Ik heb een vraagje. Ik heb sinds 1,5 week vooral 's avonds een beetje jeuk van onderen. Verder is mijn afscheiding niet anders van kleur dan normaal (sinds ik zwanger ben), maar het rare is dat als ik waterige afscheiding verlies (echt heel erg doorzichtig) dan ruikt het echt heel erg chemisch. Het is echt zo'n sterke geur waar de tranen bijna van in je ogen springen. Ik vind dit zo vreemd. Ik dacht zelf aan een schimmelinfectie, maar ik heb verder geen last van roodheid of andere kleur afscheiding. Kan dit normaal zijn? Ik heb helaas een huisarts waarbij ik het gevoel heb niet altijd goed terecht te kunnen en vind het ook een beetje lastig om hierover contact op te nemen. Vandaar dat ik het eerst hier maar eens vraag. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Was ik nog vergeten. Ik heb sinds afgelopen week ook opeens last van een zeurende pijn in mijn onderbuik, vooral 's avonds. Het zit echt laag in mijn onderbuik en ook straalt het uit naar links en rechts richting mijn liezen.
Hoi Irene, heb je het gevoel nog steeds? Het kunnen een paar dingen zijn. De afscheiding en de jeuk en de geur kunnen passen bij een vaginale infectie genaamd Gardnarella. Dit is een onschuldige infectie, maar je kunt hem wel heel makkelijk laten behandelen door de huisarts. Maar je moet er wel even voor langs eigenlijk. Verder passen de stekende buikklachten hier niet echt bij, maar het kan ook zijn dat er (naast de evt infectie) een blaasontsteking zit. Dus een plasje inleveren en een consultje bij de huisarts is zeker een aanrader. Het kan allemaal geen kwaad, maar je moet het wel even laten behandelen, dan ben je er zo vanaf. En het komt veel vaker voor bij zwnagere vrouwen hoor, dus je hoeft je niet te schamen als je hiermee naar de huisarts gaat. Als het geen blaasontsteking is, zijn het gewoon je banden die aan het uitrekken zijn. Groetjes Brigitte
Bedankt voor je reactie. Ik heb totaal geen last meer van buikpijn en de geur van de afscheiding denk ik te kunnen verklaren uit het feit dat ik er alleen last van heb als ik zwarte slipjes draag. Misschien door het wasmiddel of het materiaal ofzo? Maar nu ik katoenen slipjes draag heb ik daar geen last meer van. Het enige wat ik nu nog heb is wat jeuk bij mijn schaamlippen zeg maar. Ik ben nog niet naar de huisarts geweest want ik kon daar niet snel terecht en nu ik alleen nog maar wat jeuk heb denk ik ook niet dat het nodig is. Denken jullie wel? Voor de zekerheid zou ik nog heel graag willen weten of een evt. schimmelinfectie gevaarlijk kan zijn voor je kindje. Mocht ik dat in de toekomst krijgen (daar heb ik wel vaker last van) dan wil ik graag weten of het gevaar kan voor mijn kindje. Heel erg bedankt alvast.
hoi Irene, het kan geen gevaar voor de baby, maar als je bevalt en je hebt dan een schimmelinfectie dan kun je het kindje er wel mee besmetten. Dus als je weer last hebt gewoon even behandelen. En wat btereft het ondergoed, het ligt inderdada wrs aan het materiaal, bij 100% katoen minste last, bij kunsttof (polyesther, nylon etc) veel eerder last. Mirjam