Misschien een domme vraag maar ik vraag me echt iets af....... Stel dat je een cyclus van 49 dagen hebt en je bent al in het begin van je cyclus zwanger geraakt. Waneer zou je dat dan moeten testen? Pas als je echt overtijd bent? Vraag dit namelijk omdat mijn cyclus normaal 29 dagen is zit nu op 44, ik heb nog nooit een langere cyclus gehad. We hebben natuurlijk een keer geklust en vrij vlot daarna voelde ik vanalles. Nu zit ik op dag 44 en ben nog steeds niet ongi, me onderbuik is zo gevoelig als wat, me tepels doen zeer (waar ik normaal nooit last van heb) voel me echt vaag. De testen zeggen tot vrijdag aan toe negatief, had me daar bij neergelegd maar begin nu toch wel te twijfelen. Vroeg me dus af dat waneer ik in het begin bijvoorbeeld van de cyclus ergens zwanger moet zijn geraakt waneer dat dan te testen zou moet zijn eventueel?
Als je een lange cyclus hebt dan houd dat dus in dat je ei ook later is geweest en dat zou verklaren waarom je nog niet ongi bent of nog niet positief getest hebt. Dus ja, het is nog even afwachten voor je ben ik bang.. Het is dus de vraag wanneer nu je NOD is.
In principe kun je twee weken na de eisprong positief testen. Dus hoe eerder je eisprong in je cyclus is, hoe eerder je een test kunt doen. Je hebt kans dat je eisprong deze keer veel later is geweest of dat je een keer overslaat. Succes!
Hi, hi, nee je kunt niet zwanger raken voor je eisprong. Zwanger raak je als een rijp eitje bevrucht raakt. Als een eitje voldoende rijp is, dan springt 't en gaat op weg naar de baarmoeder. Onderweg wordt het bervucht (of niet). Mocht 't niet zo zijn dan wordt je ongesteld. In jouw geval zijn er dus 3 opties: 1. Je hebt een late eisprong gehad en zit nog niet voldoende DPO om posi te kunnen testen. 2. Je produceert nog te weinig HCG om posi te testen. Sommige vrouwen testen pas heel laat posi. 3. Je hebt (nog) geen eisprong gehad. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Weet je zeker of en wanneer je een eisprong hebt gehad?
nou ik sta nu dus enorm in twijfel. Ik dacht me eisprong op dag 15 te hebben gehad maar nu had ik op dag 37 enorme slijmproppen met afvegen en wat krampjes. Dus ik sta nu echt in dubio waneer dan echt daadwerkelijk die eisprong is geweest want 2x in 1 cyclus kan toch niet?
Geen idee, jongmoedertje! De enige manier om hier achter te komen is geduld hebben. Je kunt dus op dag 51 nog een testje wagen (als je het zo lang uithoudt tenminste ). Verder weet ik 't ook niet.
whaha die paar dagen kunnen er ook nog wel bij, wacht al 16 dagen dus die laatste kunnen er ook wel bij geloof ik. Stiekem hoop ik dat die rotduivels eens gewoon komen doorzetten! Denk niet dat ik zwanger ben ondanks alles, het zou echt een lucky shot moeten zijn geweest dan. Na ja ik wacht wel af, mag maandag de verloskundige bellen. Zij wil dan zien of ik zwanger ben of zwanger ben geweest door middel van echo. Maar even geduld hebben tot maandag!
Een eicel kan alleen vlak na de eisprong bevrucht worden, voor de eisprong kun je niet zwanger worden. Je kunt niet twee aparte eisprongen in een cyclus hebben, dit is medisch gezien onmogelijk. Je kunt wel tegelijkertijd een dubbele eisprong hebben, maar niet twee aparte op verschillende momenten.