Ook wij..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Adinka, 1 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Net zoals velen hier proberen mijn man en ik ook om zwanger te worden.

In mei heb ik besloten om te stoppen met de pil.
    Ik ben al eens eerder gestopt met de pil, om andere redenen. Toen ben ik na een half jaar naar de huisarts gegaan omdat ik nog steeds niet ongesteld werd. Zij vertelde me dat het wel tot een jaar kan duren voordat je weer ongesteld wordt na het stoppen met de pil.

Ik hoopte dus dat het dit keer wat sneller ging.
    Na 6 weken werd ik ongesteld. Even had ik de illusie dat ik daarna een perfecte cyclus zal hebben. Niet dus..
    Sinds ik gestopt ben heb ik een cyclus van 6 weken.
    Ik ben sinds de vorige keer begonnen met ovulatie testen.
    Daar word ik tot nu toe ook niet veel wijzer van.
    Er is altijd wel een vage 2e streep aanwezig. Ene keer donkerder dan de andere keer. Bijna 2 weken geleden waren ze opeens wat donkerder dan de rest. Geen duidelijke ja, geen duidelijke nee. Bij navraag kreeg ik te horen dat het kan zijn dat ik toen mijn eisprong heb gehad (dit komt overigens niet overeen met de 6 weken cyclus die ik heb sinds ik gestopt ben met de pil, maar wie weet verandert deze), maar dat deze zo kort was dat ik hem niet goed heb kunnen vastleggen..
    Jammer...

Als ik verhalen lees van hoe lang alles kan duren en hoeveel er mis kan gaan word ik een beetje bang..
    Bang dat het ons niet gegund is, bang dat ik heel lang zal moeten wachten enzovoorts.

Ik hoop dat volgende maand de ovulatietesten een duidelijker beeld geven, zodat ik in ieder geval zeker weet dat ik een eisprong heb. Dan is dat weer één zorg minder...

2. Tearmiss

Tearmiss Actief lid

18 feb 2015
    214
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wat vervelend zeg dat je cyclus zo in de war is. Je zou ook kunnen gaan temperaturen om nog meer inzicht te krijgen in je cyclus. Ik heb het ook een tijdje gedaan en goed inzicht gekregen. Elke morgen voor je opstaat je temperatuur meten en opschrijven. Als je dan je piek hebt gehad op je ovulatietesten dan heb je 1 tot 2 dagen later een temperatuur die 0.1 tot 0.3 graden hoger is (als het goed is). Er zijn wel appjes waar je alles in kunt vullen en die dan je eisprong uitrekenen.

Als je het een paar maanden gedaan hebt kun je de data ook aan je ha laten zien als je denkt dat je geen eisprong hebt.

We zijn allemaal bang dat het lang duurt of dat het zelfs helemaal niet lukt. Maar bij de meesten komt het goed :)

3. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je bemoedigende woorden :).
    Ik zal inderdaad ook eens gaan temperaturen! Hoe meer inzicht hoe beter...

4. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Meid ik had ook geen cyclus. Wij zijn gewoon regelmatig gaan vrijen en ik was binnen een maand zwanger. Dst met een cyclus van soms 2 soms 4 en meestal 6 weken. Gewoon 2-3x per week

5. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het zo snel gelukt is bij je!
    Ook fijn om zulke verhalen te lezen. Dat geeft hoop!!

Kan iemand me uitleggen hoe het werkt met temperaturen?
    Daar ben ik namelijk niet zo in thuis!

6. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Zijn jullie wel al aan het vrijen zonder anti conceptie?

7. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Wat vervelend van je cyclus.

Temperaturen doe je elke ochtend voor dat je opstaat. Het liefst rond de zelfde tijd. Als je temp iets hoger is dan betekend dat als het goed is dat je een ei sprong hebt gehad. Ik heb het niet zo heel lang gedaan, om dat de gyn zei dat ik er mee moest op houden, dit zou alleen maar stres geven en een vrouwen lichaam geeft van zelf aan wanneer er een ovulatie is, sommige vrouwen merken dingen aan hun lichaam en krijgen meer zin in sex.

Ovulatie testen heb ik wel een hele poos gedaan, dit vond ik erg fijn. Op de dag dat mijn test positief was werd ik altijd 15 dagen later ongesteld. (helaas)

Een positieve test is pas positief als de test streep even donker of donkerder is als de controle streep.

Ik snap dat het voor jou lastig is, als je zo lang moet blijven testen tot je eindelijk een positieve test heb in zoon lange cyclus. En het kost uit eindelijk ook een hoop geld.

Doe wat voor jou goed voelt, heb in ieder geval een paar keer per week gemeenschap met je man/vriend dan weet je in ieder geval dat je geen kans mist.

Succes, hopelijk heb je snel een 'normale' cyclus of nog beter een mooie zwangerschaps test in handen :)

8. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben ook gestopt in mei met de pil en een cyclus van 41 dagen! Volgens de huisarts is er dan een cyclus en een eisprong want je word ongesteld! Hij zei me te starten met ovulatietesten! Dat gaan we de volgende ronde dan maar doen! Ook zei hij gewoon regelmatig gemeenschap te hebben en dat je ook met lange cyclussen "gewoon" zwanger kan worden en de kans op een zwangerschap net zo groot is! Dat gaf mij wel hoop :)

9. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jazeker :D

10. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je informatie.
    Enorm balen dat je steeds weer ongesteld werd/wordt. Lijkt me zo ontmoedigend..

Bij mijn ovulatietesten had ik 2 dagen een duidelijke 2e streep, maar alleen de linkerkant was net zo donker als de controle streep. Niet echt overtuigend dus.
    Misschien moet alles nog steeds wat op gang komen.. We zullen zien!!

11. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat toevallig!!

Mij is verteld dat als je cyclus langer is dan 5 weken dat er dan geen zekerheid is of er een eisprong is geweest. Dat je wel ongesteld bent geworden maakt dan niet zoveel uit.
    Het is wat frustrerend dat je iedere keer zo lang moet wachten op een nieuwe kans met zo'n lange cyclus!!

12. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    Ja ik vond het ook raar omdat ik ook anders heb gelezen maar de huisarts zei het dus dat geloof ik dan maar voor nu...weet het ook niet! Het wachten duurt inderdaad erg lang haha...hoe langer het duurt hoe meer hoop je toch hebt op de een of andere manier!

13. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Mmm mijn eerste cyclus na stoppen pil was volgens mij iets van 47 dagen daarna zwanger geworden in een cyclus van 42 dagen dus je kunt wel eisprong hebben in lange cyclus het nare is alleen dat je het niet zeker weet

14. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    Ja klopt elsie! Daarom zei de huisarts me te starten met ovulatietesten rond dag 26 en dan te kijken of je hem vind!

15. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat is mij inderdaad ook verteld.
    Het KAN wel, maar je weet niks zeker.

Daarom mag ik morgen bellen naar het ziekenhuis voor een echo van mijn onderbuik. Even kijken hoe het er allemaal uitziet van binnen. :)

Deel Deze Pagina