Aanbiedingen pfff.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Drieka, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

We hebben afgelopen maandag na een prachtige termijnecho iedereen ingelicht omtrent onze zwangerschap.

Nu hebben wij beiden in de familie genoeg mensen die kleine kinderen hebben, jongens EN meisjes.

Nu heb ik al dagen van verschillende familieleden gehoord dat ik wel een box, kinderwagen, wipstoeltje, maxi-cosi e.d. kan overnemen.
    Ik weet dat het allemaal ontzettend goed bedoeld is en vindt het ook zeker lief maar dit is niet iets wat mijn man en ik willen!

Bepaalde spullen zoals een babykamer, kinderwagen (alledrie in 1), wipstoel, babyfoon willen we gewoon erg graag zelf uitzoeken, iets in onze smaak en stijl, iets wat we kunnen bewaren voor eventueel nog een 2de kindje.
    Wij hebben nu eenmaal een hele klassieke smaak en daar passen bepaalde dingen echt niet bij.

Zo hebben wij bijvoorbeeld de woonkamer compleet oud koloniaals ingericht en dan kan je er echt geen witte box inzetten bah! We hebben zelf al lang gezocht en hebben 1 winkel gevonden die een koloniaalse box doet verkopen voor een mooie prijs, die willen we dan ook graag kopen want die heb je tenslotte toch snel 2 jaar in je woonkamer staat en een 2de kindje kan die dan ook weer gebruiken.

Ik wil niemand kwetsen door te zeggen dat ik hun spullen niet hoef want dat komt ook zo ondankbaar over!
    Ik heb wel voorzichtig laten vallen dat we al bepaalde dingen op het oog hebben dus dat we nog eventjes doen kijken.

De broer van mijn man begreep het volkomen want de spullen die we van hun konden krijgen was echt een kwestie van lenen want zij willen ook graag nog een 2de kindje, mijn nicht die begreep het ook alleen mijn schoonmoeder niet zo zeer pfff.

Ze had ergens een rode buggy gezien en vond het echt iets voor ons, nou niet dus! Wij hebben een kinderwagen gezien waar je een maxi-cosi op kan vastklikken en ook een buggy kan worden, dus zeg maar 3 in een, en dat allemaal samen voor 260 euro, ik vind dat dus echt niet duur! Gewoon een mooie donkergrijze kleur wat ik dus zeker voor 2 zwangerschappen kan gebruiken. Mijn schoonmoeder vond het maar zonde geld maar volgens mij heeft ze echt geen idee wat die dingen tegenwoordig wel allemaal kosten en dat 260 euro echt heel erg goedkoop is!

Nou het is een heel verhaal geworden haha, mijn vraag is meer over hoe jullie ermee omgaan als jullie van alles aangeboden krijgen met goede bedoelingen maar jullie willen dat eigenlijk niet en net als ons sommige spullen zelf kopen?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik zou ze heel dankbaar zijn... Maar ja, dat ben ik

3. AnElisa

AnElisa Actief lid

5 nov 2013
    198
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Gewoon netjes weigeren en zeggen dat jullie bepaalde zaken zelf willen kopen. Wij kregen ook dingen aangeboden en heb veel geweigerd maar ook een aantal dingen aangenomen. Zoals een aerosleep set, bumbo stoeltje, bewaarbakjes, extra hydrofielen en spuugdoekjes, mooi koeka dekentje voor de wagen.

Je hebt ook echt zoooooveel nodig! Van te voren denk je daar allemaal niet aan. Daarom zou ik wel de praktische dingen aannemen en overige dingen zoals kleertjes, meubels, box, wagen, aankleding kamertje wel zelf kopen :)

4. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Gewoon zeggen dat je het niet wilt en dat je liever zelf dingen wilt uitzoeken. Vóór dat ze het al voor je gekocht hebben:) Dit is nog maar het begin!!!

5. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat de echo goed was!

