Gestopt met roken, zwanger en aankomen.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kattevrouw, 7 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattevrouw

Kattevrouw Actief lid

27 jun 2013
    122
    0
    16
    ik ben even heel onzeker!
    Op dit moment ben ik bijna 11 weken zwanger, en al 6.5kg (!!!!!) aangekomen! Vanaf het moment dat ik positief testte ben ik gestopt met roken, ik woog 64kg en ik ben 1,76 lang. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik intotaal 20kg aangekomen en ook toen ben ik gestopt met roken toen ik positief testte, alleen heb ik toen in het begin absoluut niet in de gaten gehad wanneer er nou die kilo's bij kwamen. Na de bevalling was ik binne 2 weken 80% van het aangekomen gewicht al verloren ivm veel vocht vasthouden. Nu houd ik het wel erg in de gaten omdat m'n buik nu al mega bol is door de hormonen! Ik heb de hele dag honger. Ik eet ondertussen volgens het ritme van m'n zoontje. Ontbijt, tussendoortje, lunch, fruit, avondeten. Maar nog heb ik 2 en half uur na het avondeten schreeuwende trek. Ik probeer m'n trek dan meestal te stillen met brood, noten crusly, ontbijtkoek en fruit, maar soms grijp ik ook naar de wat minder gezonden varianten.

Wat kan ik doen om die oneindige honger te stillen? Als ik niet wat eet dan voel ik me slap alsof ik bijna flauw kan vallen. Ik wil die kilo's enigszins in bedwang houden!

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier in t begin ook snel gegroeid door veel honger. Met 17wk al +10 kilo.
    Dat is uiteindelijk gestagneerd naar nu in totaal 13 kilo.

Probeer wat koolhydraatarme dingen te eten. Mss hou je het dan in de hand zonder honger te lijden.

3. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik ben bij mijn zwangerschap 27 kg aangekomen, 1.70 en woog 50 kg aan het eind dus 77 :0! Terwijl ik tot week 16 bijna alleen maar heb gespuugd en zeer weinig heb gegeten, dus soms doe je er niks aan. In de 1e weken ben ik het meest aangekomen! Na mn bevalling was het er al snel weer af, op een paar kg na maar dat vind ik niet erg!

4. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hier idem! Bij de eerste 29 kilo aangekomen en tot 20 weken af en toe gerookt als in paar x per week.

Nu meteen gestopt. Nog wel keer of 3 gerookt. Ben nu 13 kilo aangekomen. De laatste 3 kilo gingen ineens snel. Heb teveel gesnaaid. Dus nu even weer meer opletten en meer rauwkost en fruit.

5. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    De eerste drie maanden kwam ik ook super snel aan, at dan ook gewoon wanneer ik honger had en had zelfs positiekleding gekocht in een maat groter omdat ik die dacht nodig te hebben. Maar de afgelopen 14 weken ben ik niks meer aangekomen, heb dan ook niet meer zoveel honger als in het begin en loop nu in kleding dat een maat te groot is.
    Het hoeft dus niets te zeggen dat je nu zoveel bent aangekomen. Stoppen met roken zal idd voor wat meer kilo's zorgen, maar dat is nu eenmaal zo. Deze keer ook gewoon niet meer aan beginnen!

Oh, en ontbijtkoek is trouwens geen gezonde keuze. Eerste ingredienten bestaan uit suiker en de variant waar minder suiker in zit is weer ongezond door de zoetstoffen etc.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja probeer echt te letten op suiker. Dat zit echt OVERAL in tegenwoordig. Probeer koolhydraatarm brood bijv te eten of lekker te ontbijten met ongezoete zuivel (soja yoghurt bijv., of magere melk, magere kwark of amandelmelk) en havermout. Kun je zoeten met bijv stukjes appel en kaneel of wat banaan.

Ik weet niet of je koffie drinkt, maar dat zou je ook zwart kunnen gaan drinken. En beperk het aantal stuks fruit tot 2 of 3 per dag want ook daar zit veel suiker in, net zoals in (sinaas)appelsap.

Muesli ook uit den boze.

Deel Deze Pagina