Hoi , We zijn gestart voor een kindje en met ovulatietesten heb er voldoende in huis zouden we ons willen behelpen. Maar op de bijsluiter staat niet wanneer te testen en je leest zoveel zaken op't net... Ik zit nu op CD 5 en zou moeten beginnen testen vanaf CD 11 Graag advies!
Als het goed is staat in de bijsluiter op welke dag je het beste kunt beginnen met testen. Heb je je cyclus nog niet duidelijk, dan zou ik erg optijd beginnen (dag 10/11). Je kunt de gehele dag testen, maar niet met ochtendurine. Ook kun je beter 2 uur van te voren niet meer drinken. Als ik test dat drink ik smiddags vanaf ongeveer 15:00/15:30 uur niets meer en test ik zo tussen 17:00 en 18:00 uur (voor het eten). Succes!
Hmm, heb een heel mooi tabelletje gevonden met daarin wanneer je moet gaan testen, krijg hem alleen hier niet in geplakt. Nouja, dan volgt hier de site, je moet een beetje naar beneden scrollen. Sensitest Ovulatietest dipstick Hopelijk heb je er wat aan!
Dank je voor het advies dames , ik heb de testjes doorgekregen van iemand die ik ken en dacht zal ze dan ook maar gebruiken. Mits het de 1e keer is dat ik zoiets zou gebruiken ,de tabel ed.zat erbij gevoegd maar niet het advies geen ochtendurine te gebruiken. Jois ,zoals jij zegt zou wel eens lukken ,ik drink het minste in de voormiddag ,is tegen de middag voor eten ook goed ,als ik opsta om 7 uur plas en dan niet meer plas tem 11u30? Groetjes
Dat zou goed moeten zijn, je kan het beste gewoon niet testen met ochtendurine, dus als je het tegen 11.30 doet en daarvoor niet te veel drinkt zou dat prima in orde moeten komen!