Blaasontsteking kan soa zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door mevrouwtje, 11 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb een blaasontsteking, dit is getest en behandeld maar nog niet over.
    Heb de doktersassistent gebeld dat de klachten nog niet over zijn, ze gaan opnieuw urine onderzoeken.

Ze vroeg of het ook een soa kan zijn, ik zei in eerste instantie heel nuchter, nee
    Maar begin nu te denken, wat als??? :( dat betekend dat mijn vriend vreemdgegaan is

Maar ik denk ook, er komt toch blaasontsteking uit de test? Duidelijk toch? Of komt dat bij een soa ook uit de test of krijg je daardoor een blaasontsteking?

Kan straks de assistent ook vragen maar kan pas straks weer bellen

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Joh, je kan ook de verkeerde kuur voor deze bacterie meegekregen hebben.

Het zou een SOA kunnen zijn. Maar dat hoeft helemaal niet hoor!
    Als je bijvoorbeeld Chlamydia zou hebben, kan dit al jaaaaaren sluimeren. Je vriend hoeft niet niet te zijn vreemd gegaan, zelfs jij kan het al jaren dragen.

Als ik een blaasontsteking heb, lijkt mijn blaas altijd nog even geprikkeld. Ik moet nog een poosje iets vaker plassen en langzaam ebt dit weg.

Wrs gaan ze je urine, als het weer een blaasontsteking is, op kweek zetten en krijg je dit keer de juiste kuur!
    Niet direct beren op de weg zien hoor!

3. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie!
    Ik ga automatisch doemdenken dan.
    Bij een kweek zou een soa ook uit die test kunnen komen?

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nee, maar je kan natuurlijk wel vragen of het misschien niet toch verstandig is een soa test te doen, mocht je toch twijfels hebben.
    Er zijn hier echt heel veel vrouwen die bijv Chlamydia gehad hebben, niet iets om je echt voor te schamen hoor! Al snap ik het wel!

5. Msee

Msee Niet meer actief

Jaren terug blaasontsteking gehad. (Geconstateerd bij de weekendpost) Vreselijke pijn. Huisarts wilde me niet zien maar de kuur die ik kreeg maakte het erger (allergie voor meest gebruikte ab heeft mn moeder ook) kreeg wondjes en kon echt helemaal niks meer. Na 2 weken wilde de huisarts me eindelijk zien en zegt joh kan ook soa zijn. Hoe dan vroeg ik, mijn man en ik zijn al jaren samen en zijn elkaars enige bedpartners geweest. Is hij dan vreemd gegaan? Vroeg ik door. Ze haalde haar schouders op en zei niks, mocht het zelf invullen, lekker dan. Nouja na verdovende medicijnen en pijnstillers is het weggegaan en nooit meer terug gekomen. Geloof dat soa's in je lichaam blijven en terug kunnen keren?.. Man en ik zijn nog steeds gelukkig samen:D

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben zelf ook dokters assistente en die vraag stellen wij ook standaard bij het opnemen van de klachten.
    Mogelijk heb je gewoon verkeerde medicatie gekregen die niet goed werkt tegen de bacterie en dan zullen ze je iets anders voorschrijven en je urine opsturen voor een kweek om uit te sluiten om welke bacterie het gaat.
    Bij een nieuwe partner is het sowieso niet verkeerd om een soa test te laten doen.
    Ik ben iedere keer weer verbaasd hoeveel chlamydia ik voorbij zie komen.
    Ik zou me niet al te druk maken en je vriend vertrouwendat het wel goed zit.

7. jupke

jupke Niet meer actief

Natuurlijk gaat de arts niet zeggen "hij zal wrs vreemd geweest zijn". Gevaarlijke uitspraak.

Maar een SOA als chlamydia komt niet terug hoor. Behandeld is weg.

Wat wel in het bloed blijft is herpes of genitale wratten. Maar zeker bij herpes merk je dat met regelmaat. Vergelijkbaar met een koortslip.

8. Msee

Msee Niet meer actief

Ja ze zei idd dat het herpes kon zijn, die andere dingen noemde ze allemaal niet. Alleen ik wist toen echt niet wat dat precies was en dat ze niet zei hoe je er aan kon komen maakte me super onzeker dat ik echt alleen nog maar kon denken dat hij vreemd zou zijn gegaan. Was door die vraag niet op zoek naar bevestiging maar meer van wat is dat dan en toen bleef het stil. Maar gelukkig bleek dat het dus uiteindelijk niet te zijn.

9. jupke

jupke Niet meer actief

Herpes kun je al jaren hebben.
    Maar dat kun je ook van je partner krijgen zonder dat hij vreemd gaat.

Bij orale sex als je een koortslip hebt geef je elkaar herpes.

Snap wel dat de huisarts niet bevestigd of ontkent. Het kan namelijk beide zijn.

Je wil als huisarts natuurlijk niet hebben dat een patiënt later terug komt met "jij zei dat.. "

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Of een schimmelinfectie door je ab kuur.

Hier ook 2 kids die beide na een abkuur mooi een schimmelinfectie te pakken hadden op hun geslacstdeel helaas :(

11. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Uitslag is;
    Geen blaasontsteking bacterie gevonden nu
    Wel beetje bloedsporen en gruis

Advies is afwachten

Urinekweek kan ook maar ze verwachten daar niks van

In overleg breng ik morgenochtend nogmaals urine want ik had nu niet de eerste ochtendurine opgevangen (waren ze van op de hoogte)

Als daar weer niks uit komt zouden jullie het dan op kweek laten zetten? Of advies opvolgen?
    Ze zei verder niks over dat bloed/gruis

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ja inderdaad een schimmelinfectie is een hele reëele optie. Heb ik ook na een ab kuur en kan heel vervelende klachten en branderig gevoel geven.

13. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Vaak krijg je een schimmelinfectie na een ab kuur of als je opeens je voeding omgooit.

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou iets vragen tegen een schimmelinfectie want de kans is groot dat je dat nu hebt gekregen als bijwerking op de ab kuur

15. jupke

jupke Niet meer actief

Wanneer heb je je laatste antibiotica gehad?
    Het kan nog wel tot een week duren voordat al je klachten weg zijn.

Behandelen voor een schimmel zou ik nog niet doen. Tenzij je echt jeuk hebt.

Ik ben zelf doktersassistente.

Hier zouden we er nu voor kiezen om over een paar dagen opnieuw de urine te brengen. Niet morgen al.

Als er vandaag geen bacteriën gevonden zijn in de urine dan zal dat morgen met ochtend urine ook niet zo zijn.

16. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ok misschien toch rustig afwachten..
    Hoop toch niet op een schimmelinfectie erna :(
    Die bloedsporen enzo zijn ook normaal?

17. jupke

jupke Niet meer actief

Dat is wel normaal ja.

En die bloedsporen zijn dan heel minimaal. 1 druppel bloed in een emmer water is al op te sporen.

Dat kan bij een vrouw al komen door wrijving op een fietszadel bijvoorbeeld ;)

Als er meer bloed in zou zitten zouden ze het wel gezegd hebben.

18. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal!
    Ik ga het even afwachten of de klachten nu afnemen met wat geduld.
    En ik heb mn vriend niet beschuldigd van vreemdgaan! Gheh.. hem ook nooit daarvan verdacht en toch schrik je je even rot! (Ik tenminste)

Deel Deze Pagina