Zijn hier speciale bakblikken voor ? Of snij je dit uit een normale ronde vorm? Wie heeft tips? of eventueel een tip voor een bakforum oid waar ik met mijn vraag terecht kan? Is voor de kinderverjaardag van onze zoon...
Ben je wel bekend met werken met fondant? Is namelijk niet echt een taartje die je even maakt. Ik durf wel te zeggen dat hier een bakvorm voor is. Anders zou je wel heel erg veel taart weggooien of zelf moeten puzzelen. Als je bij speciale bakwinkels gaat kijken zullen ze je vast op weg helpen. Ook adviseren in hoe je dit moet maken en wat je nodig hebt.
Op de website deleukstetaarten staat heel veel info. En hebben ze een uitgebreid Forum. Je kunt wel zelf snijden, maar dat is niet makkelijk. En zo'n taart bekleden met marsepein of fondant is ook nog een heel gedoe. Succes met deze uitdaging.
Dit is zeker geen beginnerstaart, wat de dames voor me al schreven. Maar goed, dat moet je zelf weten natuurlijk. Er zijn naar mijn weten geen bakvormen voor. Je snijdt per laag die halve rondingen uit en die plak je er weer ondersteboven naast, zodat je geen snijverlies hebt en je die golfbeweging krijgt.
Zo zou ik het ook doen. En dan bestaan de taarten uit je voorbeeldjes uit drie lagen, met een verschillende diameter, die op elkaar zijn gestapeld. Ik vind mezelf echt wel een gevorderde taartenbakker, maar van zo'n taart zou ik het benauwd krijgen
Pas als je meer als een jaar redelijk vaak fondant taarten maakt zou ik zeggen dit lukt misschien met hulp. Dit zijn echt wel taarten waar je gewoon meer als 12 uur mee bezig bent he. Wees je daar bewust van, dit vergt een goede afsmeer techniek, weten hoe je moet stapelen, met dondant kunnen werken, weten wat voor vulling erin kan om het sterk genoeg te houden Zodat de boel niet instort. Aan materiaal ga je sowieso min. 30/40 euro kwijt zijn als je het ook zo wilt maken . Zie je het nog zitten? Ga ervoor lees op de leukste taarten kijk YouTube filmpjes en sluit jezelf op in je keuken.. anders laat een eetbare afbeelding van een achtbaan op een frosty sheet printen , maak een 1 laags taart en boetseer evt van fondant een karretje en zet die op de frosty sheet. Ik zou het kunnen, maak al meer dan 10 jaar taarten en heb een bedrijf erin gehad ( Jup daar gaat mijn anonimiteit ) maar op bestelling zou zelfs ik dit een redelijk spannende taart vinden.
Eens met voorgangers. Als aanvulling; als hier bakvormen voor waren dan wordt de cake volgens mij niet gelijkmatig gaar. En dat komt de smaak niet ten goede.
Hier ook een ervaren bakster. Ik ken deze bakvorm ook niet. Misschien is een topsy turvy taart ook iets voor je. Alsnog ook heel moeilijk maar misschien iets makkelijker te realiseren; https://www.wickedgoodies.net/2012/08/how-to-make-a-topsy-turvy-cake/
Deze taarten/ cakes zijn inderdaad met de hand gesneden. Hier zijn geen bakvormen voor inderdaad omdat het dan nooit gelijk gaar zou worden.
Misschien is het een beter idee om een bolvormige taart te maken en daaroverheen een achtbaan rails laten lopen. Een karretje erop en je hebt een eenvoudige achtbaantaart! Ik vind de RVS blanda schalen van IKEA fijn om in te bakken.
Iedereen bedankt voor zover youtube had ik idd ook bekeken, en ga me denk ik idd maar eens wat uurtjes opsluiten in de keuken
Heel veel succes! Plaats je dan een fotootje hier? Ik ben nu wel heel benieuwd wat je er van gaat bakken
Je kunt de bergen maken doormiddel van taarten stappelen enn dan bijsnijden zo moelijk is het eigenlijk niet maar misschien heb ik makelijk praten als banketbakker. Voor een beginner zeker pittig. Zorg dat je fondabt goed op kamer temp is en dat hij goed gekneed is. Het mooiste is om hem er op te leggen en dan steeds stukken op te pakken en glad te strijken met je hand. Om het je iets makkelijker te maken kun je het ook in stukken doeb en dan de lijnen netjes wegwerken. Heel veel succes.