vraag pijn op de borstkas, wat helpt?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nancy1979, 22 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1979

nancy1979 Lid

3 aug 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb sinds mijn 26e week in toenemende mate last van mijn een drukkend, stekend gevoel op de borstkas. Ik begreep van de verloskundige dat dit komt door minder zuurstof en slokdarmirritaties door het maagzuur. Echter, ben nu 37 weken en kan ook mijn schoudertas niet meer dragen vanwege de druk die het op mijn borstkas geeft. Slapen is lastig. Mijn vraag is wie heeft hier ervaring mee en kan mij enkele handige tips geven, buiten de tip Bevallen, dan ben je overal vanaf?

2. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik ga dit even volgen... ik ben nu 23 weken en sinds een paar dagen lijkt het alsof er een band boven mijn borsten zit... een beetje het gevoel zoals jij het beschrijft, dus ik ben benieuwd of dit hetzelfde kan zijn...

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    MWB het gevoel dat er een strakke band om je borstkas zit is een symptoom van hoge boeddruk en / of pre-eclampsie. Zeker reden om morgen even je vk te bellen en te laten checken!

4. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Ik begon zondag ook met pijn/branderig gevoel t was net een band om mijn borstkas. Ben naar de vk geweest maar mijn bloeddruk was aan de lage kant zelfs. Kreeg gaviscon geadviseerd en dit helpt een beetje verlichtend, toch heb ik het gevoel nog steeds en eet steeds kleine beetjes. Ben er af en toe goed ziek en misselijk van en mijn banden reageren erop als ik maar even te veel doe rustig aan was t advies van mijn vk en aangeven wanneer gaviscon niet voldoende verlichting brengt. Bh's kan ik op dit moment ook niet verdragen op mijn borst.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Rennies kunnen idd helpen (Gaviscon mag je namelijk niet onbeperkt innemen)

En je borstkas strekken d.m.v. rek- en strek-oefeningen helpt hier heel goed.

6. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Dat wist ik niet van gaviscon. Mijn vk zei dat ik dat gewoon kon gebruiken wanneer t te erg werd...

7. nancy1979

nancy1979 Lid

3 aug 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo:)

dank jullie wel voor alle tips en het meedenken!

Heb vanochtend eindelijk wat meer duidelijkheid gekregen rondom de aanhoudende pijn rondom de borstkas. Eerst werd er een hyperventilatie gedacht, maar heb dit eerder gehad en dit is een ander soort, een drukkende pijn. Nu blijkt de slokdarm geirriteerd door teveel maagzuur wat terug de slokdarm inloopt en de aanhechtingsspieren van mijn ribben geirriteerd door de zwangerschap (alles wordt slapper door je hormonen dus ook die spieren). Het is dus echt het inademen wat pijn doet en waar je niks aan kan doen dan, jawel.. bevallen,
    Niks aan te doen, behalve rustig aan doen, pijnstilling mag wel maar beperkt (paracetamol of Finimal) en afwachten. Zo blijkt maar weer dat niet alles terug te voeren is op spanningsklachten ivm. de zwangerschap, want vond mezelf toch nog heel mindfull en rustig :)

Deel Deze Pagina