Ik ben eigenlijk bijna altijd al vegetarisch en al die tijd niet echt bezig geweest met wat ik eet of welke aanvullende dingen ik moet eten. nu ben ik 7 weken zwanger en heb ik bloedarmoede, lage bloeddruk en laag suikergehalte. Ik probeer nu meer op mijn eetgewoonten te letten, zoals niet alleen meer groenten en fruit. Zijn er meer mensen die vegetarisch zijn en waar letten jullie op? Wat eten jullie meer op juist minder?
Wij eten ook vegetarisch. Ik probeer veel groenten, fruit en vooral ook peulvruchten te eten. En ook veel noten op een dag. Voor de zekerheid neem ik van die b12(methyl) zuigtabletjes, daar zit al foliumzuur bij in.
Ook ik ben vegetarisch. Ik eet veel noten en vervang steeds het "vlees". Verder neem ik ook extra vitaminen voor zwangere vrouwen. Ik heb tot nu toe geen tekorten (laat mij ook regelmatig controleren). Heb je er al aan gedacht om eventueel contact op te nemen met een diëtiste? Die kan je verder begeleiden en helpen om een eetplan op te stellen. Veel succes nog en geniet van je zwangerschap.