na 9 weken nog geen echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mary Jane, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mary Jane

    Mary Jane Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    beste allemaal,

    Vandaag ben ik 9 weken en 2 dagen zwanger en ga ik voor mijn intake naar de verloskundige. Ze zei dat ze geen echo zou doen, omdat dat nog te vroeg was. Ik heb het idee dat er genoeg mensen zijn die zo vroeg al een echo gehad hebben!

    Wie weet hoe dit zit?

    groetjes Mary Jane
     
  2. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Dat ligt denk ik aan je achtergrond. Voor ik zwanger werd van mijn dochter had ik 2 miskramen gehad en dan willen ze wel eerder kijken of alles goed zit.

    Maar het is wel normaal dat je een termijn-echo krijgt rond de 12 weken als je geen 'verleden' hebt.
     
  3. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Het verschild echt per vk wanneer je de echo krijgt, over het algemeen doen ze de echo met ongeveer 12 weken.
    Ook ik heb hem wel met 8 weken gehad, maar dan duurd het wachten naar de 20 weken echo heeel lang hoor hihi.
    Maar snap wel dat je snel je echo wilt hebben.
    Heb je wel een idee wanneer je dan je echo krijgt?
     
  4. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohww ik had trouwens geen verleden met een miskraam ofzo.
    Bij onze vk krijg je dus je echt bij ongeveer 8 weken
     
  5. Mary Jane

    Mary Jane Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Nee, ik heb geen idee wanneer ik dan de echo krijg. Misschien moet ik met 12 weken wel terug komen?
     
  6. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ligt ook aan de praktijk denk ik. Ik heb de echo met 10 weken gehad, omdat ze dat in die praktijk standaard doen. Soms eerder en soms ook later...
     
  7. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Ik had mijn eerste echo met 7 weken.
    Dit komt door mijn huisarts, hij heeft mijn eerst door gestuurd naar
    de gyn, voor een termijnbepalings echo.
    Mocht daarna pas een afspraak maken met de VK van hem.
    Bij haar kreeg ik nog een echo met 10 weken, ook onder de mom van een termijnsecho.
    Het is dat mijn huisarts mij naar de gyn had gestuurd anders had ik ook pas met 10 weken mijn eerste echo gehad.
     
  8. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Een verschil tussen België en Nederland! Of misschien is het gewoon mijn gyn dat zo werkt, maar ik heb van in het begin elke maand een echo gehad. Elke keer als ik op controle kom doet ze een echo en de laatste 2 maanden moest ik elke week langsgaan, dus elke week echo!

    Mijn eerste echo was wel met 13 weken, maar dat was ook mijn eerste bezoek voor mijn zwangerschap.
     
  9. patrien

    patrien Niet meer actief

    ik heb inderdaad ook een echo gehad met 12 weken. dit was / is standaard in mijn verloskundige praktijk.
    tjee wat was dat lang wachten....
     
  10. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Ik kreeg mijn 1ste echo met 10 weken en 4 dagen.
     
  11. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Hier een echo gehad bij 11 weken. Ik kon kiezen in de 11e of 12e week. Eerder doen ze het hier niet. Inderdaad met 9 weken ook alleen intake gehad. Toen ook de formulieren voor de echo meegekregen. Succes!
     
  12. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik heb de eerste echo met 12 weken gehad.. een dag om nooit te vergeten!

    Liefs kiss
     
  13. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik heb een extra echo (morgen, met 8 weken dus) voor elkaar weten te krijgen door mijn leeftijd in de strijd te gooien :D
    Anders had ik gewoon moeten wachten tot ruim 11 weken voor de echo met nekplooimeting, dan hadden ze de termijnbepaling heel efficient in 1 echo erbij gedaan. Of ik was nu uitgeweken naar een pretecho, dat had ook nog gekund.
     
  14. maart

    maart Fanatiek lid

    18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn eerste echo was met 12 weken.
     
  15. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Mijn eerste echo was met ong. 11 weken. DAt is vrij standaard.
    't is ff wachten, maar wel de moeite waard en iid: het stuk tot de 20 weken echo is dan ook niet zo lang.

    groetjes sanneke
     
  16. loodje

    loodje Actief lid

    1 feb 2007
    241
    0
    0
    hier ook eerste echo met 12 weken en tweede met 20 weken.
    groetjes
     
  17. engel25

    engel25 Actief lid

    29 jun 2007
    205
    0
    0
    Ik had bij alle drie mijn kids al snel een echo, de eerste al met 6 weken, de 2e en 3e met 9 weken.
     
  18. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Inderdaad zoals de andere dames al aangeven 11 a 12 weken is standaard maar ja er zijn altijd VK die daar van afwijken. Niet elke VK kan zelf echo's maken dus waarschijnlijk krijg je een verwijsbriefje mee na je bezoek.

    Ik had dit keer ook eerder mijn echo's maar dat kwam helaas door een eerdere MK en bloedingen.

    Dus nog even geduld! Het is het waard!
     
  19. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    wat ik heb gehoord is dat VK vaak pas rond week 11/12 de eerste echo doen. Vrouwen die bij een gyn lopen wegens vruchtbaarheidsproblemen krijgen vrijwel direct (met een week of 6/7/8 ) een echo om te kijken of alles goed is en om te bepalen hoe ver je bent. vandaar denk ik dat sommige eerder een echo krijgen als anderen... ik krijg hem met 8 weken bij de gyn dit omdat ze met vakantie zijn en niet eerder terug zijn anders had ik hem wel eerder gehad.
     
  20. Mary Jane

    Mary Jane Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    hee meiden,

    Vanmiddag de intake gehad bij de VK. Hartje geprobeerd te horen met de doptone, maar dat lukte niet. Omdat mijn vorige menstruatie heel minimaal was (innestelingsbloeding?) krijg ik deze week al een echo! Yes! Ik wil gewoon graag weten dat het goed is. Eerder durf ik het goede nieuws ook nog niet te vertellen. Ik hou jullie wel op de hoogte.

    xx Mary Jane
     

Deel Deze Pagina