placenta er voor

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 22 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wie heeft dit nog meer, op het uitslagformulier vd 20 wk echo stond dit erop in medische term, en m'n vk heeft dit dus gezegt, maar ze zei alleen maar, dat je de baby dan minder voelt.
    Maar heb ook gehoord, dat je dan niet kunt bevallen op gewone manier?
    of dat de kans is op een bloeding?
    Wie weet hier iets vanaf?
    groetjes :rolleyes:
     
  2. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ligt er aan waar voor die ligt. Als die voor het geboortekanaal ligt kan je idd niet gewoon bevallen, maar als die aan de voorzijde ligt wel. Bij mij ligt de placenta net ietsjes hoger dan het hoofdje van de baby. Dus de baby kan er straks gewoon eerst langs en dan gelijk daar achteraan zal de placenta wel zitten. Wij hebben met 31 weken nog een extra echo gehad om te kijken of de placenta goed lag en ik gewoon kon bevallen, ik kon op deze manier prima bevallen!
    Gr Carry
     
  3. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hallo,

    Wij hebben net een echo gehad. En ze vertelde dat de placenta aan de voorzijde lag. En dat Angela daardoor de baby waarschijnlijk wat later zou voelen.
    Dus als de placenta tegen je buik aan ligt dan is daar de wand dikker en voel je de baby later.
    Ligt hij daarintegen voor je baarmoedermond dan zal je niet op een natuurlijke manier kunnen bevallen. Ik zou gewoon je vk bellen en vragen waar hij nou precies voor ligt.
    Dan heb je duidelijkheid en weet je waar je aan toe bent.

    Groetjes Diane
     
  4. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @Angela&Diane: Ik voel idd ook ons meisje minder goed dan dat ik dat met onze zoon deed. Bijvoorbeeld simpele dingetjes als de hik voel ik nog steeds niet heel erg duidelijk, maar bovenin worden de bewegingen op den duur steeds harder en net zoo duidelijk als iemand die de placenta op een andere plek heeft en aan de hele voorzijde de baby voelen.
    Je herkend van binnen zelf de bewegingen wel, maar voor de partner is het in het begin moelijk te voelen en dat vond ik er ook erg jammer aan! En Mensi idd gewoon even na vragen, anders ga je alleen maar lopen stressen terwijl dat mss helemaal niet nodig is! Gr Carry
     
  5. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Bij mijn eerste echo zei de verloskundige dat de placenta voor lag, bij de tweede echo bij de gyneacoloog zeiden ze al dat de placenta aan het draaien was en nu ligt ie in de bovenbocht, zeg maar. Ze zeiden toen ook dat het langer kon duren voordat ik de baby zou voelen, maar nu de placenta gedraaid is,voel ik m toch!
     
  6. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Mijn placenta ligt ook voor. kan gelukkig gewoon bevallen! Ik voelde de uk rond een week of 19. Bewegingen zijn/voel ik het sterkst onder mijn ribben en aan de zijkanten van de baarmoeder.
     
  7. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    @Mensi: Ik denk als je niet op de gewone manier zou kunnen bevallen dat je vk het wel zou zeggen hoor.
    Zoals carry eerder al gezegd heeft, het is te zien waar de placenta voor ligt. Als die gewoon naar voor toe gegroeid is en niet voor het geboortekanaal ligt, is er normaal gezien geen probleem.
    Ik ben nu natuurlijk 1 van de pechvogels, waar niet alleen de placenta vooraan ligt, maar die ligt ook nog es voor het geboortekanaal. Daardoor zal ik dus idd niet op gewone manier kunnen bevallen. Ik herinner mij ook nog dat m'n gyn dan tegen mij gezegd heeft, dat je zo'n voorliggende placenta (placenta praevia), zoals bij mij dus, pas vanaf de 25ste zwangerschapsweek kan vaststellen.
     
  8. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Mijn placenta ligt ook voor, en toch voelde ik frummeltje al erg vroeg.
    Ik voel de kleine ook alleen onderin mijn buik, dus niet overal.
     

Deel Deze Pagina