Stuitte op een interessant artikel op de site van de verloskundige. Ik gebruik het liefst niets, maar heel af en toe bij erg veel pijn toch een paracetamol. Maak me daar ook niet druk om gelukkig. Wilde het artikel toch delen https://dekritischeverloskundige.wordpress.com/2017/04/10/paracetamol-tijdens-je-zwangerschap/
Tja ik heb migraine tijdens mijn zwangerschappen en pak dan toch echt een pcm (1 van 1 gram, meer is niet nodig). Mijn gyn zegt ook dat ik niet voor niets moet afzien.
Ik heb verschrikkelijke last van bandenpijn. Ik stel het zo lang mogelijk uit, maar neem dan toch een paracetamol. Anders loop ik huilend van de pijn en de stress door het huis. Weet dan soms niet wat erger is. Uit geen enkel onderzoek is onomstotelijk een verband aangetoond. Bij 1 onderzoek hebben ze het over gebruik na 28 dagen (!!). Denk dat het uiteindelijk een conclusie gaat worden in de trant van 'het kan een effect hebben'. En dan vraag ik me nog af hoe groot de kans is als je paracetamol sporadisch gebruikt net als de meeste vrouwen hier. Maar het blijft lastig. Ik gebruik ook liever niets, maar kom deze zwangerschap ook niet door zonder.
Heb in deze zwangerschap een keer m'n enkelbanden gescheurd en een slijmbeursontsteking gehad en ben maar wat blij geweest dat ik paracetamol kon gebruiken. Op dringend advies van de artsen ook, mocht er 8 per dag. Zou geen enkel probleem zijn. Heb er zo min mogelijk genomen, maar een beetje kunnen functioneren is ook wel fijn.
Er kúnnen gedragsproblemen ontstaan Maar is in de onderzoeken niet duidelijk hoeveel en hoe vaak je daarvoor PCM moet hebben genomen En of er andere factoren van belang waren als had het kind ook zonder PCM gedragsproblemen gehad? Ik heb chronisch pijn als ik het niet meer red neem ik er 1 In de praktijk komt dat neer op denk ik zon 10-15 tabletjes per maand Er zijn betere en mindere dagen Misschien krijg ik later spijt als mn kind onhandelbaar blijkt we zullen het zien
Ja joh gooi het maar op de paracetamol Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Bovendien wordt je kind soms aan ergere dingen bloot gesteld na de bevalling dan in de baarmoeder aan paracetamol.
Ik mocht gewoon 6 paracetamol per dag toen ik hevige rugpijn had ( bleek van de blaasontsteking ) heb ze ook alle 6 per dag geslikt, mocht alleen niet langer dan 1 week doorslikken, mocht ik er toch langer aan willen dan moest ik de verloskundige weer bellen maar gelukkig was het na 4 dagen over.
Ik mag er 8 per dag gedurende 1 week achtereenvolgens. Gelukkig kom ik daar niet aan. Wat ik écht merk (heel suf), voldoende rust (30 min op bed met een boekje bijv) geeft echt verlichting. Maar doordeweeks gaat dit overdag gewoon. Iet helaas. Als ik thuiswerk (1 dag in de week) uiteraard wel!
Ik zou het alleen nemen bij hele erge pijn. Paracetamol is gewoon zooi dus zou ik het echt proberen te vermijden.
Dit vind ik ook. Ik heb in mn zwangerschap twee keer pc genomen, omdat het moest van het ziekenhuis. Het hielp ook voor geen meter. Maar, ik grijp niet zwanger ook amper naar medicatie, zwanger was ik helemaal voorzichtig.
Pcm is ongeveer het enige middel dat mag tijdens de zwangerschap. En migraine is niet om te lachen. Zo denk ik ook over bekken- of rugpijn. Ik denk dat niemand 'zomaar' pcm slikt, helemaal niet als je zwanger bent. Ik word er ook altijd groggy van,maar het is of als een vaatdoek op de bank liggen, of nog enigszins kunnen functioneren. En met de zorg voor 2 dochters heb ik weinig keus.
Ik heb af en toe hoofdpijn, als ik er teveel last van krijg dan neem ik 1000mg Paracetamol Mijn vk gaf aan dat ik wel Paracetamol mocht gebruiken maar dan liefst niet meer dan 3x daags 1000mg
Ik neem zelf eigenlijk nooit medicijnen en als het moet dan paracetamol. Mijn vk zei ook tijdens de voorweeën/harde buiken/na strippen/bekkenklachten dat ik best een paracetamol mocht, nooit gedaan. Alleen toen ik buikgriep had en twee dagen niets binnenhield. Leek me allebei niet bevorderlijk Maar goed, ik ben daarin misschien een kneuter hoor.
Ik heb het artikel ook eens doorgelezen. Er staat in dat van de 6 mogelijke gevolgen waar zij wel eens van gehoord heeft er 3 niet waar zijn en 3 tegenstrijdige onderzoeksresultaten hebben en er verder onderzoek gedaan moet worden. Voor degenen bekend met wetenschappelijk onderzoek, dit gebeurt vaak en is de reden dat je meerdere onderzoeken moet doen zodat je door middel van metaal studies significante verschillen er uit kunt filteren. En verder adviseert ze vanwege het feit dat nog niet alles onderzocht is de maximale dagdosering niet te overschrijden. Ik adviseer dat sowiezo niet te doen, of je nu zwanger bent of niet. Ik lees in het hele artikel geen reden om geen pcm te gebruiken als je zwanger bent, en zou het jammer vinden als de teneur van 'zooi in je lijf' en 'gevaren voor je kind' er voor zorgen dat vrouwen onnodig met pijn rondlopen.