Oh aub help me. Ik heb 2 dochters. Een van bijna 3 bijna 5. Allebei een heel ander karakter, maar ze vliegen de laatste weken elkaar om alles in de haren. Als mevrouw 3 iets pakt van mevrouw 5 word mevrouw 5 onwijs boos en zal alles op alles zetten om te zorgen dat het terug komt bij haar. Daarin tegen speelt 5 wel met het speelgoed van 3. En dat vind haar kleine zusje ook niet erg, en speelt vaak dan graag samen. Verder schreeuwen ze veel naar elkaar. Je ben stom en jij stinkt en dat schreeuwend van de ene kant van de huiskamer naar de andere kant. Ik heb alles geprobeerd naar mijn gevoel. Ik vraag me af waar dit ineens vandaan komt!
Oh zo herkenbaar. De oudste twee kunnen super lief spelen hier, maar soms maken ze elkaar nog net niet af. Inderdaad als M aan het speelgoed van N komt breekt de derde Wereldoorlog uit. En ipv dat N dan zegt dat ze het niet fijn vindt deelt ze gelijk een mep uit. Ik blijf benoemen dat grote meisjes praten en niet slaan en dat het ‘samen spelen, samen delen is’. Maar soms laat ik ze allebei in een andere kamer spelen omdat ze mij echt tot waanzin drijven.
Zo herkenbaar! Ik ben al blij dat die 2 niet meer bij elkaar in de klas zitten, al had de juf er vorig schooljaar er nauwelijks last van. Kreeg nog wel eens "... Deed dit of dat" en dan begon het thuis verder. Ben blij dat die 2 nu eigen vriendjes en vriendinnetjes hebben en ze elkaar ook eens een middagje niet zien.