hoi allemaal, Ik heb sinds een week striemen over mijn borsten lopen en vind dit heel naar eruit zien en al helemaal hoe snel dat steeds erger word ik kan er soms wel om janken ... omdat ik niet had verwacht dat striemen op je borsten konden komen??? ik wist wel dat mijn buik er op den duur aan zou gaan maar ik wist niet dat t dus ook op andere plekken kon gaan zitten . striemen komen bij mij in de familie veel voor; mijn moeder en zus hebben het nog steeds (mijn zus heeft maar 1 kind) en zij heeft t aardig heftig. ik weet dus ook dat t niet echt meer weggaat maar toch vraag ik me af of er wat middeltjes misschien zijn die t kunnen verlichten? iemand ook met striemen bekend? Het klinkt stom en ik hoop dat dit op de goede manier opgevat word door anderen maar soms kan ik nogal jankerig zijn.. ik heb voorheen veel mee gedaan aan fotoshoots en lette erg op mijn figuur enzo.. en soms heb ik dan even een baal en besef momentje dat ik dan denk; oke mijn oude figuur ga ik niet zomaar meer terug krijgen. ik kan er behoorlijk verdrietig om worden maar tegelijkertijd vind ik dat dit t ook wel waard is! zo'n prachtig wondertje dat nu in me groeit en mij zo gelukkig maakt.. dus t is echt t balen om mijn figuur maar niet om de zwangerschap.. ik zou alles op alles willen zetten dat het wondertje gewoon lekker gezond blijft in ieder geval.. hopelijk ook herkenbaar die baal momenten ? moest even tegelijkertijd van me afschrijven hoor maar tips zijn welkom!
Hartstikke normaal om er van te balen hoor! Ik dacht dat ik, ondanks dat ik superveel aankwam, er ongeschonden vanaf zou komen. Not! De striae schoot er letterlijk in toen ik precies 40 weken was. M'n borsten niet, maar wel op m'n zij en rond m'n navel. Ik kan nooit meer een bikini aan en betwijfel of ik ooit weer een platte buik ga krijgen. Ik ben als de dood voor een zogenaamde buikschort (vel van je buik wat over je flamoes hangt 😳 Haha maar ik kwam dan ook meer dan 35 kg aan. Ach, als ik kijk wat ik er voor terug heb gekregen, is het eigenlijk allemaal waard geweest. Hoe cliché het ook klinkt. Smeren helpt trouwens niet. Geen enkele crème/zalf/lotion/olie zal striae voorkomen. Ik denk dat je het alleen kan voorkomen door veel water te drinken en niet teveel aan te komen. Ik weet zeker dat de schade bij had meegevallen als ik m'n vreetaanvallen kon weerstaan.
Tuurlijk mag je daarvan balen! Dat doet echt niets af aan de liefde voor je kindje en dat het het waard is. Ik was ook super bang voor striemen, heb vanaf het begin meteen bindweefselmassage toegepast en allerlei smeersels gebruikt. Inderdaad nog geen striemen, maar ja, dat was misschien zonder massage ook wel zo geweest. De massage (het best wel 'pijnlijk' optillen en knijpen van je huid zodat het bindweefsel langzaam oprekt) schijnt wel wat te kunnen doen, smeersels sowieso niet die moet je echt gebruiken omdat je het lekker vindt. Het is niet leuk om afscheid te nemen van je oude lijf, maar ik hoop dat je het straks zo druk hebt met je kleine dat je daar niet meer zoveel bij stilstaat!
Balen maar overal waar huid snel kan uitrekken kan je striemen krijgen heupen bijvoorbeeld ook. Mijn man geeft zelfs striemen op zijn onderrug van groeispurten toen hij jonger was. Erg lelijk maar uiteindelijk kan je er weinig aan doen. Het ligt denk ik ook echt aan je huid. Mijn moeder smeerde bij haar zwangerschappen als een gek met vanalles en nog wat maar staat vol terwijl mijn zus smeerde als een gek en geen striemen heeft. Ik smeer super weinig omdat ik het steeds vergeet en tot nu toe nog geen striem gezien buiten de striemen die ik sowieso al heb vanaf mijn pubertijd (borsten en heupen).. mooi is anders en snap dat je er van baalt. Ik hoop ook dat het blijft bij de striemen die ik sowieso al had en er geen meer bij krijg.
