Hoi dames, Ik ben nu 6 weken zwanger, en heb nu 2 weken een blaasontsteking. Zit inmiddels aan mijn tweede kuur, Amoxicilline/Clavulaanzuur, en kreeg hiervoor Nitrofurantoine. Mijn urine staat op kweek, daar krijg ik deze week uitslag van. Nu verlies ik af en toe wat bloed. Af en toe een druppeltje in mijn ondergoed, en met afvegen een beetje. Niet veel dus, en niet de hele dag, maar wel helderrood. Ook heb ik al 2 weken buik en rugpijn. Nu vind ik het lastig, want deze klachten kunnen van de blaasontsteking zijn, maar kan ook duiden op een miskraam. Ik krijg aanstaande dinsdag een echo, dan ben ik exact 7 weken. Volgens de verloskundige is er niet altijd wat te zien met een 7 weken echo, dus ik vind het wel spannend. Nu hoop ik dat er dames zijn die ervaringen hebben met een blaasontsteking in het begin van de zwangerschap. Hadden jullie ook af en toe bloedverlies? Is het goed of slecht geëindigd? En wat kan ik verwachten van een 7 weken echo?
Wat bloedverlies kan inderdaad bij een blaasontsteking. Vaak is het dan wel zo dat het bloed echt in je urine zit, en niet uit de vagina komt. Bloedverlies uit de vagina past dan weer meer bij een miskraam, maar kan ook onschuldig zijn (50% van de zwangerschappen waar bloedverlies was eindigt toch niet in een miskraam). Dit verschil is alleen wel lastig te zien vaak. Hoe is het verder met je klachten? Vervelend dat de eerste ab niet hielp, hopelijk helpt amoxicilline. Dan de echo: als je heel zeker bent van de termijn dan is er met 7 weken wel iets te zien (klein frummeltje met knipperlichtje). Vaak blijkt echter dat vrouwen minder lang zwanger zijn dan ze dachten en soms stopt het vruchtje ook even met groeien om later weer verder te gaan (dat is wel zeldzaam). Vandaar dat 7 weken nog wel een 'kritiek punt' is, waar lang niet altijd iets gezien wordt. Ik duim dat je echo helemaal goed is!