mijn zoontje is 2,5 jaar. nu weekje bezig met zinnelijk te maken. hij pakt het eigenlijk onwijs goed op. heb gewoon zijn luier uitgedaan overdag. en in onderbroek laten lopen. plassen had hij nu dag of 2 al aardig voor elkaar. soms nog een keer een ongelukje. gaat soms op potje soms op de wc, net wat hij wil. op peuterspeelzaal toen ze vroegen of hij moest plassen is hij ook gewoon op de wc gegaan.kwam droog thuis! nachts gaat het ook goed (vannacht wel plasje in luier maar hij is momenteel ook niet helemaal fit) alleen het poepen gaat niet.of in elk geval dat blijft hij in zijn onderbroek doen. net ook dan heeft ie net rustig ff op potje gezeten en nog geen 5 minuten later poept hij in zijn onderbroek. en dan moet hij uiteraard gelijk uit en weggegooid worden. weet dat ik geduld moet hebben hoor maar dacht misschien heeft er iemand nog tips
Veel kinderen die net ZINDELIJK (Zinnelijk is iets heel anders Woordenboek - Betekenis van zinnelijk) vinden het eng om te poepen. Geeft hij aan dat hij moet poepen? Op dat moment misschien een luier geven? Of heel veel afleiden als hij op het potje zit, boekje lezen, voor de tv.
Wat mij bijgebleven is uit die periode is dat "zindelijk maken" waarschijnlijk niet gaat lukken....Hoe graag ik het ook wou, het kind bepaalt het toch zelf...en ik vond dat best wel lastig, want ik had gelezen dat sommige van de een op de ander dag zindelijk zijn...nu ja bij ons niet, het was echt een periode in vele kleine stapjes en soms ook een terugval...poepen is echt nog iets anders dan plassen...Geef je kind de tijd en wil het niet linksom, dan maar rechtsom...ik heb veel dingen geprobeerd, op vaste tijdstippen, iets als beloning in vooruitzicht stellen...het enige wat helpt is geduld hebben en steeds weer aanmoedigen en opeens kunnen ze het..., ja echt...
hij geeft het helaas niet aan,pas als hij gepoept heeft. heb opzich ook geen haast. ben thuisblijf moeder dus wat dat betreft alle tijd. maar lekker is anders (elke keer poep in zijn onderbroek) maar ja maar ff doorzetten
Hier duurde dat 1.5-2mnd ongeweer. Ze gaf aan maar te laat of gaf aan maar moest NU direct. Het werd steeds langere tijd ophouden en wachten. Ik deed verder niets, nam altijd setje mee en thuis lette op waneee (tijd) ze poept. Dat was vrijwel altijd ochtend of namiddag. Ik gaf extra aandacht daar op voordat naar buiten even vragen of ze wil poepen/poep maar dan gaan we weg etc. Wilde zw niet dan deed ze niet en wilde wel dan deed ze wel als ik vroeg herinnerde ze zich aan en ze poept niet op andermans wc toen dus liever deed ze thuis voordat we weggaan. Tegenwoordig ze poept overal als ze moet.dus ook buiten paar x gebeurt dat ze zegt ik moet naar wc, pipi. Ze doet alles uit en gaat zitten (tegenhouden heeft geen zin;/ en dan poept ze! Gelukkig gebeurde dat maar 2x en in het bos en ik had hondenzakjes mee😁😁 Maar goed even geduld dus je moet hebben! Gewoon in broek laten doen en verschonen ze hebbdn het gauw door dat ze moeten "wachten"
Hier ook plaszindelijk maar niet met poepen. Ergste is, hij houdt het gewoon op! Dus ik doe hem 2x per dag een luier aan, op zijn poepmomentjes. Is nu trouwens bezig beter dat dan ophouden en buikpijn hebben, ik wacht gewoon af
Hier sinds eind juli wel plaszindelijk, maar poepen gaat 9 van de 10 keer in de broek. Niks helpt; luier aanbieden, lief zijn, de hemel in prijzen als het lukt, mopperen, afspreken dat ik erbij blijf. Ze vind het vies, maar ja het lukt om de een of andere reden gewoon niet. Zoon van mijn neef had het ook en daar is het na ongeveer een jaar goedgekomen, dus ja het is zoals het is en ik laat het maar zo.... (hoewel ik er wel van baal)
Hier ook zo.. plassen op de wc was binnen een week gebeurd, poepen af en toe maar nu helemaal niet meer. Nu moet ik wel zeggen dat we al een maand of 2 sukkelen met zijn gezondheid, heeft vaak diarree dus dat speelt ook mee. Hij vraagt wel op zijn luier, dat dan weer wel. Hoor dit vaak hoor, schijnt dat veel kleintjes op een of andere manier bang zijn om op de wc te poepen ofzo.. ik zie het wel, vraag af en toe of ie niet op de wc wil maar dat wil hij eigenlijk nooit. Komt vanzelf wel goed denk ik
stickersysteem werkt hier goed...me zoontje is net 2 jaar en poept op het potje al en plasje ook 1 sticker voor plasje 2 voor poepen !!
Toen ze 1e keer zei poepen en ging op potje poepen we hadden afgesproken erg blij van worden: dus we gingen klappen, gek doen, poep bekijken dan zei ze : mijn grote poep!! Waaauw!!!! Ik zei dat poept hoort in wc, dus we moesten tijdje samem potje dragen naar wc, ze wil per se vasthouden bij weggoeien en ze moest perse zelf doorspoelen. Dan moesten we samem hard en luid zeggen: dag dag grote poep!!!!!! En zwaaien. Gekker kon niet maar zo zie je dat ze zien poep als iets "eigen" en bang/willen niet "los laten". Dat was maandje of zo nu dus plas/poep en wegwezen en ik moet het opruimen))
hier krijgt hij ook sticker als hij geplast heeft, en dan gooien we t ook leeg in wc. als hij in onderbroek gepoept heeft moet ik et ook gelijk weggooien van hem. we gaan maar gewoon door. komt vast ooit goed blij dat hij niet de enigste is!
Onderbroekjes kan je wassen he. Als het een drol is pleur je die in de wc, onderbroek in een emmertje biotex, die vis je r met een stok/tang/handschoentje/zakje om je hand heen uit en in de was met alle andere vieze was. En emmertje pleur je leeg in de wc. Oftewel hier ook nog poep in de broek. Alleen bij hele dunne vieze poep gooi ik z'n broekje weg. Meestal gewoon was.
Bij echt vieze plakpoeop gaat de onderbroek hier ook gewoon weg. Brrrrr vies haha. Maar goed, hier goedkope hema onderbroeken en meestal is weggooien nietnodig. Kinderdagverblijf spoelt ze wel altijd uit, mijn helden
ik was ze ook gewoon hoor.geld groeit niet op mijn rug helaas. en ook de goedkope vind ik te duur om elke dag weg te gooien. vanmorgen voor het eerst op potje gepoept! had hem beloofd dat we aardbeien gingen kopen. nou binnen 5 minuten had hij gepoept, hij zat echt te kokhalzen van de lucht. dus hij vind het gewoon vies.
Nou inderdaad .Hoezo weggooien? Als ik het direct met de hand uit spoel is het al zo schoon dat je er niks meer van ziet .Dan in de wasmachine. Je kan wel aan het kopen blijven....