Hallo, Aan mijn verloskundige heb ik helaas niets (prehistorisch tijdperk met alle opvattingen en adviezen) en een andere keus hebben we hier niet, dus ik ben blij dat ik toch nog online vragen kan stellen. Bekkenpijn, al last van sinds ik ongeveer 4 maanden ben. Althans, als ik internet zo doorlees, lijkt het daarop: tussen mijn benen, die 2 spierachtige dingen. 's avonds en 's nachts het meest last van als ik lig en dan met opstaan en dergelijke. Ik ben nu 35 weken en heb sinds een week of dat het meer branderig aanvoelt en het wordt ook pijnlijker, maar sinds het weekend straalt het ook door naar de vagina. Het voelt alsof er een bulldozer overheen is geweest. Ik loop nu dus een beetje gek en probeer zoveel mogelijk dingen te ontwijken (want hoe meer ik beweeg, hoe pijnlijker het de dag erna is). Ik zou nu graag willen weten hoeveel erger het de laatste weken nog kan worden en hoe het zal gaan tijdens de bevalling. Daar ben ik nu een beetje bang voor, omdat ik mijn benen niet omhoog kan houden of naar buiten zonder pijn. Alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal, maar wilde graag gedetailleerd zijn.
hoi wat jammer dat je ervaring met je verloskundige niet zo positief is. Als je zoveel last hebt van je bekken zou ik zeker contact opnemen met een (bekken)fysiotherapeut. Home | NVFB Met wat tips en oefeningen kun je nog heel wat verbetering krijgen. Mirjam