Tja, ik snap je wel. Tot ongeveer 32 werken had ik nergens last van. Toen besloot mijn dochter in te gaan dalen en toen is het geëxplodeerd. Allemaal striemen op mijn buik en zelfs op mijn bovenbenen. Zelfs de verloskundige vond het op dat het alsnog zo plotseling zoveel was geworden. Ik baalde ontzettend maar nu heb ik zoiets van 'dan maar geen bikini'. Als ik naar mijn dochter kijk vind ik het allemaal niet meer zo erg. Ik krijg er zoveel moois voor terug! En als je mij dat tijdens mijn zwangerschap had gezegd, had ik je echt kwaad aangekeken met zo'n cliché opmerking, maar het is gewoon waar
Naar hea die striemen Eerste zwangerschap ruim 25 kilo aangekomen (voornamelijk vocht had zwangerschapsvergiftiging) hierdoor zelfs striemen op mn kuiten gekregen. Pff Ik heb me er maar bij neer gelegd, ik ben slank van mn zelf dus zal ook als deze zwangerchap goed gaat vast weer striemen krijgen.
Leuk is anders, maar je kunt er niets aan doen. Smeren helpt niet want je hydrateert alleen de bovenste huidlagen en de striemen zitten in dieper bindweefsel. Masseren kan wel helpen om het soepel te houden maar als je er gevoelig voor bent krijg je ze toch. Ik heb steeds gesmeerd en gemasseerd maar ik heb er toch een paar gekregen, rond de 30 weken begon het. Gelukkig helemaal onderaan mijn buik zodat ze wel te verbergen zijn onder een bikinibroekje. Ik heb ze ook op mijn heupen uit mijn pubertijd maar die zie je eigenlijk bijna niet meer. Ik hoop dat het bij deze ook zo gaat.
Ik smeer iedere ochtend en avond met de Weleda zwangerschapsolie. Ik weet niet of het daardoor komt, maar nog geen striemen.. Na het douchen staat de huid van mn buik best strak en na het smeren is die weer lekker zacht en soepel.
Ik zit er ook onder, borsten, buik, benen, knieholten etc. En ik baal er natuurlijk ook van. Maar ik moet wel zeggen dat het me heeft verbaasd hoe goed het is bij getrokken. Op mijn buik waren de striemen echt felrood, maar nu zijn ze wit. Je ziet ze natuurlijk nog wel, maar ze vallen in ieder geval een stuk minder op. Het is, hoe naar ook, een kwestie van accepteren.
Lijkt me logisch dat je doet balen, doe ik zelf ook. Had nergens last van tot enkele weken geleden, ineens vanaf mijn schaambot tot mijn navel vol met striae Mijn linkerborst zit ineens vol donkere pigmentvlekken, ziet er gewoon echt niet uit Ik hoop dat het grootste gedeelte gaat wegtrekken na de zwangerschap maar ben er bang voor. Was voor de zwangerschap ook met veel moeite 20 kg afgevallen aangezien ik niet kan sporten door mijn lichamelijke beperkingen en ben deze zwangerschap gewoon 27 kg bijgekomen terwijl ik echt wel opgelet heb Oke, ik zit wel gigantisch vol met vocht van mijn knieën tot mijn voeten en ook mijn polsen hebben het te verduren want heb er Carpaal Tunnelsyndroom van gekregen. Dus na de zwangerschap zal ik hopelijk snel een kg of 20 kwijt zijn maar die laatste kg's daar moet ik weer hard voor werken terwijl ik al zo onzeker over mijn uiterlijk ben
Ik snap je helemaal! Ik heb van mijn eerste dochter allemaal striemen.. Ik was 12 kilo aangekomen en in week 34 schoten ze er allemaal in.. Op mijn buik, zij, billen en benen ik moet zeggen dat ze nu wel witter zijn geworden. (Maar helaas nog steeds heel erg breed en flubberig). Bij de tweede heb ik gelukkig geen striae gehad op wat kleine puntjes boven mijn oude striae na, misschien omdat het van mijn eerste al zo gescheurd was?
