, wanneer zou de bevruchting dan een kans gehad hebben? Of is het mogelijk een miskraam waardoor er nog hormonen in mijn bloed zitten? Ik weet niet zo goed wat ik moet denken. Ik heb niet extreme zwangerschapskwaaltjes, wel wat duizelig, hoofdpijn en lichte kramp in mijn buik. Graag jullie reactie.
ik denk dat je na het verwijderen van het spiraal een doorbraakbloeding hebt gehad (24 juni) en 8 dagen later een eisprong (eitje heeft minimaal 8dg nodig om te rijpen voor hij springt) dus zo rond 2 juli. volgens feiten zou je dus zwanger kunnen zijn en zou je dan nu in week 4 zitten. volgens de test ben je 1 a 2 wk zwanger wat dus betekend dat je vanaf je menstratie 3 a 4 wk zwanger bent en dat klopt met mijn even vlugge berekening. als je een koperspiraal hebt gehad dan kun je de eisprong wel eerder hebben gehad omdat je dan gewoon elke maand een eisprong hebt maar niet kan innestelen (nu dus wel omdat hij weg is). je bent dus zwanger en het kan echt alle kanten op. omdat veel zwangerschappen mislopen al voor de menstruatie kun je er nu nog niet veel van zeggen. dat de test zo vroeg aanslaat is wel erg positief en dat betekend dat er voldoende hcg in het lichaam wordt aangemaakt wat duid op meer kans op een goede zwangerschap. Ik denk zelf niet dat het verwijderen van het spiraal van invloed zou zijn op het vruchtje omdat dit allemaal plaats vond voor bevruchting en innesteling. ik denk dus dat je zwanger bent en wat je nu enkel kunt doen is afwachten
ik zou als ik jou was ervanuitgaan dat je zwanger bent over het algemeen zijn de testen echt wel betrouwbaar en wanneer je zon vroege miskraam gehad zou hebben zou het hcg heeeel snel weer uit je urine zijn waardoor een test al snel niet meer positief is (bij mij nog geen dag na mn vmk gewoon een witte test) voor je eigen zekerheid kan je altijd nog een testje doen, en je kan de vk bellen en je verhaal uitleggen. wellicht wil ze dan wel een vroege echo doen om de zwangerschapsduur te checken. Heb je het spiraaltje verwijderd omdat je zwanger wilde worden of om een andere reden?
In de eerste plaats: bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen. Ik heb het Mirenaspiraal inderdaad laten verwijderen omdat we een kinderwens hebben. Nooit verwacht dat het zo snel zou gaan Ik ga dinsdag naar de dokter om nog een test te laten doen voor de zekerheid. Maargoed, ik heb zelf twee testen achter elkaar gedaan, waarvan één digitaal. Beide positief.