Wij hebben ook wat aanbiedingen gehad, waarvan sommige dingen niet onze smaak.
    Kies voor jezelf, wees eerlijk dat het niet jullie smaak is, of dat jullie dingen liever nieuw willen. Is het enige wat je kunt doen, eerlijk zijn.
    En snappen ze het niet, hun probleem! Komen ze ook wel weer overheen hoor ;)

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Gewoon eerlijk zijn.

Hartstikke lief voor het aanbod, maar we zijn zelf al bezig om het een en ander aan te schaffen.

Wat betreft je schoonmoeder, als zij iets te duur vindt, nou dat is toch lekker haar probleem. Zij hoeft het toch niet te betalen :( Dus wat haar betreft gewoon niet dit soort onderwerpen aanboren en lekker voor jezelf houden.
    En wanneer zij weer met een idee komt, vriendelijk bedanken en zeggen dat je er naar zult kijken of dat jullie al iets op het oog hebben.

Snap je gevoel heel goed hoor, sommige willen je echt op een lieve manier iets geven/laten lenen. Maar sommigen willen je gewoon iets door de strot duwen ;)

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Aanbieden mag altijd, maar afslaan toch ook? Ik snap jou helemaal!!
    Gelukkig doen de mensen in mijn omgeving niet moeilijk als ik iets niet hoef. Jammer dat je schoonmoeder zo doet! Smaken verschillen toch? Daar heb je alle recht toe. Gewoon doen waar je je goed bij voelt meid!

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Poeh, ben blij dat ik toch niet de enige ben die er zo over denkt :D

Praktische dingen daar mogen ze me altijd blij mee maken en kleding en zo, daar zou ik echt heel erg dankbaar voor zijn, speelgoed ook.

Maar de grote dingen die willen we gewoon graag zelf kopen naar onze smaak. Dacht dat dat ook niet zo vreemd wat maar mijn schoonmoeder wil me graag dingen opdringen, doet ze vaker en dan praat ze me al snel een schuldgevoel aan want ze weet dat ik daar altijd (niet alleen tijdens de zwangerschap) gevoelig voor ben omdat ik altijd de goede vrede wil bewaren.

Maar nu blijf ik toch sterk want anders heb ik strakjes spullen in huis die ik gewoon echt niet mooi vindt en dat wil ik niet ;)

9. Ik zeg altijd gewoon; 'Oh, lief! Maar die hebben we al..' :D

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

:D:D:D Helaas weet iedereen dat we wachten tot na de 20 weken echo met de grote dingen kopen dus dat kan ik helaas niet zeggen.

11. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Toen ik bekend maakte dat we een drieling kregen, heb ik echt tig berichten en belletjes van mensen gehad over dat we van alles van ze konden overnemen of krijgen, ik heb ze heel netjes bedankt en gezegd dat het onze eerste en waarschijnlijk enige kindjes zijn en dat we graag alles nieuw willen kopen. De meeste begrepen het wel, maar kreeg van sommige idd ook reacties van je praat straks wel anders en jullie komen er wel achter wat het kost (niet van familie btw, die willen zelf ook niks tweedehands). Je moet doen en kopen wat je zelf wilt! Je bent niet verplicht alles aan te nemen.

12. unknowable

unknowable Niet meer actief

Hoi, over dat dilemma heb ik ooit ook eens een topic over geopend. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/480812-lief-bedoeld.html

Ik denk dat het belangrijk is dat je eerlijk bent.

Zelfde heb ik nu met sommige gekregen kleertjes, moet ik ze nu uit fatsoen aantrekken?

Heb besloten dat niet te doen, sommige zijn echt zoooo niet mijn smaak. Ze blijven nu gewoon in de kast hangen en straks berg ik ze netjes op. ;)

13. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Eerlijkheid duurt het langst.... ik kan ook genoeg krijgen en neem bepaalde dingen aan en anders zeg ik 'hartstikke lief maar dat koop ik liever zelf' voelen ze zich daardoor tekort gedaan is dat hun probleem, niet het jouwe :)

14. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wat we aangeboden kregen hebben we aangenomen en de dingen die we dan zelf wouden gebruiken gehouden en de rest aan mijn moeder en schoonmoeder doorgegeven, daar onze jongen (en nu ons toekomstig meisje) daar ook veel zijn.
    Zo hebben we 1 bedje bij de oma, 1 bedje bij ons / 1 wipstoel bij oma, 1 wipstoel van ons, 1 eetstoel bij oma en 1 eetstoel van ons etc.
    Misschien ook handig om je SM die rode wagen te laten nemen, zo hoef je niet altijd met een kinderwagen te sleuren als je naar haar gaat of als zij eens op de kleine gaat passen en wil gaan wandelen...
    Handig hoor om sommige dingen dubbel te hebben. Hetzelfde met kleertjes die niet zo mijn smaak zijn. Die gaan naar de oma als speelkledij of voor als er ongelukjes gebeuren. Of als extra setje naar het kinderdagverblijf.

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Heel slim inderdaad maar mijn schoonmoeder heeft alles al voor een baby bij haar aangezien ze al 1 kleinkindje heeft die elke dinsdag bij haar is en die spullen kunnen ook gebruikt worden voor ons kindje.
    Ik denk dat het mijn schoonmoeder ook een beetje steekt dat zij niet vaak op ons kindje hoeft te passen, ik ben afgekeurd en dus altijd thuis, ik hoef mijn kindje dus niet elke week een dagje weg te brengen.

Wel hebben mijn man en ik besloten circa 1 keer in de maand een date te hebben samen om onze relatie sterk te houden en dat de kleine dan naar zijn moeder toe mag. Dat vind ze leuk maar het liefste had ze de kleine elke week een dagje gehad, ik vind dan onnodig als ik thuis ben, ze snapt dat wel maar vindt het jammer.

16. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Ik zeg gewoon dat het niet zo goed past bij wat ik in gedachten heb.
    Iedereen wil het liefste denk ik nieuwe dingen als ze een kindje krijgen...
    Een box bijvoorbeeld, krijg je vaker gratis bij een kamertje. Dus dat kan je ook zeggen...

17. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    het is JOU zwangerschap en JOU kind (nou ja, JULLIE:p dan) dus gewoon eerlijk zijn, niet iedereen hoeft alles maar mooi te vinden?? alleen maar omdat het gratis is ofzo...

tuurlijk als je echt geen cent te makken hebt kun je niet zo kritisch zijn, maar anders.... tja, ik WIL ook gewoon een Koeka Buggy Oslo Teddy gevoerde voetenzak :p kan er ook wel een goedkopere krijgen of op MP kopen, maar dat wil ik gewoon hebben, vind ik mooi en heb ik geld voor over! dat mag ik zelf beslissen ;)

Dus gewoon tactvol eerlijk zijn :)

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    over dat oppassen... onnodig: ja, maar misschien wel lekker :) om een vaste ochtend/middag voor jezelf te hebben? wat je met die middag doet... zelf weten, maar als het geen verplichting is maar wel zou kunnen (ene week kun je ook zeggen dat het niet nodig is ofzo) zou ik daar denk ik wel gebruik van maken! al is het maar om ff lekker de grote boodschappen te kunnen doen of in de Bibliotheek rond te neuzen ofzo haha

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Misschien kom ik er ook nog wel op terug dat dat oppassen onnodig is :p
    Ik zie het gewoon nog wel eventjes, het is gemakkelijk dat ik nu aangegeven heb dat we dat niet nodig vinden en dat het later wel goed is dan dat ik zeg 'ja zeker mag je elke week een dagje oppassen' en dan zeg ik na de geboorte dat ik dat toch niet wil, is ook zo naar dan.

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Klopt, wij hebben ons goed georiënteerd en bepaalde dingen op het oog.
    Een babykamer kijken we wel voor op MP maar we hebben ook een nieuwe gezien die het zou kunnen worden, ik heb geen moeite met tweedehands spullen maar wel met het feit dat ik iets krijg wat ik niet mooi vindt. Als ik zelf iets tweedehands koop dan is het wel naar mijn smaak, dat is gewoon anders haha.

Deel Deze Pagina