Bij mijn eerste zat de onderkant van mijn buik helemaal onder en daar baalde ik ook super erg van... De tweede heeft de bovenkant afgemaakt en ben benieuwd waar deze ze gaat neerzetten... Bij mij komen ze elke keer vanaf 36 weken ongeveer... Maar ik snap je echt zeker wel. Tuurlijk krijg je er iets moois voor terug maar hallo vaders ook maar zij hoeven er geen lelijk lichaam voor terug te krijgen
mijn buik zit er ook onder.. borsten een paar kleine. maar ik trek in de zomer gewoon mijn bikini aan hoor! deze keer zal ik wel een tankini kopen omdat ik straks een dikke buik heb maar heb altijd een bikini gedragen. de huisarts zei toentertijd dat ik met olijfolie moest smeren voor de striemen maar ik gebruikte al baby olie. als ik niet smeerde voelde ik ze er echt in schieten en met smeren voelde ik het niet. ik denk dat het wel iets scheelt als je een olie gebruikt.. na de tijd zijn ze mooi wit weggetrokken en aangezien ik zelf een erg lichte huid heb die in de zon amper verkleurt vallen ze bij mij amper op.. mijn ene zus heeft het nog erger dan ik en mn andere zus heeft een enkele..
Ik ben er ook erg bang voor dat ik t nog ga krijgen maar even een peptalk: het is iets waar je NIKS aan kan doen en t is een overblijfsel van dat je een baby gedragen hebt. Hoezo niet in bikini? Je moet je niet schamen voor strepen op je buik!! Ik heb bij mn eigen vriend en ook bij vorige vriendjes striae gezien, witte strepen die me haast niet opvallen en hou toch echt niet minder van hem daarom. En dat zal andersom ook niet t geval zijn.
Hier ook! Als het niet mooi hersteld ga ik er wat aan laten doen. Laseren ofzo. Vind het echt niet mooi! Smeren helpt niet. Het helpt je huid soepel te houden maar striae voorkom je niet. Ik heb een hele dunne buikwand en huid. Mijn huid staat letterlijk op spanning al weken. De gyn zei och.. Die moet er echt uit nu. Dat zelfde zeiden ze overigens bij mijn dochter ook. Mijn huid kan niet meer..
@ Maart, laseren helpt niet zoveel want dat maakt het alleen lichter wat al uit zichzelf ook gebeurd na zoveel tijd. De striemen van mijn. Eerste zijn na 3 jaar pas echt lichter geworden Collega van mij had het operatief laten verwijderen. Dat is denk ik de enige mogelijkheid om er helemaal vanaf te zijn maarja daar zitten ook risico's aan en een flinke ingreep. Het is maar net of je dat er voor over hebt.
Mijn VK zegt, je hebt het in de genen, of je hebt het niet.. Mijn oma, moeder, tantes hebben het allemaal niet.. Ben daar ook best blij mee hoor! Kan mij heel erg voorstellen dat je baalt.. Maar weet wel dat je je mooie tijgervelletje met trots mag dragen! Je hebt straks een mooi popje..
Ik heb na mijn eerste ook behoorlijk veel striae cadeau gekregen. Verschrikkelijk vond ik het! Bijna paarse strepen waren het soms. Maar vorige zomer, na vele maanden intensief scrubben en smeren met pure aloë vera, en veel afvallen sporten enz... Was mijn buik helemaal plat, en de strepen zo klein en doorzichtig dat ze bijna niet zichtbaar waren! Niets is onmogelijk, alleen heeft het wel tijd nodig...
Bij mijn dochter dacht ik er ook ongeschonden uit de strijd te zijn gekomen (geen striemen op buik), maar toen kreeg ik na de bevalling onwijze stuwing in mijn borsten. In 3 dagen tijd van cup D naar F, dus de striemen sprongen in mijn huid! Maar ik moet zeggen dat het nu bijna niet meer opvalt. Een zonnebankje of een beetje zelfbruiner en je ziet het amper!
Ik weet niet of smeren echt helpt. Ik heb mijn eerste zwangerschap gesmeerd, en geen striae gekregen. Tweede zwangerschap helemaal niks gesmeerd, buik was nog veel groter, en ook geen striea gekregen. Smeren verlicht misschien wel de jeuk, mocht je dat hebben?