Hoi, Ik heb afgelopen week mijn eisprong gehad en nu heb ik blaasontsteking. Dacht nog even dat het over zou gaan, maar helaas Omdat mijn ei dus in theorie bevrucht kan zijn cq worden deze dagen, haal ik er liever geen kuurtje voor. Daar komt ook bij dat ik heel erg heftig reageer op sommige antibiotica waardoor er heel veel soorten afvallen, en ze dat alleen nog in noodgevallen voorschrijven, omdat ik anders misschien voor het weinige wat nog wel kan immuun raak. Van cranberry sap heb ik ooit gehoord dat dit de innesteling verstoord door de hoge zuurgraad. Een collega vertelde daardoor tot twee maal toe een vroege miskraam te hebben gekregen. Iemand nog ideeen??? Het begint echt heel zeer te doen! Groetjes Pina
Hi Pina, Ik heb exact dezelfde ervaring, al ben ik door mega onregelmatige cyclus niet 100% zeker dat ik eisprong heb gehad, maar denk het wel. Paar dagen erna kreeg ik ook voor het eerst in m'n leven ineens blaasontsteking, inderdaad wat is dat pijnlijk! Meteen urinetest bij huisarts gedaan omdat ik weet dat als je te lang met een blaasontsteking doorloopt het door kan slaan op je nieren etc....dat is wel het laatste wat je wilt. Ik ben allergisch voor vele antibiotica en met kans op zwangerschap wilde ik eigenlijk ook niet aan de pillen. Huisarts heeft me echter overtuigd en slik nu Nitrofurantoine. Geen allergische reacties en ook ongevaarlijk voor mogelijk vruchtje en niet onbelangrijk, pijn is weg! Dus als ik je een advies mag geven, ga morgenochtend meteen naar de huisarts en spreek je angsten ook uit. Wat nu helpt is heel erg veel water drinken, naar toilet gaan blijft geen pretje maar door veel te drinken verminder je ontstekingsconcentratie en wordt pijn minder. Cranberry's en vitamince C helpen alleen om blaasontsteking te voorkomen, dus daar heb je nu niets aan. Van zuurgraad en miskraam weet ik helaas niets. Nou meid sterkte, hopelijk gaat het snel beter! groetjes Puur
Vervelend dat je niet weet waar je aan toe bent. Ik zou ook een urinetest laten doen bij de huisarts. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook een blaasontsteking rond de 6 weken ongeveer en kreeg toen Nitrofurant (antibiotica). Later in de zwangerschap rond de 30 weken, had ik erg last van harde buiken en bij het plassen veel pijn, toen bleek dat ik veel bacterieen in mijn urine had, maar nog niet extreem dat ik antibiotica moest. De verloskundige raadde mij aan om om de 3 uur een bruistablet (in water) vitamine C 1000 te nemen gedurende 2 dagen. Dit heeft mij erg geholpen.
Pina, ik zou direct de HA bellen. Ik heb precies hetzelfde gehad. Het leek over te zijn, maar werd daarna ontzettend ziek. Het bleek inderdaad doorgeslagen te zijn naar mn nieren. Had ook heel veel pijn aan mn rug en aan mn rechter nier. Toen heb ik uiteindelijk een week in het ziekenhuis gelegen met een infuus en antibiotica. Heb ook nog een kuur van 10 dagen daarna thuis gehad. Ga dus ajb snel naar de HA voordat je straks naar het ziekenhuis moet. Suc6!
Je moet wel naar de huisarts hoor! Ik heb het ook gehad en kreeg toen antibiotica die geschikt was voor vrouwen die zwanger zijn.
Dank jullie wel voor het advies. Ik ben nu voor iedere keer plassen twee glazen water gaan drinken met een hoop vitamine c. Op het moment lijkt het een stuk beter te gaan, het doet haast geen pijn meer. Als ik toch het gevoel blijf houden dat het echt niet over gaat, ga ik woensdag naar de ha. Ik hoop zo dat het niet nodig zal zijn.... Groetjes Pina
@ Pina: Ik zou sowieso naar de ha gaan. Ik dacht ook dat het over was, maar ondertussen waren de ontstekingswaarden in mn bloed heel hoog geworden. Was ruim een week na de pijn van de blaasontsteking. het kan dus minder lijken te worden, maar ondertussen tast het wel je nieren aan. En er zijn idd antibiotica die zwangere vrouwen kunnen nemen of als je probeert zwanger te worden.
Vanochtend bij de huisarts een kuurtje gehaald, die me direct nog even fijn meegaf de urine ook op zwangerschap te hebben getest: negatief! Altijd leuk om te horen.... NOT!!!!! Ik weet niet of er nu nog een kans is dat het toch zo is, maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Teleurstelling in elk geval volgende week minder groot! Groetjes Pina
Hey Pina, In je ticker staat dat je over 7 dagen kan testen. Het kan best dat de test van de dokter negatief was, omdat er nog niet voldoende hcg in je bloed zit. Dus er is volgens mij nog best een kans dat je positief kunt testen over 7 dagen (of langer). Ik zal voor je duimen hoor!